Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen saanut kotihoidontuki päätöksen 2016 v asti

Vierailija
28.01.2015 |

joten onko päätös voimassa syksyllä vai jääkö mies hoitamaan (ja lopettaa yrityksensä joka tuottanut 200 000e vuodessa voittoa). Itse jään sitten työttömäksi hänen seurakseen ja siirrytään soskutukien piiriin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen päätös mullakin on. Mun tietojen mukaan ne on voimassa mutta tänä vuonna alkavat kht on sit se lyhyempi.

Vierailija
2/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin se on nähtävä. Ei näillä nälkäpalkoilla elä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:59"]

Samanlainen päätös mullakin on. Mun tietojen mukaan ne on voimassa mutta tänä vuonna alkavat kht on sit se lyhyempi.

[/quote]Miks joku tätä alapeukutti. Eikö asia olekaan näin?

Vierailija
4/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopettaa yritys, joka tuottaa tuon verran voittoa? Sen  ymmärtäisin, jos puhuttaisiin liikevaihdosta.

Vierailija
5/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ennen muutosta myönnetyt kotihoidontuet päde.

Vierailija
6/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa kht ens viikolla. Eli olen vielä vanhempainvapaalla. Sain kht päätöksen sinne asti kum vauva täyttää 3-vuotta! Eli keväälle 2017 asti

Vierailija
7/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ala työttömäksi ja mies jatka töitään? Miksi pitää ehdottomasti kotihoidontuella jonkun olla? Jos jo valmiiksi työtön olet niin tuskinpa tullaan vastoin tahtoasi töihin hakemaan kun muitakin tekijöitä on.

Vierailija
8/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:00"]

Miksi lopettaa yritys, joka tuottaa tuon verran voittoa? Sen  ymmärtäisin, jos puhuttaisiin liikevaihdosta.

[/quote]no joo, ei puhuta todellakaan liikevaihdosta, silloin puhutaan hieman isommista summista vielä. Mutta jos kerran isän pakko pitää tuo osa jos halutaan kotihoitaa niin voin kertoa että jo viikon poissaolo kartottaa asiakkaat, puhumattakaan vuodesta. Monikin yritys joudutaan tämän uudistuksen myötä lopettamaan mikäli lapsi on tärkeämpi. Harmittaa vaan kun on iso työ tehty että yritys saatu äärimmäisen hyvin kannattavaksi ja nyt tän muutoksen myötä kaikki loppuu.

Vierailija
9/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:05"]

Mikset ala työttömäksi ja mies jatka töitään? Miksi pitää ehdottomasti kotihoidontuella jonkun olla? Jos jo valmiiksi työtön olet niin tuskinpa tullaan vastoin tahtoasi töihin hakemaan kun muitakin tekijöitä on.

[/quote]Aina olen kahdessa viikossa saanut töitä kun olen työttömäksi ilmoittautunut, se ei ole vaihtoehto jos haluaa olla lapsen kanssa kotona. Vaikka yritys toimii hyvin, palkkaa ei mies vielä paljoa nosta joten kotihoidontuki kuntilisineen on todellakin tarpeen.

Vierailija
10/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiehotushan ei ole tainnut vielä olla eduskunnan käsittelyssä eli vanhoilla periaatteilla mennään toistaiseksi.

Vierailija
11/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiehdotuksen mukainen sirtymäaika: Siirtymäsäännösten mukaan uutta lakia sovellettaisiin niihin tapauksiin, joissa vanhempainrahakausi päättyy ja oikeus kotihoidon tukeen alkaa uuden lain voimaan tultua. Kokonaisuudessaan lain taloudelliset vaikutukset näyttäytyvät vasta vuonna 2018.

Vierailija
12/12 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen vastaamatta täytyy ihmetellä tätä hallituksen jatkuvaa säätämistä ja varsinkin sitä, ettei missään kerrota mitä ja milloin tämä käytännössä tarkoittaisi, eikä kukaan tunnu edes kunnolla pohtineen monia auki olevia kysymyksiä. (Tietty asiasta ei voi tiedottaa, jota ei ole vielä edes päätetty, mutta jos asiaa esittäneet edes yrittäisivät esittää ratkaisuja.) Koko homma siis yhtä epäselvyyttä.

Tätä asiaa on vatvottu nyt yli vuoden ja perheet ovat jatkuvasti täysin pihalla siitä, miten tämä vaikuttaisi heihin ja heidän elämäänsä. Kovin vaikea suunnitella asioita eteenpäin, kun kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään. Lapsen hankinnasta, töistä ja hoitokuvioista kun useimmat joutuvat miettimään ratkaisuja vuosiakin eteenpäin, on hankalaa, ettei näitä suunnitelmia ole nyt voinut tehdä aikoihin.

Itse olen tämän lakisuunnitelman vatvomisen aikana ehtinyt jo päättämään lapsen yrityksestä, tulemaan raskaaksi, saamaan vauvan ja kohta on jo vanhempainvapaatkin pidetty, ja koko ajan on ollut epäselvää miten voimme pitää hoitovapaat. Ja koska tulen saamaan määräaikaisen työn, epävarmuus jatkuu, kun en voi hakea hoitovapaata nyt suoraan koko loppuajaksi. (Vai voisinko sittenkin? Siis hakea jo määräaikaisen jälkeiselle ajalle, eli lokakuusta? Taas yksi asia, jota kukaan ei ilmeisesti tiedä.)