Nolo uniongelma, auttakaa.
Mulla on hieman epätavallinen uniongelma. Tän ongelman seurauksena on oikeesti alkanut kertyä univelkaa ja koska mulla kestää aina nukahtaminen heräämsen jälkeen. Keskittyminen ja jaksaminen alkaneet pikkuhiljaa huonontua.
Muutin poikaystäväni kanssa yhteen pari kk sitten. Ongelma on se, että poikkeuksetta, aina, joka ikinen yö mies päästää "sarjatulella" joukon TODELLA äänekkäitä, kimakoita pieruja. Herään tähän joka kerta. Otan melatoniinia koska kärsin nukahtamisvaikeuksista jo ihan iltaisin. Tää on aina joskus 2-3 maissa, ja herättyäni en saa enää kunnolla nukuttua. Ahdistaa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:05"]AAHHAHAHAHAHAAHAAHAAHAAHAAHAA
[/quote]
Älä jaksa. Alussa nauratti muakin, mutta ei todellakaan enää. Rakastan poikaystävääni ja haluan nukkua hänen vieressään . En ole sanonut asiasta mitään, koska en halua nolata häntä enkö ymmärrä mitä asian esilletuominen auttaisi. Lääkärin määräämät unilääkkeet?
Kunnon korvatulpat? Anna mä arvaan...ne ahdistaa
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:05"]AAHHAHAHAHAHAAHAAHAAHAAHAAHAA
[/quote]
Älä jaksa. Alussa nauratti muakin, mutta ei todellakaan enää. Rakastan poikaystävääni ja haluan nukkua hänen vieressään . En ole sanonut asiasta mitään, koska en halua nolata häntä enkö ymmärrä mitä asian esilletuominen auttaisi. Lääkärin määräämät unilääkkeet?
[/quote]
Et halua nolata. Et halua nolata. Ihan oikeasti?
Jos suhteenne kestää niin tulee paljon isompia asioita läpikäytäväksi. Jos et kehtaa sanoa toisen pieremisestä niin aika näennäinen on suhteenne.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:05"]AAHHAHAHAHAHAAHAAHAAHAAHAAHAA [/quote] Älä jaksa. Alussa nauratti muakin, mutta ei todellakaan enää. Rakastan poikaystävääni ja haluan nukkua hänen vieressään . En ole sanonut asiasta mitään, koska en halua nolata häntä enkö ymmärrä mitä asian esilletuominen auttaisi. Lääkärin määräämät unilääkkeet?
[/quote]
Jos et tuollaisesta asiasta pysty sanomaan, niin olettekohan tarpeeksi kypsiä asumaa saman katon alla? Ruokavalion muutos voi vähentää ilmavaivoja, tai ottaa vaikka maitohappobakteereja.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:05"]AAHHAHAHAHAHAAHAAHAAHAAHAAHAA
[/quote]
[/quote]
Et ymmärrä miten asian esilletuominen auttaisi. Kyllä, tässä ollaan hyvän parisuhteen ytimessä.
Unilääkkeet ei anna sitä unenlaatua, minkä lääkkeetön uni. Ja koska herääminen tapahtuu aamuyöstä, kun olet jo nukkunut suurimman osan unentarpeestasi, tarvitsisit todellakin unilääkkeitä, pelkät nukahtamislääkkeet eivät auttaisi.
Sinä olet herkkä heräämään ja kun havahdut, heräät kokonaan. Tästä voi oppia pois.
Kun lapset olivat pieniä ja heräilin niiden inahduksiin tai muuten vaan outoon oloon että joku saattaisi tarvita äiti jossain opettelin olemaan heräämättä. Kamalan vaikeaa selittää, mikä se tekniikka oli, mutta lopputulos oli se, etten pelännyt heräämistä ja osasin tehdä asioita silmät kiinni ja valoja sytyttämättä.
Ehkä sellainen, että toteat "aamukahden äänimerkki" ja uppoat takaisin uneen voisi toimia.
Tai sitten miesystävän ruokavalion vaihtaminen.
Poikaystäväsi ehkä jännittää vielä seurassasi eikä kehtaa päivällä pierrä. Se kostautuu sitten yöllä kun ilma tulee pihalle sarjatulella.
Hyvä pari. Toinen ei kehtaa pierrä ja toinen ei kehtaa sanoa :)
Siis ihmisen elimistöhän tuottaa normaalisti toimiessaan suolikaasua ja se valitettavasti purkautuu joskus. En tiedä, miksi siitä ei voisi puhua, mutta tuskin se lopullista tilannetta kuitenkaan muuttaa mihinkään. En ainakaan itse tiedä, monestiko pierasen yön aikana, enkä kyllä mietikään asiaa. Mutta siis pierut on osa ihan normaalia suolentoimintaa. Tästähän oli iltasanomissa aika vasta juttua, että ihmiset on niin vieraantuneita normaalista, että yksittäinen pierukin on lääkärijuttu...
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288767984371.html
Sen asian kanssa täytyy oppia elämään, käyttää korvatulppia tai siirtyä toiseen huoneeseen nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:14"]Poikaystäväsi ehkä jännittää vielä seurassasi eikä kehtaa päivällä pierrä. Se kostautuu sitten yöllä kun ilma tulee pihalle sarjatulella.
[/quote]
No ei kyl piereskele. Vessasakin laittaa hanan valumaan tms etten kuulisi ääniä.
Miten mä tosta muka sanon? Tää on mun ensimmäinen poikaystävä. Kiitos paljon lyttäyksestä. Ostan tänään Maitoaa
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:14"]Poikaystäväsi ehkä jännittää vielä seurassasi eikä kehtaa päivällä pierrä. Se kostautuu sitten yöllä kun ilma tulee pihalle sarjatulella.
[/quote]
No ei kyl piereskele. Vessasakin laittaa hanan valumaan tms etten kuulisi ääniä.
Miten mä tosta muka sanon? Tää on mun ensimmäinen poikaystävä. Kiitos paljon lyttäyksestä. Ostan tänään Maitoaa
[/quote]
No elämässä pärjätäkseen täytyy opiskella asioita. Nyt opettelette pieremään toistenne seurassa.
Juoko iltaisin olutta? Voisiko olla laktoosissa syy? Nyt kannattaisi miettiä niitä illan syömisiä ja juomisia. Aika harvoin ihmisten vatsa toimii noin aktiivisesti öiseen aikaan. Kyllä vatsakin rauhoittuu.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:04"]Mulla on hieman epätavallinen uniongelma. Tän ongelman seurauksena on oikeesti alkanut kertyä univelkaa ja koska mulla kestää aina nukahtaminen heräämsen jälkeen. Keskittyminen ja jaksaminen alkaneet pikkuhiljaa huonontua.
Muutin poikaystäväni kanssa yhteen pari kk sitten. Ongelma on se, että poikkeuksetta, aina, joka ikinen yö mies päästää "sarjatulella" joukon TODELLA äänekkäitä, kimakoita pieruja. Herään tähän joka kerta. Otan melatoniinia koska kärsin nukahtamisvaikeuksista jo ihan iltaisin. Tää on aina joskus 2-3 maissa, ja herättyäni en saa enää kunnolla nukuttua. Ahdistaa.
[/quote]
Nouseeko peitto ilmaan?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:14"]Poikaystäväsi ehkä jännittää vielä seurassasi eikä kehtaa päivällä pierrä. Se kostautuu sitten yöllä kun ilma tulee pihalle sarjatulella.
[/quote]
Ääni tälle. Tuskin jampalla mitään ongelmaa on. Ilma vaan kerääntyy päivän mittaan ja tulee sitten yöllä rytinällä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:04"]Mulla on hieman epätavallinen uniongelma. Tän ongelman seurauksena on oikeesti alkanut kertyä univelkaa ja koska mulla kestää aina nukahtaminen heräämsen jälkeen. Keskittyminen ja jaksaminen alkaneet pikkuhiljaa huonontua.
[/quote]
Haa haa
Up