Mies ei koskaan kehu lasta tai minua
Siis jos lapsi tekee jotain hyvin, mies ei kehu. Jos minä olen ratkaissut jonkun pulmatilanteen tai vaikka panostanut erityisesti ulkonäköön, mies ei kehu. Ei koskaan, ei missään.
Kysyinpä sitten miksi näin. Vastaus: sinun ja lapsen täytyy hankkia itsetunto itse. Ei sitä muut voi tehdä.
Kuinka voi ihminen olla pihalla...? Tietysti spontaanit kehut parantavat itseluottamusta. Ja mikäpä lapselle olisi tärkeämpää kuin vanhempien hyväksyntä. Meillä vielä tyttölapsi, jos mies ei koskaan kehu niin tyttöhän lähtee hakemaan hyväksyntää muilta miehiltä! Ja kaikki varmasti tiedämme kuinka hyvä juttu se on.
Vittu minkä ääliön kanssa on tullut lisäännyttyä. Ei saatana.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:17"]Jos sitä itseään ei ole kehuttu lapsena, niin ei ole oppinut ?
[/quote]
Voi olla näin. Toiset jatkaa samaa tyyliä, toiset ei. Minua ei kehuttu koskaan kotona. Sen takia omiani kehunkin niin paljon koska tiedän kuinka paljon se vaikuttaa lapsen itsetuntoon. Äiti ja isähän ovat lapselle koko maailma.
Taidat olla ruma läski ja kersa kännivahinko?
Kehuppas vaikka sitä miestä?
Tyrkkää sille käteen kirja Liisa Keltikangas-Järvinen: hyvä itsetunto.
Ja mulla on tollanen tuttu. Se on aika hätkähdyttävää, ettei toinen anna pientä kehua edes pikkulapselle. En oo toista samanlaista tavannut. En tiedä, mutta vihjeistä olen aavistellut, että kotona ei oo ikinä kehuttu. Asia tekee minut hyvin surulliseksi.
Entäs jos ei oo kehumisen aihetta?
Ei varmaankaan ole kehuttu. Mies on syntynyt isän puolelta ei-haluttuna äpäränä(avioton lapsi oli hyvän perheen pojalle kauhistus), miehen äidille mies taas oli tyyliin ainoa syy elää. Lapsia tuli liukuhihnalta ja ei huolehdittu, kasvoivat keskenään. Miten tolle miehelle saisi päähän kuinka paljon hallaa toi käytös tekee 1) lapselle 2) meidän parisuhteelle ja 3) meidän seksielämälle!
Ap
Kyllä näen eron.
Näin kävi minulle. Mies ei koskaan sanonut mitään hyvää, ei siis edes "rakastan sinua".
Vituuttaa että menin lapsen tekemään sellaisen kanssa, mutta minkäs teet. Paitsi eron. Pelasta lapsesi. Ja itsesi. Kohta olet masennuspotilas, tuijotat vaan ikkunasta ulos itkuisin silmin koska et tunne itseäsi rakastetuksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:39"]Entäs jos ei oo kehumisen aihetta?
[/quote]
No jos se mies mun kanssa on halunnut naimisiin, lapsen ja viettää mieluusti aikaa meidän kanssa niin luulen että meissä on kehumista. Lapsi 6v ja opettelee hurjaa vauhtia uusia asioita.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:15"]Siis jos lapsi tekee jotain hyvin, mies ei kehu. Jos minä olen ratkaissut jonkun pulmatilanteen tai vaikka panostanut erityisesti ulkonäköön, mies ei kehu. Ei koskaan, ei missään.
Kysyinpä sitten miksi näin. Vastaus: sinun ja lapsen täytyy hankkia itsetunto itse. Ei sitä muut voi tehdä.
Kuinka voi ihminen olla pihalla...? Tietysti spontaanit kehut parantavat itseluottamusta. Ja mikäpä lapselle olisi tärkeämpää kuin vanhempien hyväksyntä. Meillä vielä tyttölapsi, jos mies ei koskaan kehu niin tyttöhän lähtee hakemaan hyväksyntää muilta miehiltä! Ja kaikki varmasti tiedämme kuinka hyvä juttu se on.
[/quote]
Kehutko itse miestäs koskaan? Osoitatko arvostustasi? .. Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:48"]Kyllä näen eron.
Näin kävi minulle. Mies ei koskaan sanonut mitään hyvää, ei siis edes "rakastan sinua".
Vituuttaa että menin lapsen tekemään sellaisen kanssa, mutta minkäs teet. Paitsi eron. Pelasta lapsesi. Ja itsesi. Kohta olet masennuspotilas, tuijotat vaan ikkunasta ulos itkuisin silmin koska et tunne itseäsi rakastetuksi.
[/quote]
Tätä mäkin pelkään. Miehen pitäisi tajuta viimeistään nyt että kehut tekevät paljon. Jopa pienikin kehu on tärkeä ja helppo sanoa. "Lauloit kivasti", "tuoksut hyvälle, "hienosti pysäköity", "hyvä että muistit ostaa voita".
Jos mies kehuu niin sanoo vain että "olet paras". No, eipä siltä tunnu.
Negatiivisia juttuja sen sijaan tulee. Esim tänään kun pistin aamulla verhot pyykkiin oenkä pistänyt väliaikaisia tilalle sain haukut koska? Mies ei tykkää ettei ole verhoja.
Jatkuvasti valittaa kun asunto on niin tyhjä, kaikuu, hän ei halua sisustaa jne. Mutta mitään mielipidettä ei sano mistään, ei positiivista eikä negatiivista. Ja nyt tänään riidan yhteydessä sanoi että hänestä on ihanaa että jaksan panostaa meidän kotiin, ja tykkää siitä että huomioin esim hänen lempivärinsä.
Tätäkään ei ole koskaan voinut sanoa, kuulosti nimittäin pirun hyvältä kuulla että mies tykkää siitä mitä olen tehnyt! Ja kyllä, nostaa itsetuntoa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:15"]Siis jos lapsi tekee jotain hyvin, mies ei kehu. Jos minä olen ratkaissut jonkun pulmatilanteen tai vaikka panostanut erityisesti ulkonäköön, mies ei kehu. Ei koskaan, ei missään.
[/quote]
Kehutko itse miestäs koskaan? Osoitatko arvostustasi? .. Niinpä.
[/quote]
Kyllä! Kehun ulkonäköä, ruokaa, jos mies on siivonnut, jos hoksaa kaupassa että tarvitaan jotain, jos on ostanut jotain mieleistä, ylipäätään kehun ja huomaan että mies nauttii siitä.
Ap
Mihin kaikki keskoset ovat joutuneet? On ihan väärin kun Tomi Takamaata ei muisteta.
Jos sitä itseään ei ole kehuttu lapsena, niin ei ole oppinut ?