Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatka lausetta: Jos varhaiskasvatus olisi miesvaltainen ala...

Vierailija
11.11.2021 |

Palkat lähtisi 3000:sta €:sta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen korjaus: kahvitauot, ei tunnit 😅

Virastoissa ja kaupungintalolla tuntuu olevan kahvitunnit. Yksi aamupäivällä ja toinen iltapäivällä. 

Vierailija
22/23 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen korjaus: kahvitauot, ei tunnit 😅

Virastoissa ja kaupungintalolla tuntuu olevan kahvitunnit. Yksi aamupäivällä ja toinen iltapäivällä. 

Olin pari kuukautta työkokeilussa kaupungin virastotalossa muutama vuosi sitten ja toden totta, puoli tuntia joka tauko, vähintään, ja tupakalle vielä erikseen. En kylläkään minä, en kerta kaikkiaan kehdannut, enkä edes uskonut tuollaisia väitteitä ennen kuin itse näin. Kaikilta osastoilta, kaikenikäiset ja -sukupuoliset, harjoittelijoista korkeisiin viranhaltioihin, ei mitään eroa lusmuilussa - paitsi me harvat, jotka olimme ei-julkisella puolella tottuneet toisenlaiseen käytäntöön. Tuli kyllä usein mieleen, että tuosta saisi mukavasti säästöä siirrettäväksi vaikka hoitopuolelle, jotta hekin saisivat joskus hengähdystaukonsa pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin lapsille pidettäisiin kuri ja järjestys eikä toiminta olisi samanlaista kaaosta kuin nykyisin. Lisäksi keskinäisen nokittelun sijaan päivähoidon työntekijät keskittyisivät työhönsä eli lasten hoitamiseen. Titteleistä viis.

Jos kuria ja järjestystä haluaa, siitä pitää olla kaikilla yksimielinen käsitys ja kasvatusolettama alusta asti, siinä lasten isillä on yhtäläinen vastuu jo kotona. Olen nähnyt vilkkaita, mm. ADHD-lapsia, joita on autettu jo ennen päivähoitoon ja kouluun menoa ymmärtämään milloin voi olla vapaa ja vilkas (esim. välitunnilla, ei tietenkään vaarallisella tai kiusaavalla tavalla), jotta osaa olla muuna aikana rauhallinen ja keskittyvä, kuten esim. koulutunnilla. Lapsen täytyy tietää, mitä häneltä kussakin tilanteessa odotetaan ja miten sen oppii ja kykenee tekemään. Lapsia, kaikkia lapsia, täytyy valmentaa elämää varten, molempien vanhempien!

Ennen vanhaan miehillä, siis isillä ja opettajilla, olikin auktoriteettia enemmän, vaan ei helposti enää, kysy vaikka miesopettajilta! Pieleen on menty, entinen usein liian ankara ja ehdotonta tottelevaisuutta vaatinut kasvatus on vaihdettu turvattomuuteen ja arvaamattomuuteen.