Pertti Kurikan nimipäivät
Hyvät ihmiset!
Muistakaa äänestää Pertti Kurikan nimipäivät-yhtye voittoon Uuden Musiikin Kilpilussa.
Siinä on meille mainio kilpailija euroviisuihin. Kyseinen kilpailuhan on jo täysin aikansa elänyt, sköndä ja nähty, mutta nyt olisi hyvä tilaisuus edistää suvaitsevaisuutta ja etenkin kehitysvammaisten hyvinvointia maailmassa.
Kaikkialla ei nimittäin kehitysvammaisten asiat ole yhtä hyvin kuin meillä Suomessa. Kehitysvammaiset suljetaan liian monessa maassa kurjiin laitoksiin ja he ovat täysin ihmisarvoa vailla. Moisen orkesterin perustaminen ei tulisi varmasti kuuloonkaan useassa maassa.
Joten Pertti Kurikan nimipäivät voittoon ja sankarit maailmalle. He ovat sen ansainneet ja Suomi-kuvakin nousee siinä samalla positiivisesti. Lisäksi monet maat joutuvat katsomaan itseään peiliin ihmisoikeusasioissaan. Ja mikä olisi sen tärkeämpää tälläisinä aikoina?
Kommentit (100)
Ehdottomasti Suomen edustajaksi, kuulematta yhtään ehdokasta. Olisi kova sika juttu.
Olen tästä innostuneempi kuin Lordista koskaan, sitä itseasiassa inhosin.
Eikös kehitysvammaisille pitäisi olla omat kisat? Vrt. Esim. Olympialaiset. En äänestä. Monet hypettää vaan siksi kun ne on vammasia. Säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:53"]Ehdottomasti Suomen edustajaksi, kuulematta yhtään ehdokasta. Olisi kova sika juttu.
Olen tästä innostuneempi kuin Lordista koskaan, sitä itseasiassa inhosin.
[/quote]
Lordista puheenollen, mihin se sen vaimo on kadonnut? En ole bändin tekemisiä seurannut vuosiin, mutta silloin euroviisuvuonna tää vaimo oli koko ajan mukana ja taisi olla jopa bändin manageri. Nyt tuli joku dokumentti Lordista eikä vaimoa näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:59"]Täällä ei ole vammaisten äitejä, omaisia, sukulaisia tai tuttavia. Kaikilla täydellisen terveet kympin lapset. Mä äänestän:) Ja tämä oli sarkasmia.
[/quote] minä olen vammaisen sisarua. Arvostan vammaisia paljon, mutta toivon, että eivät pääse viisuihin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:01"]
Eikös kehitysvammaisille pitäisi olla omat kisat? Vrt. Esim. Olympialaiset. En äänestä. Monet hypettää vaan siksi kun ne on vammasia. Säälittävää.
[/quote]
Lukiko kuaan ap:n kirjoitusta? Siinähän oli vallan hyvät perustelut, miksi äänestää?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:59"]Täällä ei ole vammaisten äitejä, omaisia, sukulaisia tai tuttavia. Kaikilla täydellisen terveet kympin lapset. Mä äänestän:) Ja tämä oli sarkasmia. [/quote] minä olen vammaisen sisarua. Arvostan vammaisia paljon, mutta toivon, että eivät pääse viisuihin.
[/quote]
Miksi toivot niin?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:01"]Eikös kehitysvammaisille pitäisi olla omat kisat? Vrt. Esim. Olympialaiset. En äänestä. Monet hypettää vaan siksi kun ne on vammasia. Säälittävää.
[/quote]
Kehitysvammaisille järjestetään vuosittain omat euroviisut. PKN olisi erinomainen edustaja sinne!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:10"]
Säälittävää vihata euroviisuja noin paljon että haluaa sinne jotain sellaista mikä ei edes oo musiikkia. Keharit ja mitä pahemmin vammautuneet niin sitä enemmän pisteitä muka. Entäs ne jotka kuolee kohta syöpään niillähän tulis paljon enemmän pisteitä. Noi kekkerit on vielä kaiken lisäksi niin valtavat ettei sinne voi valmiiksi sairaita lähettää. Se että pentit on soittaneet muutamalle ihmisille on ihan eri asia kuin joutua koko euroopalle esiintymään. Eikä se ole pelkkä esiintyminen vaan hirveä määrä kaikenlaista mediahässäkkää. Sillä joka ylessä meni noi hyväksymään ei taida päässä paljoa liikkua. Se ottaa samalla vastuun kaikesta ja myös noiden hengestä ja terveydestä.
[/quote]
Olet ihmiskakkaa. Lue ap:n keskustelunaloitus ja jos et sitä ymmärrä, niin toivottavasti viisastut joskus. Taitaa kuitenkin olla turha toivo.
Se biisi oli hirveä. Jos biisi ois hyvä, äänestäisin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:59"]Täällä ei ole vammaisten äitejä, omaisia, sukulaisia tai tuttavia. Kaikilla täydellisen terveet kympin lapset. Mä äänestän:) Ja tämä oli sarkasmia. [/quote] minä olen vammaisen sisarua. Arvostan vammaisia paljon, mutta toivon, että eivät pääse viisuihin.
[/quote]
Miksi toivot niin?
[/quote] Koska tuntuu ettei tässä ainakaan vammaisten asiaa olla ajamassa vaan koitetaan ratsastaa sympatiapisteillä.
Ja esittämänsä laulu ei myöskään ollut mieleinen. Eipä noissa kyllä ollut oikein yhtään hyvää.
Alle 2 min kestävä rumien kehareitten epävireinen rääkyminen. Hyi vittu. Omiin kisoihin ei normaalien kisoihin! Ei siellä ennenkään ole kehareita ollut!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]
Alle 2 min kestävä rumien kehareitten epävireinen rääkyminen. Hyi vittu. Omiin kisoihin ei normaalien kisoihin! Ei siellä ennenkään ole kehareita ollut!
[/quote]
Ja jotkut vielä peukuttaa tätä ylöspäin? Mitä hemmettiä teidänkin sairaissa päissä liikkuu? keharit eivät ole rumia, eivätkä keharit ole epänormaaleja.
Perustelisitko arvon älykkö minulle, mikä on normaali?
"Ei siellä ennenkään ole kehareita ollut!" tällä periaatteella mikään ei koskaan muuttuisi. Kansa kävisi ahkerasti kirkossa joka ikinen sunnuntai jne.... Juuri siksi pitäisikin olla euroviisuissa, koska ei aikaisemmin kehareita ole siellä ollut. Riki Sorsa oli lähellä v.1981.
Antaa Pertti Kurikan Nimipäivien edustaa tänä vuonna, ensi vuonna sitten taas jotakin "normaalia".
Tältä palstalta taitaa totisesti löytyä junteimmat, typerimmät ja epäsuvaisevimmat ihmiset koko internetin historiasta.
Keharit eivät rumia? Luuletko, että Down-naamaisella ei-vammaisella miehellä olisi paljonkin vientiä baarissa?
Kyllä kehareista saa tykätä, mutta pitäydytäänpä nyt tosiasioissa.
seuraavana vuonna esiintyjänä voikin olla vaikka ulvova koira tai lammaslauma.
Ehdottomasti vaihtoehdoista paras biisi jossa on hauskat sanat, voi kuvitella ne vaikka englanniksi käännettyinä kuvaruudussa.
Pienesti huolin siitä että riittääkö kavereilla voimat, paljon haastatteluja ym. edessä mutta heillähän on varmasti apua mukana. Entä jos tulee kakka housuun niin kuin leffassa.. ehkä se ei haittaa. Veikkaus : tulee olemaan viiden parhaan joukossa euroviisuissa, finaaliin menee heittämällä.
Täällä palstalla nyt taas saa kuulla kaikenlaista puolesta ja vastaan. Minunkin mielestä biisi on aika keskinkertainen, mutta muut vaihtoehdot on vielä kehnompia, joten äänestän kuitenkin Pertti Kurikan Nimipäiviä.
Mitä heidän ulkonäköönsä tulee, niin kannatan sitä, että jokainen saa näyttää miltä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:28"]
Hyvät ihmiset!
Muistakaa äänestää Pertti Kurikan nimipäivät-yhtye voittoon Uuden Musiikin Kilpilussa.
Siinä on meille mainio kilpailija euroviisuihin. Kyseinen kilpailuhan on jo täysin aikansa elänyt, sköndä ja nähty, mutta nyt olisi hyvä tilaisuus edistää suvaitsevaisuutta ja etenkin kehitysvammaisten hyvinvointia maailmassa.
Kaikkialla ei nimittäin kehitysvammaisten asiat ole yhtä hyvin kuin meillä Suomessa. Kehitysvammaiset suljetaan liian monessa maassa kurjiin laitoksiin ja he ovat täysin ihmisarvoa vailla. Moisen orkesterin perustaminen ei tulisi varmasti kuuloonkaan useassa maassa.
Joten Pertti Kurikan nimipäivät voittoon ja sankarit maailmalle. He ovat sen ansainneet ja Suomi-kuvakin nousee siinä samalla positiivisesti. Lisäksi monet maat joutuvat katsomaan itseään peiliin ihmisoikeusasioissaan. Ja mikä olisi sen tärkeämpää tälläisinä aikoina?
[/quote]
AP on jeesustelija! Mä ainakin äänestän PKN:ää siksi, että tykkään biisistä.
Punkkikukkahatut jaksaa hehkuttaa. Olette varsinaisia AIVAN MAHTAVAAAA-tyyppejä! Kas kun ei laitettu Sleeppareita ikinä euroviisuihin, esim. En oo syöny lanttua, se on amerikan herkkuva-biisillä.
Euroviisubiisin keston pitäisi olla kolme minuuttia. Näillähän se biisi kestää minuutin?