Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi, kun ei saa tehdyksi/aikaiseksi yhtään mitään? (Masennus)

Vierailija
11.11.2021 |

Luin erästä toista ketjua, jossa masentunutta kehotettiin joogaamaan, liikkumaan, syömään terveellisesti ja tekemään mielikuvaharjoitteita. Nämä varmasti parantaisivatkin mielialaa, mutta mitä jos niitä ei saa tehtyä? Jos esimerkiksi kauppaan meneminen tai tiskaaminen on järjettömän iso saavutus, jota ei yleensä saa aloitettua vaan kärvistelee nälissään seuraavaan päivään?

Olen fyysisesti terve verikokeiden ja muiden testien mukaan, käyn säännöllisesti lääkärissä masennukseni takia ja olen testannut läpi melkein kaikki lääkkeet joita tähän on olemassa. Masennukseni on todettu hoitoresistentiksi. Nuorempana minulla epäiltiin myös keskittymishäiriötä, mutta tutkimuksia ei ole masennusoireilun takia aloitettu. En ole varma saisinko aikaiseksi niihinkään osallistumista, vai uupuisinko kesken.

Toivoisin tähän vinkkejä muilta masentuneilta, tarkkaavaisuushäiriöisiltä ja sellaisilta ihmisiltä, joille aloittaminen ja tekeminen on syystä tai toisesta lähes mahdotonta. Oletteko törmänneet mihinkään tekniikoihin, joiden avulla saisi käytyä ulkona tai noustua ylös edes vähän helpommin tai useammin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo listatut on masentuneelle aikamoisia "vaatimuksia", ei kovin pahasti ole masentunut jos niitä säännöllisesti jaksaa. 

Itselläni on ADHD ja sen takia paljon sekä asioiden aloittamisen vaikeutta että vaikeutta noudattaa mitään tapoja säännöllisesti. Pärjäiilen lähinnä sillä, että vaadin itseltäni aika vähän. En esim. välitä etten juuri koskaaan tee ruokaa vaan syön eineksiä ja kotiin tilattua, ja mulla käy siivouspalvelu koska en itse saa aikaiseksi siivota. Mun kaikki voimat menee duuniin, jossa pärjään jotenkuten käyttämällä hyvin kurinalaisesti to do -listoja, pomodoro-tekniiikkaa jne. Ja esim. sen että olen läski olen vain hyväksynyt, lukemattomie viikon tai pari kestäneiden "elämänmuutosten" jälkeen.

Vierailija
2/2 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt + ilmeisesti ainakin isommissa kaupungeissa saa rahalla myös hyvännäköistä siivousapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi