Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kierukan kanssa tamponia? Miksi kierukkaohjeissa sanotaan, että tamponia käytettävä varoen? Liittyykö

Vierailija
09.09.2006 |

jotenkin tulehdusriskiin vai siihen, ettei vain kierukka tule ulos?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vois liittyä siihen että on kuitenkin puhe sukupuolielimistä. Jos sinne liiskaa jotain kuivaa ja on liian raisu niin onhan se vähän epämukavaa!

Kaikesta kun tarttee varotella ihmisiä.

Vierailija
2/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kierukassa on ne langat ja jos käytät tampoonia (mitä ei suositella muttei kielletäkään) niin pitää olla varovainen ettei tampooni vedä kierukkaa joko paikoiltaan TAI kokonaan pois mukanaan.

SIKSI. Etkö kuunnellut lääkäriä kun selitti nää? Ainakin pitäisi selittää.

Siinä missä pitää muistaa tarkastaa kuukautisten jälkeen että kierukka on paikoillaan koska kohtu voi supistaa kierukan paikoiltaan ja kierukka voi poistua kokonaan. Side on turvallisempi vaihtoehto niin ei siimat sotkeennu.

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee jotain pöpöjä jos hautoo sitä tamponia liian kauan, niin ne kiipeävät helposti kierukan lankoja pitkin kohtuun.

Vierailija
4/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI

Vierailija
5/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

SIKSI. Etkö kuunnellut lääkäriä kun selitti nää? Ainakin pitäisi selittää.

Siinä missä pitää muistaa tarkastaa kuukautisten jälkeen että kierukka on paikoillaan koska kohtu voi supistaa kierukan paikoiltaan ja kierukka voi poistua kokonaan. Side on turvallisempi vaihtoehto niin ei siimat sotkeennu.

5

nimittäin itselleni ei tullut sellaista mielikuvaa, että olisimme käyneet kuukautissuojaan liittyviä asioita lävitse lainkaan.

terveisin ap

Vierailija
6/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lääkäri maininnut mitään tamponin käytöstä. Olen käyttänyt kuten ennenkin. Muutoin olen kyllä todella pettynyt kierukkaan; punertavaa limaa tulee melkeinpä koko ajan, paitsi viiden päivän jaksona. Kuukautisvuoto muuttui todella runsaaksi, ennen minulla oli todella niukat kuukautiset.

Eli olen tosi pettynyt, ja aionkin poistattaa kierukan heti, kun ehdin gynelle. Harmi, sillä minulle ei sovi myöskään hormonaaliset ehkäisykeinot. Mitä tässä sitten enää jää jäljelle...

Vierailija
7/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että kierukka menisi pois paikoiltaan tai siitä, että tamponi lisää tulehdusriskiä (kuten myös kierukka).

Kiitos vastauksista nyt kuitenkin. Ap.

Vierailija
8/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on niin tuore kierukka, etten vielä kuukautisista tiedä mitään. Gyne ei suositellut minulle hormonalista ehkäisyä lainkaan, sanoi myös hormonikierukan olevan poissuljettu vaihtoehto. Mies ei halua kortsua (koska hänellä lakkaa stondis), lapsi ei tällä hetkellä olisi kovinkaan tervetullut.

ap

Vierailija
9/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli n. 1,5 vuotta ihan järkyttävän runsas kk-vuoto.

Vierailija
10/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se lääkäri ihan hiljaa ja sinä et kyselly mitään?

Kuparikierukka lisää miltei poikkeuksetta vuotoa. Jos vielä imettää niin vuoto on tosi massiivista. Mulla on miltei koko ajan vuotoa. Jos ei tiputa tai vuoda niin on viikon tauko. Nyt on vähän rauhottunu tilanne kun imetys loppu 4 kk sitten ja synnytyksestä 11 kk. Mää tiesin kierukasta jo kun neuvolasta kyseltiin mitä ehkäsyä meinataan käyttää -siis tulenko asentamaan kierukkaa ja minkälaista ja imetänkö ja milloin halutaan lisää lapsia.. Kyseleminen kannattaa niin ei tule ikäviä yllätyksiä. Voimakkaasta vuodosta mua ehdittiin varottaa kolmeen kertaan ennenkö kierukka asetettiin!

Musta lääkärin kuuluu selittää kierukan käyttö. Kuukautiset kuuluu kierukan käyttöön tietty. Ihme jos ei lääkäri mitään sanonut.

Sun tapauksessa varsinkin jos mieheltä ei seksi muka onnistu kumin kanssa niin kannattais jutella enempi ehkäsystä neuvolassa. Jos imetät niin se rajaa tapoja.

Vierailija
11/11 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kuparikierukka vuoden ja käytin tamppooneja. Menkat runsaantui ja 3-4 ekat menkat olivat järkyttävän runsaat. Pidin supertampaxia sekä sidettä, mutta tulvin silti. Sitten vuoto tasaantui ja tuli normaaliksi. välivuotoja mulla ei ollut lainkaan. Nyt kierukka poistettu ja toiveissa kolmas lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi