mitä tämä nyt meinaa? sukupuolitauti parisuhteessa
Elikkäs, miehen kanssa tapailtu viime keväästä, eikä kumpikaan meistä TIETÄÄKSENI ole tänä aikana harrastanut seksiä muiden kanssa. Nyt meillä kummalkakin on viimeisen kuukauden-parin aikana alkanut esikertaa oireilla kondylooma. Kumpi siis tartutti kumman ja mitä? Av-mammojen analyysejä kaivataan.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:38"]Jätä se sika!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:41"]Jätä se sika! Ansaitset parempaa.
Kohta joku tulee valehtelemaan että se voi olla ollut oireettomana vuosia, mutta kyllä kaikki merkit nyt viittaa siihen, että miehet on sikoja!
[/quote]
:D oi kyllä
Te ette ainakaan ole tehneet sp-testejä ennen kumin jättöä...
No, tartunta voi olla kummalta vaan.
Kondylooma ei muuten välttämättä näy testissä. Ja on ihan mahdollista, että tauti on ollut oireeton ja stressi ym. ehkä nyt laukaissut sen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:42"]Te ette ainakaan ole tehneet sp-testejä ennen kumin jättöä...
No, tartunta voi olla kummalta vaan.
[/quote]
Testeissä käytiin ja tulokset oli kummallakin puhtaat. Kondyloomaa tai herpestä kun ei voi koskaan varmasti testata.Tämän riskin tiedostin.
Ap
Otsikossa annetaan ymmärtää, että parisuhde suojaisi sp-taudeilta. Ap saa nyt ihan ansionsa mukaan.
Ps. Jätä se sika!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:44"]
Kondylooma ei muuten välttämättä näy testissä. Ja on ihan mahdollista, että tauti on ollut oireeton ja stressi ym. ehkä nyt laukaissut sen.
[/quote]
Amen. Eli turha osoittaa syyttävällä sormella heti miestä.
Sano miehellesi, että jättää sinut heti! Hän ansaitsee paremman.
Voi olla ns. vanhaa perua, joka nyt sitten syystä tai toisesta on aktivoitunut. Eikös tämä visvasyylä kuulukin niihin sp-tauyeihin, jotka saadaan lääkkeillä oireettomiksi, mutta jotka pesiytyvät elimistöön ja aina silloin tällöin puhkeavat esiin?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:45"]Otsikossa annetaan ymmärtää, että parisuhde suojaisi sp-taudeilta. Ap saa nyt ihan ansionsa mukaan.
Ps. Jätä se sika!
[/quote]
Ap saa ansionsa mukaan? Siellä on katkeraa mammaa ruudun toisella puolella. "Tartuttaja" voi olla kumpivain. Oireet voivat tosiaan tulla vasta vuosien jälkeen tartunnasta.
Muista ap käydä nyt vaan säännöllisesti papassa!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:45"]Otsikossa annetaan ymmärtää, että parisuhde suojaisi sp-taudeilta. Ap saa nyt ihan ansionsa mukaan.
Ps. Jätä se sika!
[/quote]
Kyllä. Mutta eikös me kaikki saada.
Ap
meillä kans oli mies ollu oireeton kantaja ja sain sen suhteen alkuaikoina..kummallakaan ollut sillon mitään syytä valehdella oliko ollut muita vai ei koska sillon vielä niin vakavaa ollut tapailu..kerran oireili ja sit hävis.
Ei mun mieheltä ainakaan tampereella tutkittu tuota eikä herpestä, kun hänet testeihin käskin aluksi ja kaikki testit pyysimme. Olin mukana.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:48"]Voi olla ns. vanhaa perua, joka nyt sitten syystä tai toisesta on aktivoitunut. Eikös tämä visvasyylä kuulukin niihin sp-tauyeihin, jotka saadaan lääkkeillä oireettomiksi, mutta jotka pesiytyvät elimistöön ja aina silloin tällöin puhkeavat esiin?
[/quote]
Sekoitat herpekseen. Elimistö yleensä parantaa kondyn parin vuoden sid
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"]Ei mun mieheltä ainakaan tampereella tutkittu tuota eikä herpestä, kun hänet testeihin käskin aluksi ja kaikki testit pyysimme. Olin mukana.
[/quote]
Pyysittekö herpeksen vast.ainetestin? Julkinen sitä harvemmin testaa, onneksi on olemassa yksityinen sektorikin
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"]Ei mun mieheltä ainakaan tampereella tutkittu tuota eikä herpestä, kun hänet testeihin käskin aluksi ja kaikki testit pyysimme. Olin mukana.
[/quote]
Testattiinko häneltä hepatiitit? Kuppa? Mitä muuta?
Jompi kumpi on voinut saada sen ennen tapailuanne. Minulla todettiin kondylooma n. 5kk tapailun jälkeen ja ei ollut mitään syytä epäillä kummallakaan kumpaakaan. Kerroin asiallisesti poikaystävälle sain lääkkeen ja homma oli sillä selvä. Ei ole tullut takaisin. Tästä aikaa kaksi vuotta.
Noh, kondyloomaa EI voi todeta niin kauan kuin se on oireeton! (pätee myös herpekseen) mitään "kondyloomatestiä" ei ole olemassakaan jolla todettaisiin kondylooma kantajuus.
Tauti siis ollut jommalla kummalla tai molemmilla oireettomana. Nyt puhjennut.
Sp-tautitesteihin kuuluvat vain klamydia, tippuri, hiv ja kuppa. Vasta jos oireilee, voidaan tutkia herpes ja kondy.
Btw 80% ihmisistä kantaa jossain vaiheessa kondyloomaa aiheuttavaa hpv-virusta. Harvalla oireilee.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00244
"Tartunnan saaneista vain noin 1 %:lla todetaan näkyviä kondyloomasyyliä. Aika tartunnasta syylien ilmaantumiseen vaihtelee kuukausista useisiin vuosiin."
Niin, että ihan kummalla vaan on tuo voinut olla ja vaikka kuinka kauan.
Jätä se sika! Ansaitset parempaa.
Kohta joku tulee valehtelemaan että se voi olla ollut oireettomana vuosia, mutta kyllä kaikki merkit nyt viittaa siihen, että miehet on sikoja!