Olen järkyttynyt. Painan yli 120 kiloa...
En ymmärrä miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Haluaisin aloittaa terveellisen elämän mutta en tiedä miten, koska en jaksa kävellä ollenkaan...
Kommentit (21)
Alussa kannattaa keskittyä ruokavalioon ja liikkua sen minkä jaksaa vähän kerrallaan kävellen. Äläkä vedä kaloireita liian pieniksi, aloitat esimerkiksi sillä, että vaihdat hiilaripitoiset lisukkeet kasviksiin ja jätät herkut pois, tilalle hedelmiä, jos tekee mieli napostella.
Laske netin energiantarvelaskurilla energiantarpeesi. Sitten syöt päivässä esim. -500kcal vähemmän siitä. Kännykkäsovelluksilla voi seurata päivän kaloreita esim. Fat Secret. Onnistuu.
Et tiedä? Ihan oikeastiko et muka tiedä, mikä ruokavaliossasi on pielessä, jos ihan rehellisesti asiaa mietit?
Miten kävely liittyy painonhallintaasi? Luuletko sinäkin, että olet läski koska et ole himotreenaja?
Ap kertoo olevansa poikkeuksellisen tyhmä, joten annetaan hänelle junttimaisen yksinkertaisia neuvoja. Tässä muutamia vaihtoehtoja mitä tehdä:
1. Alat ostamaan kaiken suuhun tunkemasi kaupan vihannesosastolta.
2. Luet kaikkien tuotteiden tuoteselosteet. Jos tuotteessa on yli 3g hiilihydraatia 100 grammassa, sitä ei saa syödä. Jos tuoteselostetta ei ole, ei tuotetta saa silloinkaan syödä
3. Määrität itsellesi 4 tunnin aikaikkunan, jolloin syöt (ihan mitä tahansa). Esim 12-16:00. Tämän ulkopuolella saat nauttia vain vettä.
Siitä sitten vaan kuntokuurille, ei hätää. :) Jos aloitat nyt, ensi vuonna tähän aikaan olet jo kevyempi. Itse painoin kesäkuun alussa 118 kiloa, nyt painan 107 kiloa. Vielä on siis matkaa, mutta toisaalta edistystäkin on jo tapahtunut!
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten vaan kuntokuurille, ei hätää. :) Jos aloitat nyt, ensi vuonna tähän aikaan olet jo kevyempi. Itse painoin kesäkuun alussa 118 kiloa, nyt painan 107 kiloa. Vielä on siis matkaa, mutta toisaalta edistystäkin on jo tapahtunut!
Ja vielä lisään tähän: Jos en olisi kesällä aloittanut, painaisin yhä 118 kiloa. Sinäkin painat ensi kesänä yhä 120 kiloa, jos et tee asialle mitään.
sama
Miksi annoit tulla kymmeniä kiloja? Itse olen 159cm. 57kg. Nyt otan heti niskasta kiinni ja laihdutan 5kg.
Onneksi olkoon olet painavampi kuin minä ja olen melkein 200cm pitkä.
Isomies
Taas… ota Ozempicciä. Ai niin mut ku se on kallista. Syö vähemmän ai niin mutku sulle tulee nälkä… liiku enemmän ai nii mut ku et jaksa.