Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkas paljon meitä aidosti mukavia ihmisiä on palstalla?

Vierailija
28.01.2015 |

On jo käynyt selväksi että tunnekylmät, ilkeät ja totuudentorviutta kannattavat ihmiset ovat myös niitä äänekkäimpiä. Aina vastaamassa halveksivasti ja lyttäämässä vieraita. Mutta entäs se ystävällinen, normaalikäytöksinen enemmistö/vähemmistö?

Anna yläpeukku viestille ja kirjoittele ajatuksiasi mikäli olet kiltti ja ystävällinen ihminen. Mikäli haluat usein auttaa ilman tausta-ajatuksia, et saa ilkeilystä toisille voiman etkä paremmuudentunnetta ja jonka mielestä asioista voi olla erimieltä ilman henkilökohtaista panettelua. Et myöskään automaattisesti usko ihmisten ajattelevan aina pahinta etkä ole varsinaisesti kateellinen kellekään tämän perhe, opinto ja urasaavutuksistaan.

Tämä ajatus syttyi viestistä joka oli tuossa bloggariketjussa ensimmäisten joukossa. Joku kommentoi ettei tunne sympatiaa henkiloä kohtaan joka ei osaa tavuttaa sydäntä oikein. Heräsin jotenkin tuohon hassuun ajatukseen että onko täällä edes ihmisiä joka ei ajattele rumasti heti ensitöikseen tai osaa ainakin olla hiljaa jos ei ole kivaa sanomista.

Itse ainakin olen lähes aina ystävällinen. Lähipiirille saatan kiukuspäissäni joskus harvoin ilkeillä mutta tuntemattomille en koskaan. En netissä enkä livenä. Pidän ihmisten auttamisesta enkä alennu ajattelemaan rumasti laitapuolenkulkijoista tai työttömistä. Jopa teistä ilkelijöistä vain mietin, mikä on se moottori joka ajaa käytökseen.

ps: alapeukun otan auttamatta ilkeilijättärien määrälaskentana ;)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kiva ja ystävällinen av-mamma

Vierailija
2/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan sinun määritelmäsi mukaan tunnekylmä mutta silti ystävällinen. Eivät nuo sulje toisiaan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuvauksesi mukaisesti täydellinen, mutta olen ehdottomasti ns. hyväsydäminen ja oikeuden mukainen. En halveksi heikkoja mitenkään, yritän auttaa ihmisiä levittämällä ystävällisyyttä ympärilleni. Toki... sanotaan, että ihmisten saamattomuus/laiskuus saa minut ärsyyntymään, mutta yritän heitäkin aina joskus tukea ja motivoida.

En ole ollenkaan täydellinen, mutta ehdottomasti en ole paha ihminen.

Vierailija
4/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheksi ihan mukava. Silti mut kannattaa jättää heti, ansaitset parempaa!

Vierailija
5/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiltti ja ystävällinen, mutta en tiedä olenko mukava (siis hyvää seuraa). Siis onhan minulla paljon ystäviä ja tuttuja, mutta viihdyn parhaiten yksin. Ehkä siksikin on helppo olla kiltti ja ystävällinen kun ei ylikuormita itseään sosiaalisilla tilanteilla.

Vierailija
6/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Mulla oli tuollaisia myönteisiä ja luottavaisia ajatuksia nuorempana mutta vanhemmiten olen huomannut, että useimmiten ihmiset ovat ilkeitä ja puhuvat pahaa selän takana, ovat kateellisia ja itsekeskeisiä. En kykene enää ajattelemaan ihmisestä hyvää sillä tavoin kuin nuorempana. Siperia on opettanut niin paljon.

Tämä ei tarkoita sitä, että olisin itse silti ensimmäisenä haukkumassa mutta sitä kylläkin, että en ole enää sinisilmäisen luottavainen tai avoin enkä myöskään usko, että ihmiset tahtoisivat hyvää vaan kyllä niillä on aina joku oma lehmä ojassa sinänsä hyvältäkin vaikuttavissa tilanteissa ja neuvoissa. Ei se aina haittaa vaikka kaverilla olisi oma lehmä ojassa jos selviää mikä lehmä se on.

Vierailija
7/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen usein ensimmäinen, joka antaa typerähkölle kysymykselle fiksun vastauksen... En vain käsitä, että jos vaipanvaihto takkuilee, palstalaisten mielestä lasta ei olisi tarvinnut lainkaan tehdä. Tämä nyt vain esimerkkinä ja toivottavasti saa edes yhden miettimään kirjoittelujaan.

Vierailija
8/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen teitä muita parempi ihminen! Osaan korostaa omaa erinomaisuuttani ja enkä koskaan käyttäydy epäkohteliaasti ja osaan aina käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan! Te muut, että vaan osaa! Minä olen teidän kaikkien muiden yläpuolella! Minä olen se elämäkerran sankari ja te muut olette syypäitä kaikkiin ongelmiin!

Vierailija
9/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:44"]Minkä ikäinen olet?

Mulla oli tuollaisia myönteisiä ja luottavaisia ajatuksia nuorempana mutta vanhemmiten olen huomannut, että useimmiten ihmiset ovat ilkeitä ja puhuvat pahaa selän takana, ovat kateellisia ja itsekeskeisiä. En kykene enää ajattelemaan ihmisestä hyvää sillä tavoin kuin nuorempana. Siperia on opettanut niin paljon.

Tämä ei tarkoita sitä, että olisin itse silti ensimmäisenä haukkumassa mutta sitä kylläkin, että en ole enää sinisilmäisen luottavainen tai avoin enkä myöskään usko, että ihmiset tahtoisivat hyvää vaan kyllä niillä on aina joku oma lehmä ojassa sinänsä hyvältäkin vaikuttavissa tilanteissa ja neuvoissa. Ei se aina haittaa vaikka kaverilla olisi oma lehmä ojassa jos selviää mikä lehmä se on.
[/quote]

Olen 35. Ei ollut tarkoitus antaa kuvaa sokeasta luotosta ihmiskuntaan. Enemmänkin positiivisesta näkemyksestä ja käytöksestä. Elämässäni olen toki törmännyt vaivalloisiinkin ihmisiin vaan ei ne koskaan ole ollut pahoja. Siksi en usko että kyynistyn koskaan.

Vierailija
10/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:47"]Kyllä minä olen teitä muita parempi ihminen! Osaan korostaa omaa erinomaisuuttani ja enkä koskaan käyttäydy epäkohteliaasti ja osaan aina käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan! Te muut, että vaan osaa! Minä olen teidän kaikkien muiden yläpuolella! Minä olen se elämäkerran sankari ja te muut olette syypäitä kaikkiin ongelmiin!
[/quote]

Mitäs siitä ilkeilystä just puhuttiin ;)

Vierailija
11/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:45"]

olen usein ensimmäinen, joka antaa typerähkölle kysymykselle fiksun vastauksen... En vain käsitä, että jos vaipanvaihto takkuilee, palstalaisten mielestä lasta ei olisi tarvinnut lainkaan tehdä. Tämä nyt vain esimerkkinä ja toivottavasti saa edes yhden miettimään kirjoittelujaan.

[/quote]

Sillä kompeisoidaan vaan sitä omaa epävarmuutta kun on itse tullut löydyksi vastaavassa tilanteesssa. Mikään ei ole saatanallisen syyllistävämpi kuin toinen äiti toiselle. 

Mutta keskustelu on aina kahden kauppa. Toivottavasti myös moni aloittaja miettii, kun lähtee mukaan siihen helmättömään juupaseipäsleikkiin mukaan, että on käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Niin ja on asiassa se toinenkin puoli. Kyse on itsetarkoituksellisesta provokaatiosta, jossa testataan sitä omaa mielipidettä muilla. Myötäily ei synnytä keskustelua. Pitää osata provosoida ja myös provosoitua, muuten keskustelu on yläpeukku ja ok. Tästä syystä en enää edes yritä kirjoittaa fiksusti vaan provokatiivisemmin.

Vierailija
12/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:44"]Minkä ikäinen olet? Mulla oli tuollaisia myönteisiä ja luottavaisia ajatuksia nuorempana mutta vanhemmiten olen huomannut, että useimmiten ihmiset ovat ilkeitä ja puhuvat pahaa selän takana, ovat kateellisia ja itsekeskeisiä. En kykene enää ajattelemaan ihmisestä hyvää sillä tavoin kuin nuorempana. Siperia on opettanut niin paljon. Tämä ei tarkoita sitä, että olisin itse silti ensimmäisenä haukkumassa mutta sitä kylläkin, että en ole enää sinisilmäisen luottavainen tai avoin enkä myöskään usko, että ihmiset tahtoisivat hyvää vaan kyllä niillä on aina joku oma lehmä ojassa sinänsä hyvältäkin vaikuttavissa tilanteissa ja neuvoissa. Ei se aina haittaa vaikka kaverilla olisi oma lehmä ojassa jos selviää mikä lehmä se on. [/quote] Olen 35. Ei ollut tarkoitus antaa kuvaa sokeasta luotosta ihmiskuntaan. Enemmänkin positiivisesta näkemyksestä ja käytöksestä. Elämässäni olen toki törmännyt vaivalloisiinkin ihmisiin vaan ei ne koskaan ole ollut pahoja. Siksi en usko että kyynistyn koskaan.

[/quote]

Palataan asiaan uudelleen 10 vuoden päästä. Kyllä oikeasti pahoja ihmisiä on olemassa. Et ole vaan vielä törmännyt niihin.

Vierailija
13/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mukava ja kannustava. Käyn aina ilmoittamassa asiattomiksi kaikki haukku-ilkeilyviestit. Käyn kannustamassa aina äitiparkaa keskusteluissa, joissa apua pyytävää äitiä ruvetaan ilkeästi syyttelemään tms. Tällainen olen myös livenä: en kestä katsella vierestä, jos jotain ihmistä kiusataan.

Nykyään jätän lukematta kaikki aloitukset, joista jo etukäteen näkee, että ne ovat olemassa vain ilkeilymielessä.

Vierailija
14/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:47"]Kyllä minä olen teitä muita parempi ihminen! Osaan korostaa omaa erinomaisuuttani ja enkä koskaan käyttäydy epäkohteliaasti ja osaan aina käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan! Te muut, että vaan osaa! Minä olen teidän kaikkien muiden yläpuolella! Minä olen se elämäkerran sankari ja te muut olette syypäitä kaikkiin ongelmiin! [/quote] Mitäs siitä ilkeilystä just puhuttiin ;)

[/quote]

Minä olin muuten pirun tosissani! Nämä aloitukset ja mielipiteet ovat vaan niin paljon ärsyttävämpiä kun aidosti kusipäitten kirjoittamat. En tiedä mikä on kasvatuksessani ja minussa vikana, mutta luotan siihen, että te jotka oikeasti olette parempia ihmisiä kuin minä sen minulle kerrotte. Arvosta enemmän aitoa paskamaisuutta kuin tälläistä tekopyhää huonosti piilotettua itsekorostusta. Minä olen niin kiva ja ystävällinen, mutta te muut...

Vierailija
15/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:47"]Kyllä minä olen teitä muita parempi ihminen! Osaan korostaa omaa erinomaisuuttani ja enkä koskaan käyttäydy epäkohteliaasti ja osaan aina käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan! Te muut, että vaan osaa! Minä olen teidän kaikkien muiden yläpuolella! Minä olen se elämäkerran sankari ja te muut olette syypäitä kaikkiin ongelmiin! [/quote] Mitäs siitä ilkeilystä just puhuttiin ;)

[/quote]

Minä olin muuten pirun tosissani! Nämä aloitukset ja mielipiteet ovat vaan niin paljon ärsyttävämpiä kun aidosti kusipäitten kirjoittamat. En tiedä mikä on kasvatuksessani ja minussa vikana, mutta luotan siihen, että te jotka oikeasti olette parempia ihmisiä kuin minä sen minulle kerrotte. Arvosta enemmän aitoa paskamaisuutta kuin tälläistä tekopyhää huonosti piilotettua itsekorostusta. Minä olen niin kiva ja ystävällinen, mutta te muut...

[/quote]

Oletsä siinä ihan oikeassa, että ihminen joka sanoo, että on aidosti mukava niin ei välttämättä ole sitä kaikkien muiden mielestä. Olen minäkin mielestäni aidosti mukava mutta kyllä joku voisi kuvailla minua silti paskamaiseksi ämmäksi ihan tosissaan.

Vierailija
16/16 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin aina ollut mukava ihminen, eteläpohjalaisena olen toki suorapuheinen, mutta myös huumorintajuinen, en todellakaan halua koskaan loukata ketään, joskus toki voin vähän sanoa jos minua loukataan ensin, mutta en alennu mihinkään lapsellisiin nimittelyihin, olen jo kuitenkin 40v.

Yleisesti uskon että suurin osa ihmisistä on ns. tavallisia suht järkeviä ja mukavia ihmisiä. Olen elämäni aikana tuntenut todella vähän oikeasti ilkeitä ihmisiä, se vaan tietysti on niin että ilkeät ihmiset ovat kaikista äänekkäimpiä joka tilanteessa. Tällä palstalla ilkeilevistä taas ei voi tehdä mitään johtopäätöstä suuntaan tai toiseen oikeista ihmisistä, täällähän voi yksi ilkeä ihminen käydä ilkeilemässä ihan työkseen joka ketjussa. Minä ainakin täällä virtuaalimaailmassa jätän ilkeilyt joko ihan lukematta, tai annan mennä vaan ihan ohi, saa ilkeilijät mun puolesta kiehua ihan omassa liemessään. Ihmettelen sitä monesti tällä palstalla, että täällä jotkut tuntuvat näkevän vain ne ilkeilyt, ja jotenkin suodattavat kaikki kannustavat mukavat ja viisaat vastaukset pois. Esimerkiksi jos joku kirjoittaa täällä oikeasti vaikeasta ihmissuhdeasiasta, niin kyllä hänelle yleensä vastaa todella monet pitkiäkin vastauksia joissa yritetään auttaa jotenkin pulassa olevaa. Sama juttu kun kysyy johonkin käytännön pulmaan neuvoa, lähes aina saa hyvän neuvon, tämä palsta on siinä parempi kuin google. Luulen että se kertoo ihmisen omasta asenteesta paljon miten tämän palstan näkee.