Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä miehet myös neuvoloissa?

Vierailija
28.01.2015 |

Eikai isät yleensä taida lasten kanssa käydä? Entä synnytysvalmennuksissa? Itse en o käyny kummassakaan.  T isi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysneuvolassa oli ensimmäisen raskauden aikana pari kertaa mukana, nyt toisessa raskaudessa tuntuisi vähän tyhmältä, että isä tulisi mukaan. Oli myös synnytysvalmennuksessa ja perhevalmennuksessa mukana.

Vauvan ollessa pieni, oli pari kertaa neuvolassa mukana, sen jälkeen vain laajoissa käynneissä. Usein näen neuvolassa jonkun miehen vauvan/taaperon kanssa ilman lapsen äitiä, se on jotenkin niin suloista. Ärsyttää välillä, että on yksin kaikesta tuollaisesta vastuussa, vaikka lapsella on isäkin (molemmat työelämässä toistaiseksi).

Vierailija
2/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä asuu yli 100 kilsan päässä, niin kyllä, käyn neuvolassa ja hammaslekurilla miehenä lapseni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mukana jokaisen äitiysneuvolan, synnytyksen ja nyt lapsen neuvolat. Haluaa olla 100% mukana.

Vierailija
4/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä en toki usein pääse edes ku töissä. Ultrissa olen mukana mutta muuten lasten äiti käy lasten kans ja itse yksin neuvolat. Olisin mielelläni mukana mutta jotenki tuntuu ettei lasteni äiti halua mukaan... ap

Vierailija
5/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli äitiysneuvolassa mukana ekassa raskaudessa muutaman kerran, samoin vauvan synnyttyä oli mukana neuvolassa pari kertaa. Toisen lapsen kohdalla ei ollenkaan. Joutais kyllä käyttää nuita joskus neuvolassa, mulle kun se on lähinnä pakkopullaa ollut aina.. mies on vaan aina töissä kun olisi neuvolaan lähtö.

Vierailija
6/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle oli tärkeää ekan lapsen raskaudessa osallistua kaikkiin mahdollisiin käynteihin ja meidän neuvolassa otettiinkin isä ihanasti huomioon myös. Neuvolat varailtiin aina aamukahdeksaksi, jotta mies ehti mukaan ja olikin joka kerta, paitsi lääkärikäynneillä ei ollut eikä ihan loppuraskaudessa kun jo joka toinen päivä kävin. Synnytysvalmennus, sairaalaan tutustuminen, ultrat, synnytystapa-arvio, kaikissa oli mukana. Ja tietty itse synnytyksessä. :) Oli kyllä ihana tuki. Seuraavien lasten raskauksissa ei ole ollut sitten mukana kuin ultrissa jos vaan on päässyt ja synnytyksessä, on jo sen verran tuttua hommaa ja käyntejäkin on vähemmän. :) Lasten kanssa on käynyt neuvoloissa jos aika on hänelle sopinut paremmin kuin minulle.

Vierailija
7/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lapsi puoleksi isän, oli se sitten vielä mahassa tai jo syntynyt. Mies oli totta kai aina mukana, molempien lasten kohdalla. Onneksi sai työt järjestettyä aina niin että pääsi mukaan.

Vierailija
8/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaisi opetella kirjoittamaan. Heti otsikko on ihan pielessä.

Vierailija
9/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ja myös lääkärissä. Mies on parempi lapsen kanssa esim verikokeessa, on rauhallinen ja vähemmän tunteetunteellinen. Itse en kestä toimenpiteitä, jotka sattuu lapseen.

Vierailija
10/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana kävi äitiysneuvolassakin jonkun kerran, ultrissa (rakenne ja niskapoimu) on ollut aina mukana, ja synnytyksissä, mutta ei kyllä äitiysneuvoloissa tuon jälkeen. Lastenneuvolassa äitiys-ja vanhempainvapaan jälkeen on käynyt lasten kanssa useammin kuin minä ja lääkärissä-ja hammaslääkärillä, hänen on helpompi töiden puolesta järjestää käynnit. Kyllä useat tuttavapiirin isät käyttää lapsiaan, paitsi muutama yksityisyrittäjä joiden vaikea irrottautua töistä/kaukana työssäkäyvä isä ja yksi perhe jossa äiti haluaa itse aina käyttää (ei anna miehelle vastuuta).

Vierailija
11/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:19"]

AP:n kannattaisi opetella kirjoittamaan. Heti otsikko on ihan pielessä.

[/quote]

Hä?

Vierailija
12/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ultrassa tais käydä tokan kohdalla mutta siinäpä neuvolakäynnit sitten olikon hänen osaltaan. Synnytyksiin tuli mukaan kuitenkin :D

Vierailija
14/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso perhe, joten äitiysneuvoloiden aikaan mies on ollut kotona lasten kanssa. Esikoista odottaessa oli kyllä mukana lähes joka kerta (olimme opiskelijoita silloin niin onnistui helposti). Ultrissa on välillä ollut mukana ja välillä ei, sen mukaan onko jaksettu hommata lapsille hoitoa siksi aikaa.

Sen sijaan isompien lasten (ei vauvojen) lastenneuvolat mies on hoitanut viime vuosina huomattavasti useammin kuin minä. Joko raskauksien takia olen itse ollut niin väsynyt että olen antanut miehen mieluummin mennä tai sitten minun on ollut kätevämpi jäädä vauvan imetyksen takia kotiin ja miehen viedä isompi lapsi neuvolaan.

Vierailija
15/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin en tuota tahtonut, mutta muuten oli aika aktiivisesti mukana. Lapsen kanssa mies on käynyt aktiivisemmin neuvolassa kuin minä. Jostain syystä se th joka kerta laittaa terveisiä, että mun pitäisi olla mukana myös?

Vierailija
16/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ja tokassa raskaudessa kaikki raskausajan neuvolat mukana. Lapset käyttää yksin. Siitä syystä että on ruotsinkielinen (minä en) ja neuvolapalvelutkin ovat ruotsiksi.

Vierailija
17/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy pelkästään mies. Itse kävin äitiysneuvolassa vain kaksi kertaa, Kelan todistuksen saadakseni.

Vierailija
18/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt. En olisi miestä sinne kaivannut, eikä mies mukaan. Mies ei myös ole ollut synnytyksissä, minun tahdostani, haluan kärsiä kivuliaat asiat yksin. Meillä on muutenkin perinteinen työnjako että minä hoidan lapset ja kodin ja mies tienaamisen.

Vierailija
19/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana jokusen kerran, ensimmäisten kahden vuoden aikana lastenneuvola silloin tällöin ja sit kun mäkin lähdin töihin, mies taisi käyttää lähes kaikki neuvolat ja hammaslääkärit. Se oli helpompi järjestää työnsä niin.

Vierailija
20/22 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi lapsen 1-kk neuvolassa, silloin oltiin koko porukka. Muut neuvolat on sopineet mun aikatauluihin paremmin... hammaslääkärikäynnit on 1 kukuunottamatta ollut isän heiniä. Meillä menee se kumman päivään paremmin sopii. 

Äitiysneuvolaan ei tullut mukaan, olis ollut ihan älytöntä ajelua edestakas. Pari kertaa kävi ultrassa mukana, useamman kerran kävin sielläkin yksinäni... jep, rv 25 alkaen ultra joka viikko :)