Mitä te muut työttömät ostatte kaupasta niin, että rahat riittää joka kuukausi?
Musta tuntuu että rahaa menee ihan hillittömästi ruokakauppaan, toki tykkään herkutella ja juoda välillä kaljaakin. Limsoja kuluu myös paljon, karkkia, suklaata, leivoksia... Wolttaamisen olen onneksi onnistunut lopettamaan, mutta kauppaan menee kuitenkin ihan liikaa rahaa mun budjetillani. Mitä te muut työttömät ostatte kaupasta, ja riittääkö rahat?
Kommentit (46)
lidlistä kalapuikkoja ovat parhaita ja edullisia, pakaste coctail yms. piirakoita, kananmunia, purkki kurkkuja punajuuria ym. koska ne säilyy, broilerinkoipia jauhelihaa perunamuusia riisiä makkaraa ja leipää paljon pakkaseen kinkkua juustoa mätitahnaa jauhoja.
Olen työtön mutta rahaa on suht hyvin. Ostan esim karkkeja kuussa varmaan 200 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön mutta rahaa on suht hyvin. Ostan esim karkkeja kuussa varmaan 200 eurolla.
Ihanan rehellistä. ☺️ Kun eihän täällä kukaan karkkia syö.
Riippuu. Joko vedän täysin vegelinjalla tai suosin ResQ:n yllätyskasseja.
ResQ sekä leipäjonon kassit ovat useimmiten täynnä höttöä. Joo, köyhänä ei saisi valittaa, mutta ajattelin sanoa ääneen kerta välillä ihmetellään köyhien elintasokumpuja.
Helsingissä oli liian kalliit ruokakaupat keskustassa, mutta muualla samat tuotteet on vähän halvempia. Missäköhän ap asuu? kyllä suklaatakin saa ostaa, itse säästän nyt niissä esim. yksi vanukas maksaa 50 senttiä tai pieni suklaapatukka 60 senttiä, ne voi vielä ostaa halvalla. Kyllä karkkiin ja muuhun sokeriseen tai vaikka sipseihin saa menemään todella paljon rahaa, mutta turha olettaa että kaikilla aina menisi kaikki ruokarahat niihin. Pakastevihannekset on vielä halpoja kaupasta ja alueesta riippuen noin 30-90 senttiä pussi, niitä voi laittaa keittoon/nuudeleihin/pastan/riisin/salaatin sekaan. Tekemällä itse voi säästää monessakin asiassa.
Kausivihanneksia, tarjoushedelmiä, perunaa, halpaa lihaa, munia, voita, kermaa, juustoa, kuivaherneitä, tarjouskahvia, leivonnan apuaineita, suolaa, sokeria, perunajauhoja, tarjoussäilykkeitä.
Sukulaismieheltä saadaan raakamaitoa, purkkilihaa, joskus jauhelihaakin. Ruokajonosta jauhot, puurohiutaleet, kuivaleivät, mitä siellä nyt sattuu olemaan. Itse kerätään marjat metsästä ja anoppivainaan puutarhasta.
Mulla meni viime viikolla joku 30 euroa ruokaan ja reilu satanen baareihin. t. työtön
Ihan tutkittu juttu. Köyhyydessä ihmisen aivot menevät jumiin. Senhän takia köyhillä esiintyy impulsiivista ostamista.
Toinen on just noi halparuuat. Ostin ResQ:n kautta halpaa ylijäämä take-away ruokaa.
Siitä jäi vielä seuraavallekin päivälle, oli sen verta täyttävää. Joku muu olisi saattanut vetää nälkäänsä koko aterian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan rehellistä.☺️Kun eihän täällä kukaan karkkia syö.
Jaa no kyllä mä syön. Tai en niinkään karkkia mutta tänään nutellalettuja, suklaata, donitsin. Joka pv jotain. Juon myös siideriä & valkkaria ja välillä vedän röökiäkin!
Sinä joka epäilit minun pitävän itteeni nälässä et taida sinäkään vierailla linssihyllyllä,etkä tiesä kuinka täyttäviä ne on. Et ole todellakaan niitä koskaan syöny! Ostapa joskus k-kaupasta linssitetra 0,99€ SIIS 1,mitä väitit ettei ole mahdollista....ja syö koko satsi,et tarvitse mitään muuta!! Siihen voi lisäksi keittää porkkanoita ja keittää makaroonia sekaan. K-ruokasovelluksessa on linssimuhennoksen ohje! Etsipä kuule se sinä uusiavuton. Ainiin,mutta sinäkin olet se kaljaa kittaava työtön......
Tässä olikin tekeillä ostoslista 2-4 kertaa kuukaudessa toimitettavaa tilausta varten. Näitä tilaan joka kerta enemmän tai vähemmän. Muutakin ostan, mutta harvoin poikkean tästä peruslinjasta. Mausteita, voita, kahvia, teetä, puurohiutaleita ja muita ostan myös säännöllisesti. Valmisruokaa en tilaa, ulkona en syö, alkoholia en juo ja - ihmeekseni - ainoa ostamani makea on tuo viikoittainen tumma pähkinäsuklaalevy. Ja silloin, kun pitää ostaa jotakin käyttötavaraa (pesuainetta, nenäliinoja, sukat tms.), poistan samanhintaisen ostoksen ruokatavaralistasta.
- kanaa
- Rosamunda-perunoita
- juustoa
- säilykehedelmiä
- leipäjauhoja
- näkkäriä
- kahvimaitoa
- tummaa suklaata
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia ja maksalaatikkoa
Toivottavasti et syö niitä sekasin, kuullostaa jo kauheeltakin
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka epäilit minun pitävän itteeni nälässä et taida sinäkään vierailla linssihyllyllä,etkä tiesä kuinka täyttäviä ne on. Et ole todellakaan niitä koskaan syöny! Ostapa joskus k-kaupasta linssitetra 0,99€ SIIS 1,mitä väitit ettei ole mahdollista....ja syö koko satsi,et tarvitse mitään muuta!! Siihen voi lisäksi keittää porkkanoita ja keittää makaroonia sekaan. K-ruokasovelluksessa on linssimuhennoksen ohje! Etsipä kuule se sinä uusiavuton. Ainiin,mutta sinäkin olet se kaljaa kittaava työtön......
kuka tollasta sotkua syö, joku kasvis tai vegaani. ei tolla safkalla raavas mies elä korkeintaan joku nuori likka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka tollasta sotkua syö, joku kasvis tai vegaani. ei tolla safkalla raavas mies elä korkeintaan joku nuori likka.
Mies ainakin tarvii paljon lihaa jos haluaa pitää lihakset kunnossa. 10 euroa päivässä menee jo pelkkään lihaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkittu juttu. Köyhyydessä ihmisen aivot menevät jumiin. Senhän takia köyhillä esiintyy impulsiivista ostamista.
Toinen on just noi halparuuat. Ostin ResQ:n kautta halpaa ylijäämä take-away ruokaa.
Siitä jäi vielä seuraavallekin päivälle, oli sen verta täyttävää. Joku muu olisi saattanut vetää nälkäänsä koko aterian.
Huomasin tuon kun olin vähän aikaa sitten taloudellisesti tiukilla. Aluksi osasin olla todella fiksu ja mietin koko ajan missä voin säästää. Mutta sitten alkoi ahdistaa se jatkuva säästämisen ajatteleminen. Aloin ostella sellaisia herkkuja joita en normaalisti koskaan osta ja aloitin jopa tupakoinnin uudelleen, mikä oli kaikkein typerintä koska rööki on nykyään saakelin kallista.
Kun taloudellinen tilanne parani, aloin taas luonnostaan syömään terveellisesti. Eli tosiaan aivot meni jotenkin jumiin siinä köyhyydessä. Oli pakko saada jotain lohduketta siihen olonsa.
Vegaanius voisi tehdä sulle kaljamahanen keski-ikäinen raavas mies muuten hyvää kokeilla joskus linssejä. Sinäkään et selkeästi ole maistanu miten hyviä ne voi olla. Käykää nyt lukemassa k-sovelluksessa mitä kaikkee hyvää siihen tulee. Juustoraastetta päälle ja oreganoa,sehän on kun pizzaa söis...
Enkä ole vegaani. Syön lihaa. Silloin tällöin voi tehdä kasvisruokaa,siihen ei kuole jos joku päivä syö kevyemmin. Eikös se ilmastokin siitä kiitä.. ja vois kiittää se sun vyökin kun ei paskalilla tarttis kokoajan puhkoa uusia reikiä
Olen jo ansiosidonnaisen lisäpäivillä. Ostan ja syön mitä lystään. Aina terveellistä, tuoretta ja lisäaineetonta. Viinit Virosta, tutut merkit toimitettuna kotiovelle.
Luonnosta mm. nokkosta, voikukkaa, sieniä.
Lähikaupasta esim. vichyt ja voit,
Ja voi kun taas alapeukuttaja innostuu... sairasta porukkaa.
Maksan ensin olennaiset laskut, sitten ruokaan vähintään jokin summa kk.
Ostan juustoa, kananmunia, juureksia, lihaa, vihanneksia, mehua, kahvia, leipää.
Säästän ainakin 50 e kk.
Laskut kirjaan niin osaan varautua.