Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4692)
Eipä oo paljon koirien sivua instassa päivittänyt kun pillujutut vie kaiken ajan.
Vierailija kirjoitti:
Lisää tissivakopostauksia ja tyttären kanssa riidelty.
Tyttären kanssa riitely on myös tyttären yksityisasia. Mua ketutti kun äiti puhui mun raivareista naureskellen kavereilleen. Onneksi ei koko maailmalle
Bikini-kuvat digiturva- lähettiläältä höystettynä pilluilulla.hyvää huomenta Elisa!!!!
Paljasta asuinpaikkasi ja kerro yksityisasiasi ja jaa bikinikuvasi sekä tyttären bikinikuvat someen. Näinkö digiturvallisuus toimii???? Ite en ainakaan kuuntelisi sekuntiakaan moisen neuvoja
Kävin katsomassa Äidin puheenvuoron Facebookia ja siellä sattui silmään pari kommenttia samalta yli 30 v mieheltä, joka kinui lisää kuvia teinityttärestä (tuolta reissusta). Melko epämiellyttävä fiilis tuli 🤢
Itse ainakin teinin äitinä olisin varovainen bikinikuvien jakamisessa. Nuo fb-kommentit ovat kylmääviä: Ronja on jo iso tyttö. Lisää kuvia Ronjasta.
Ei käytä paljon puhelinta reissussa=joka päivä vähintään 10 stooria oman vartalon kuvausta. Joo olis kiva nähdä muutakin kuin itsekeskeisen naamaa ja ruhoa. Esittelee nähtävyyksiä=kuvassa vain oma pärstä ja puolialaston vartalo.
Lapsista ei kannattaisi jakaa mitään. Kauniit matkakuvat olisivat kiinnostaneet enemmän kun puolialastomat Inari ja Ronja.
Mua harmittaa, että lupaavan alun jälkeen, Inari tuo yhä enemmän ja enemmän esiin toksista feminiinisyyttä.
Nyt fiilisteli, että häntä oli luultu 2-kymppiseksi. Tuo on sitä rakenteellista naisvihaa, mitä naisetkin ylläpitävät. Hyvä nainen=ikuisesti nuori.
Otti nyt ehkä hieman liian tosissaan kohteliaisuudet. Vaikka Inari on tosi tiimissä kunnossa, niin ei hän nyt vain kertakaikkisen näytä kaksikymppiseltä, eikä todellakaan tarvitsekaan näyttää reilusti päälle nelikymppisenä!
Surkeaa, miten joku kuvitteleekin että pitäisi ikuisesti olla nuori ollakseen hyvä. Minusta Inari antaa itsestään tosi epävarman kuvan, jota sitten yrittää onnettomasti peitellä tuollaiseen "olen vahva itsenäinen nainen" mantraan. Toivottavasti ei siirrä epävarmuuksiaan lapsiinsa, täytyy kyllä sanoa etten olisi itse halunnut teininä tuollaista roolimallia kotoa.
Ei kai kukaan terveellä järjellä ja itsetunnolla varustettu aikuinen nainen kuvaa joka päivä kymmentä videoo omaa kroppansa??? Ei kyllä pysty enää seuraamaan noita juttuja
Tulee vaivaantunut olo näistä "maisemakuvista". Tuntuu kuin salaa katselisi kahdenvälistä viestittelyä. Täytynee lopettaa seuraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, että lupaavan alun jälkeen, Inari tuo yhä enemmän ja enemmän esiin toksista feminiinisyyttä.
Nyt fiilisteli, että häntä oli luultu 2-kymppiseksi. Tuo on sitä rakenteellista naisvihaa, mitä naisetkin ylläpitävät. Hyvä nainen=ikuisesti nuori.
Tunsin taas myötähäpeää. Eikö ymmärrä että jotkut haluaa olla kohteliaita. Ja hän sitte ottaa sen tosissaan. Ja sitte hehkuttaa sitä täällä somessa. Missä epätodellisuudessa hän elää...
Vierailija kirjoitti:
Otti nyt ehkä hieman liian tosissaan kohteliaisuudet. Vaikka Inari on tosi tiimissä kunnossa, niin ei hän nyt vain kertakaikkisen näytä kaksikymppiseltä, eikä todellakaan tarvitsekaan näyttää reilusti päälle nelikymppisenä!
Surkeaa, miten joku kuvitteleekin että pitäisi ikuisesti olla nuori ollakseen hyvä. Minusta Inari antaa itsestään tosi epävarman kuvan, jota sitten yrittää onnettomasti peitellä tuollaiseen "olen vahva itsenäinen nainen" mantraan. Toivottavasti ei siirrä epävarmuuksiaan lapsiinsa, täytyy kyllä sanoa etten olisi itse halunnut teininä tuollaista roolimallia kotoa.
Inarin kroppa on luon 12-vuotiaalla. Ottaisin
Tosiaan, on yksi yleisimmistä kohteliaisuuksista kehua äidin näyttävän lapsensa siskolta. Itsekin usein esim. Facessa kommentoin näin, jos on freesi otos jostain ystävästä. Ulkomailla tietysti vielä paljon yleisempää.
Öö miksi aikuinen nainen haluis näyttää 12 vuotiaalta?
Tämä ja Helena Koivu oivat esimerkit miten erosta voi seota. Viihdyttävää seurattavaa miten pitkälle sekoilu menee. Toinen jakaa pillujuttunsa ja vähäpukeiset kuvansa, toinen loisii vielä vuosia eron jälkeen exän mökillä
Miksi piti esitellä kahdeksat eri bikinit lähietäisyydeltä? Tai ylipäänsä noita rantakuvia kummastakaan?
Poikkikselle?