Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4644)

Vierailija
4621/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätti lapin likka Inari

Junantuoma

Vierailija
4622/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävään sävyyn kirjoittaa jälleen entisestä miesystävästään ja tämän sanomisesta.

Ihmettelen myös kun kertoo nykyisen miesystävän teettäneetn tänään  somessaan olevista kuvista suurennukset olohuoneeseensa. Miltähän tämä tuntuu miesystävän murrosiän kynnyksellä olevista lapsista? Ei kovin fiksua perheelliseltä mieheltä  jos tämän koti on myös lastensa koti ainakin joskus.

Poikamieskämppään ihan ok olisi kuvat laittaa!

Jotenkin tuntuu, että ihan kaikkea I:n sanomisista ei kannata uskoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4623/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin on deittaillut bimboja miehiä ja nyt sitten yleistää nämä omat kokemuksensa koskemaan miehiä ylipäätään. 

Ihme ulinaa myös tuosta menestyvän naisen epäviehättävyydestä, kun ei siitä ole kauaakaan aikaa, kun peräänkuulutti sitä miehen liidausta parisuhteessa, jotta olisi sitä feminiini-maskuliini-jännitettä. 

Höperö muikkeli.

Vierailija
4624/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari on moneen kertaan kertonut, että etsi panoseuraa tinderistä ennen nykyisiä miesvirityksiään. Ja sitten äimistelee, että panokaverit päästelleet mauttomuuksia suustaan hänen kehostaan. 

Inari käy läpi asioita, jotka ajankohtaisia häntä 20 vuotta nuoremmille.

Vierailija
4625/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Roin kelkkamies  ollu noin idiootti että on päästänyt suustaan jotain tommosta, mitä I kertoo ig:ssä kirjan kansikuva jutusta. Huh huh

Vierailija
4626/4644 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ottaa hiuslisäkkeitä, jos ne kerran johtuvat ulkonäköpaineista?

Vierailija
4627/4644 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on pikkusen järkeä jo noissa puheissa..

Vierailija
4628/4644 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti tietysti kuunnella kelkkamies uudelleen. Siitä jäi mieleen, että Inarin pillua en ole ennen eroa kukaan nuollut.

Siis mitä? Eihän tämä voi olla totta. Nykyaikana, nelikymppinen nainen? Avattiinko tota enempää?

Vierailija
4629/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin ikäisenä naisena sanon, että ulkonäköpaineita on just niin kauan kuin niitä antaa olla. Sinä päätät miten itse suhtaudut itseesi ja vain sillä on väliä. Älkää hyvän tähden antako sitä määrittelyvaltaa itsenne ulkopuolelle! Loppuu ne paineet ja ei tule ukot aukomaan päätään.

Tämä on eri juttu nuorilla naisilla, heitä pitää tässä tukea. 

Mutta 4-kymppinen mamma, sulla on jo se voima. Ole aikuinen.

Vierailija
4630/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti tietysti kuunnella kelkkamies uudelleen. Siitä jäi mieleen, että Inarin pillua en ole ennen eroa kukaan nuollut.

Siis mitä? Eihän tämä voi olla totta. Nykyaikana, nelikymppinen nainen? Avattiinko tota enempää?

Mitäääh? No ei ole totta.

Vierailija
4631/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen haukutaan muita. Aihe vaan vaihtuu. 

Vierailija
4632/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kaikki käydä BookBeatissa tykkäämässä Inarille annetuista hyvistä arvosteluista

Vierailija
4633/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli maininnut äänikirjapalvelussa, että kirja on paras hänen ikinä lukemistaan. Mitä kertoo hänen lukuhistoriastaan

Vierailija
4634/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olisi ihan yhtä suuri red flag miehen negatiiviset kommentit vartalosta kuin se että haluaa teettää jotain tauluja oman kodin seinälle minun alastomasta tai lähes alastomasta vartalosta 🥲

Vierailija
4635/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että tuo nykyinen mies paljastuu hyvin omistushaluiseksi ja mustasukkaiseksi lopulta. Eikä inari pääse kohta enää mihinkään omiin menoihin ilman miestä ja jossain vaiheessa se alkaa ahdistaa, aluksi on toki ihanaa ja imartelevaa kun toinen kehuu ja haluaa oikeasti olla niin paljon yhdessä. 

Vierailija
4636/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että tuo nykyinen mies paljastuu hyvin omistushaluiseksi ja mustasukkaiseksi lopulta. Eikä inari pääse kohta enää mihinkään omiin menoihin ilman miestä ja jossain vaiheessa se alkaa ahdistaa, aluksi on toki ihanaa ja imartelevaa kun toinen kehuu ja haluaa oikeasti olla niin paljon yhdessä. 

Onko he aina yhdessä?

Vierailija
4637/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin kannattaisi käydä YLE Arenassa katsomassa vanha Akuutti-ohjelma hänen Simo-addiktiostaan

Vierailija
4638/4644 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inarin kannattaisi käydä YLE Arenassa katsomassa vanha Akuutti-ohjelma hänen Simo-addiktiostaan

Oi, pidin tuosta Inarista

Vierailija
4639/4644 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Siinä Inari kertoi addiktiostaan tykkäämisiin. Ymmärsi silloin vielä oman tilanteensa eikä mollannut niitä, jotka eivät painaneet tykkäysnappia. 

Vierailija
4640/4644 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin usko. Hänellä taitaa olla kaksi Inarin tytärten ikäistä tytärtä ja he viettävät ihania bonus-perhe viikonloppuja.