Onko deittinaisen passiivinen kirjoitustyyli merkki hankalasta persoonasta?
Eli alkuun selvennys että olen kokenut nettideittailija ja yli 30v mies. Olen monet kerrat ollut tilanteessa jossa nainen laittaa viestiä koko ajan ja on ollut helppo havaita innostuneisuuden taso. Noissa tilanteissa viesteistä välittyy tietynlainen ilo ja lämpö.
Nyt olen kolme viikkoa viestitellyt naisen kanssa joka on paperilla minulle todella hyvin yhteensopivaa vaimomatskua. Naisen viestit tuntuvat muihin verrattuna turhan itsevarmoilta ja jopa tylyiltä. Hyvä puoli niissä on se että ihan avoimesti asiaa kirjoittaa, eivätkä viestien sisällöt itsessään sisällä mitään mitä hylkisin. Eikä hän niissä minua tai ketään muutakaan halveksi millään tavalla.
Kun ei olla vielä tavattu niin ymmärrän senkin ettei ole mitään järkeä yliromantisoida tilannetta.
Ehkä mun punainen lanka on siinä että itse kyselen ja keskustelen todella keskeisistä ja tärkeistä asioista. Ja huomaan niiden natsaavan, mutta mulle tulee sellainen olo että naiselle on yhdentekevää natsaako ne vai ei. En ymmärrä tätä suhtautumista. Eikö nettideittailun idea ole haastatella ja seuloa se omantyylinen tyyppi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti on huono merkki, jos naisen viestittelytyyli herättää sinussa negatiivisia tuntemuksia. Vastaako nainen kysymykseen tyyliin yhdellä sanalla, ei esitä vastakysymyksyä, "töksäyttelee" asioita..? Riippuu toki ikäluokasta, alle 30-vuotiaille tämä on varmasti merkki ettei keskustelusi oikein kiinnosta, kun taas vanhemmalla väellä ei viestittelykulttuuri ole kehittynyt samaan hymiöiden sekamelskaksi.
Viestittely ei kuitenkaan kerro naisen persoonasta yhtään mitään. Hän voi olla ties mitä mukava ja herttainen, mutta ei vain koe tarvetta kaunopuheisiin viesteihin. Tai sitten hän on alati viihdytystä vaativa riivinrauta, tiedä häntä.
Ainoa mikä oikeastaan merkitsee on se, pystytkö elämään asian kanssa. Tällaiselta viestijältä on turha odotella suhteessakaan mitään sydämiä ja rakkaudentunnustuksia ja loukkaantua verisesti, kun niitä ei sitten vuosipäivänä kuulu.
Nyt vasta tajusin että tämä oli erinomainen analyysi! Kiitos sinulle. Asia voi aivan hyvin olla juurikin noin.
Ja ei tosiaan olla mitään teinejä ja yritin jo mainitakin siitä etten kaipaa mitään hymyemojitulvaa tai jatkuvia hehkutuksia. Kesällä lopetin yhden tapailun kun nainen laittoi näitä joka ikinen päivä enkä jaksanut lopulta enää laittaa samanlaisia takaisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle tulee olo, että ap on joko vaikea tyyppi tai vähän uuno?
Uunosta en tiedä mutta tuollainen ylianalysointi vaikuttaa kyllä suoraa sanoen häiritsevältä. Näin kauniisti sanoen.
Mietin mitä tulisi suhteesta jossa toinen koko ajan tarkkailisi joka sanaa, äänenpainoa, ilmettä. Analysoisi onko tuo a) kiinnostunut, b) välinpitämätön vai mitä hän on?
Vaaditko myös kumppaniltasi että hän analysoi ajatuksensa, miksi niin ajattelee?
Tällaisen kuvan sain aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkä aika viestitellä kolme viikkoa jos ei ole tapaamista järjestynyt, passiivisuus ja vetäytyminen johtuu siitä että on junnattu.
Kolme viikkoa on täysin ok aika. Me viestiteltiin noin 4 viikkoa ennen tapaamista, ja tuossa ajassa sai kyllä hyvän käsityksen tulevan deitin ajatuksen juoksusta sekä arvoista. Nyt viisi vuotta seurusteltu ja paras kumppani löytyi ❤️
Mahdollisesti, tai sitten hän ei pidä sinua kovin kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan ketjuun vastannut henkilö että te ette vastaa kysymykseeni vaan puhutte aiheen vierestä. Minä en avannut keskustelua siitä että onko nainen kiinnostunut vai ei. Avasin keskustelun siitä että onko tällainen tyyppi hankala luonne.
Samaa mieltä olen siitä että jalat maassa -asenne on hyväksi kaikille kun ei ole tavannut. Mä ihan oikeasti olin aluksi sitä mieltä että hänen kylmänviileä tyyli tekee hänestä vain vakavammin otettavan tyypin. Mutta sitä en ymmärrä miksi niin moni asia on hänelle yhdentekevä.
Tuohon lapsiasiaan mun on kerrottava teille ketkä ette ole tietoisia: osa ihmisistä kysyy tuota asiaa nettideiteillä suht alussa ja ovat fiksuja kun niin tekevät etteivät tuhlaa aikaa sellaisiin joilla on eri haaveet. Ja minä en kuulu niihin joilla on valtava kiire päästä lisääntymään, mutta en kyllä mitenkään näe sitä niin että sanoisin vaikka 35v naiselle että ihan turha niitä lapsiasioita moneen vuoteen miettiä tai niistä puhua. Mieslapset ehkä tekevät niin, mutta minä en. Ap
Ap haluaa kontrolloida sekä ”deittinaisen” että ketjuun vastaajien kirjoitustapaa ja sisältöä :D
Naisen olisi parempi nyt ghostata sinut.
Vuosikymmenien kokemuksella sanon aloittajalle, että juokse. Mukavan ja lämminhenkisen naisen kyllä tunnistaa, vaikka osa näytteleekin parempaa mitä oikeasti onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kuullut sanonnan kyllä koira koiran tunnistaa?
Ei kai se ole asian vierestä, kun toteaa, että jonkun välinpitämätön asenne kertoo kiinnostuksen puutteesta. Se onko joku hankala luonne, sitä ei voi tietää vasta, kun tapaa ihmisen.
Lisäksi ihmetyttää tämä pariutuminen nykyään. Ihminen ruoditaan läpikotaisin ja hänessä pitää olla kaikki paperilla kunnossa, ennen kuin hänet voi edes tavata. Vaimomateriaali on ällöttävä sana, mutta kieltämättä kuvaa hyvin tilannetta. Minä ihastuin vain mieheni silmiin ja se oli menoa. Ilmeisen huono tapa rakastua. Olisi pitänyt ensin selvittää hänen urahaaveet, milloin haluaa perheenlisäystä, vihaako koiria, onko suvussa skitsofreniaa yms. Vaikka on tämä näinkin toiminut. Ilman parisuhdehakemusta.
Voi yhden kerran taas. Olette viestitelleet 3 viikkoa, joten siinä ei ole mitään järkeä romantisoida, saati yliromantisoida yhtään mitään. Etkä voi tietää onko nainen mahtava tyyppi vai ei viestien perusteella.
Miksi kumpikaan ei ole ehdottanut tapaamista? Olette yhtä lapasia kumpikin. Mitä järkeä on tuhlata aikaa turhanpäiväiseen viestittelyyn viikkokausia, jos sitten tavatessa huomaattekin, ettei toinen ole ollenkaan sellainen kuin kuvittelit. Vaikka toisin väitetään niin ihmiset eivät tutustu viestittelemällä, se on bs.
Jos pyörittää 10 miestä samaan aikaa osa pitää pitää jäähyllä muuten itse kuormittuu liikaa. Sitten kun paremmat hyytyy tai kyllästyn niihin voin ottaa jäähyltä uuden kiertoon. Sen rikkaan ja komean miehen etsiminen ei ole kovin helppoa, joten joku systeemi pitää olla. Ne rikkaimmat ei kerro heti varallisuuttaan. Näiltä jäähyllä olijoilta saa myös kivasti huomiota ja itsetunnon kohotusta, jos sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan ketjuun vastannut henkilö että te ette vastaa kysymykseeni vaan puhutte aiheen vierestä. Minä en avannut keskustelua siitä että onko nainen kiinnostunut vai ei. Avasin keskustelun siitä että onko tällainen tyyppi hankala luonne.
Samaa mieltä olen siitä että jalat maassa -asenne on hyväksi kaikille kun ei ole tavannut. Mä ihan oikeasti olin aluksi sitä mieltä että hänen kylmänviileä tyyli tekee hänestä vain vakavammin otettavan tyypin. Mutta sitä en ymmärrä miksi niin moni asia on hänelle yhdentekevä.
Tuohon lapsiasiaan mun on kerrottava teille ketkä ette ole tietoisia: osa ihmisistä kysyy tuota asiaa nettideiteillä suht alussa ja ovat fiksuja kun niin tekevät etteivät tuhlaa aikaa sellaisiin joilla on eri haaveet. Ja minä en kuulu niihin joilla on valtava kiire päästä lisääntymään, mutta en kyllä mitenkään näe sitä niin että sanoisin vaikka 35v naiselle että ihan turha niitä lapsiasioita moneen vuoteen miettiä tai niistä puhua. Mieslapset ehkä tekevät niin, mutta minä en. Ap
Ap haluaa kontrolloida sekä ”deittinaisen” että ketjuun vastaajien kirjoitustapaa ja sisältöä :D
Naisen olisi parempi nyt ghostata sinut.
Ihan samaa ajattelin. Ap on epävarma itsestään ja siksi ruotii jonkun tuntemattoman ihmisen persoonaa tämän lähettämien viestien perusteella sen sijaan, että yksinkertaisesti tapaisi naisen kasvotusten.
Kontollointi voi jatkua tapailussakin, kun ap alkaa tarkkailla ja tulkita neidin ilmeitä, ja vaatia selitystä miksi naisella oli selleinen ja sellainen ilme, kun tapahtui sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunosta en tiedä mutta tuollainen ylianalysointi vaikuttaa kyllä suoraa sanoen häiritsevältä. Näin kauniisti sanoen.
Mietin mitä tulisi suhteesta jossa toinen koko ajan tarkkailisi joka sanaa, äänenpainoa, ilmettä. Analysoisi onko tuo a) kiinnostunut, b) välinpitämätön vai mitä hän on?
Vaaditko myös kumppaniltasi että hän analysoi ajatuksensa, miksi niin ajattelee?
Tällaisen kuvan sain aloituksesta.
Tekeekö se minusta uunon kun minua kiinnostaa tietää jakaisinko elämäni mahdollisesti hankalan tyypin kanssa. Eikö olekin pariutumisessa aika olennainen tieto, onko toinen hankala vai ei. Meillä on töissä esim ihan selkeästi jaoteltavissa ihmisiä hankaliin ja ei-hankaliin. Ovat puhtaasti luonteenpiirteitä. Ap
Ap, olet oikessa, että pariutumisessa on väliä sillä, onko hankala. Mihin porukkaan sinut ln työpaikalla luokiteltu? Sinä vaikutat tosi hankalalta ja jos olet kirjoitellut tähän ketjuun ihan vakavissasi, ei kannattaisi etsiä pariutumisen ongelmien syitä naisista.
Olen itse asperger ja jankkauksesi kuulostaa tutulta. Tosin naisena kävi ehkä helpommin mäihä ja löysin normaalin, rakastavan miehen. Mitähän siitä olisi tullut, jos olisin etsinyt kumppania viestipohjalta? Rakas mieheni olisi pudonnut siitä kisasta heti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet oikessa, että pariutumisessa on väliä sillä, onko hankala. Mihin porukkaan sinut ln työpaikalla luokiteltu? Sinä vaikutat tosi hankalalta ja jos olet kirjoitellut tähän ketjuun ihan vakavissasi, ei kannattaisi etsiä pariutumisen ongelmien syitä naisista.
Olen itse asperger ja jankkauksesi kuulostaa tutulta. Tosin naisena kävi ehkä helpommin mäihä ja löysin normaalin, rakastavan miehen. Mitähän siitä olisi tullut, jos olisin etsinyt kumppania viestipohjalta? Rakas mieheni olisi pudonnut siitä kisasta heti.
En ole avannut tätä keskustelua aiheella " hei minulla on ongelmia pariutua kenenkään kanssa ".
Ja kiitos kysymästä minulla ei ole mainetta hankalana ihmisenä oli kyse sitten työstä, ystävistä tai harrastuksista. Se että jos haluan välttää pariutumasta hankalan ihmisen kanssa ei tietääkseni suoraan tee minusta hankalaa. Ap