Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan painoarvio rv36? onko 2,7kg iso?

Vierailija
28.01.2015 |

Jäi häiritsemään neukkulääkärin tekemä painoarvo rv 36+4 joka oli noin 2,7kg tällä hetkellä. Sanoi että keskivertoa isompi ja syntymäpaino laskettuna aikana 3,5-4kg. Jos  yli menee  niin varmaankin painoakin yli 4kg. Minkälaisia arvioita teillä on ollut? Ahdistaa jos tuo on kauhea tankki kun pelotellaan että voi puolikin kiloa heittää :/ Mitään 4,5kg järkälettä ei huvittaisi puskea.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! :) Helpotti kummasti. Jännä että joillekin saman painoisesta sanottu normaali, joillekin pieni ja mulle sitten taas iso! Perustuuko nuo mihikään käyriin vai heittääkö lääkäri päästään tuon iso/pieni arvion.

Vierailija
22/23 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se keskivertovauva ole nimenomaan sen 3,5 kg? Käsittääkseni jopa 4 kg on nykyään ihan normaalipainoinen vauva, eikä mitenkään erityisen iso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:31"]

Vältä loppuraskauden aikana ylimääräistä sokerin ja herkkujen syömistä, niin vauvakaan ei kasva miksikään jättiläiseksi, näin mua neuvottiin.

[/quote]

Kuinkakohan paljon viimeisen kuukauden aikana tuo syöminen vaikuttaa vauvan kokoon?

Itse olisin valmis vaikka kitudiettiinkin jos se hillitsisi edes vähän kasvua

T. Eräs rv 37 jonka vauvan painoarvio laskettuna aikana 4,5kg, ei sokeri ongelmia, ei kuulemma käynnistetä ennen kun yliajalla :/