Töissä mokailu
Alotin tossa muutama viikko sitten yhdessä kaupassa työt, oon tykännyt työstä kovasti vaikka onkin ollut hektistä ja uutta tietoa tulee jatkuvasti. Harmittaa vaan, että päivittäin tulee mokailtua useammankin kerran.. ei nyt mitään isoja vahinkoja, mutta pieniä kömmähdyksiä, kuten kassasta puuttunut pari euroa, oon unohtanut vaikka päästää seuraavan tauolle tai purkanut kuorman liian hitaasti. Tänään velotin asiakkaalta pari euroa liikaa ja homma huomattiin jälkikäteen. oon perfektionisti ja haluisin tehdä homnat hyvin. inhoan tuottaa pettymyksiä. mokailetteko usein töissä? miten tällasiin pikku mokiin suhtaudutaan? näytänkö ihan idiootilta pomon ja työntekijöiden edessä?
Kommentit (5)
Kyllä sitä ajan kanssa oppii ja työhön tulee rutiinia. Myyjälläkin on yllättävän paljon tekemistä ja muistettavaa eikä kaikkea voi oppia kerralla. Reipas asenne auttaa eteenpäin :) itsellenikun on sattunut samanlaisia virheitä, mutta niistä oppii! Pomot eivät ole ikinä huomauttaneet mitään mistään.
T. Kaupan myyjä itsekin
Jos sun mokailut on alkuvaiheessa tuota luokkaa, mutta olet muuten hyvä työntekijä, niin ei sulla ole mitään hätää. Älä vain ala liikaa pelkäämään virheitä. Kaupassa pitää kuitenkin tehdä töitä eikä hinkuttaa jokaista asiaa viimeisen päälle. Jos teet virheen, niin käsi pystyyn ja korjaat sen ja sitten eteenpäin.
Virheistä oppii. Itelle kävi mokia alussa kans, byt menis vaik silmät kii rahastuski.
Up