Kerjääjät, lainaajat FB:ssa- hermot menee
Yksi mamma koko ajan kyselemässä onko lainaksi matkalaukkua, sitä, tätä tuota ?
Ei kyllä itsellä olisi pokkaa olla jatkuvasti pyytämässä lainaksi jotakin jota säännöllisesti tarvitsee !
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:33"]
Mikä vika lainaamisessa, edellyttäen että maksaa sopivan korvauksen? Tai korvaa lainauksensa jollain muulla sopivalla tavalla.
[/quote]
Ymmärrän kyllä lainaamisen toisinaan ja akuuttiin tarpeeseen. Vain tämä ryhmnä joille se lainaaminen on liki viikottainen tapa. Ja sana korvaus onnäille hepreaa. Ja varsinkin nämä, jotka mm sanovat etteivät tarvitse autoa, kun se on sellainen turhake ja vie rahaa yms. Silti ovar auto lainaan tai kyytiä vailla alvariinsa. Ja jos erehdyt maksua pyytää niin olet vähintään ahne tai tuumaa, että eihän tästä nyt ole mitään extrakulua.
Tai tämä ääripää, jotka ovat samassa kirppisryhmässä. Laitat tuoteen myyntiin niin tulee aika pian privana viesti et me tarvittais toi et annatko meille. Ja tässä kohtaa on kyse jostain arvokkammasta tavarasta. Ottajai on, mutta jos itse joskus erehdyt jotain apua pyytää niin ei käy, ei sovi, ei huvita, ei jaksa...
Mulla on onneksi muutama hyvä tuttava ja ystävä joiden kanssa vastavuoroisuus toimii. Tai jotka ymmärtää sen et kaikki ei ole ilmasta.
Mulla yksi kaveri on jatkuvasti vikisemässä pakua lainaksi Facebookissa. Siis oikeasti melkeinpä joka viikko. Ja ilmaiseksi tietenkin.
Eihän hänelle ole pakko antaa mitään?
Auton ja pakettiauton lainaajia löytyy... Ja lähes aina ne on sitä jengiä, joka nyrpistelee yksityisautoilulle.
Ja nämä jatkuvasti lainaan kerjäävät ovat usein myös niitä, jotka sanovat ettei osta, kun ei tarvitse.
Niin just, ostakoon oman. Itse en ainakaan lainaisi matkalaukkuani kenellekään, enkä kyllä paljon muutakaan. Ei ne tavarat koskaan ole parempaan kuntoon menneet lainassa ollessaan.
Mikä vika lainaamisessa, edellyttäen että maksaa sopivan korvauksen? Tai korvaa lainauksensa jollain muulla sopivalla tavalla.
Haha, lainaajat on ihania. :D Samoin fb-kavereistani löytyvät ruinaajat. "Tarvis saada Mikko-Perttelille hiihtomonot kokoo kolkyt, löytyskö keltää?!?!" Ja siis noissa viesteissä oletuksena että ilmakseks sais. Onhan se hyvä että saa tavaran kiertämään mutta kun samat henkilöt viikottain rutisee ku "tarttis saada jotain" nii kyllä se alkaa ärsyttää. :D
Joo ja ne listat kun muutetaan..Tarttis saada saada kaikki kodinkoneet ym ja sit kuvaa että kelpaako. En kyllä ikinä kehtais. Ovat huomanneet kuinka helppoa on ilmaseks kaikki saada :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:33"]
[/quote]
Millä varmistat kotona ettei lainaamassasi matkalaukussa ole jäämiä esim. huumeista? Niinpä!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:33"]
[/quote]
Millä varmistat kotona ettei lainaamassasi matkalaukussa ole jäämiä esim. huumeista? Niinpä!
[/quote]
Tai luteita....
Ja kun hyvää hyvyyttäs ilmasta tavaraa tarjoot ja kuvaa laitat niin siinäpä onkin jotain suurta vikaa eikä nirsolle kelpaa. :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:33"]
[/quote]
[/quote]No aika kaukaa haettua tuollainen olisi, ei ne ihmiset joilta voisin laukkua lainata käytä huumeita. Toki aina voidaan kaikessa kaivaa esiin se pahin mahdollinen teoreettinen tilanne, mutta minusta se ei ole järkevää.
Kertokaa nyt mitä kaikkee ne kanssaihmiset kehtaa fbssä ruinata? :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:44"]
Haha, lainaajat on ihania. :D Samoin fb-kavereistani löytyvät ruinaajat. "Tarvis saada Mikko-Perttelille hiihtomonot kokoo kolkyt, löytyskö keltää?!?!" Ja siis noissa viesteissä oletuksena että ilmakseks sais. Onhan se hyvä että saa tavaran kiertämään mutta kun samat henkilöt viikottain rutisee ku "tarttis saada jotain" nii kyllä se alkaa ärsyttää. :D
[/quote]
miksi ärsyttää?!? jo son paljon kavereita niin tuohan on hyvä keino löytää sopivia varusteita. itse ainakin annan aina jos ottaja löytyy!
Monesti oon vielä yhdeltä puoli tutulta yksinhuoltajalta kysynyt että tarviiko lapsilleen sitä ja tätä. En oikein ymmärrä mikä tuossa arsyttää, vai vituttaako sua kun et itse kehtaa pyytää vai se että joku saa tuolla tavoin ilmaiseksi/halvemmalla mitä Sinä joudut maksamaan?!
Yks tänään lahjoitetaan palstalla meinas että joku muumi-astioita antaisi. Joopajoo..niitä kun myydään hirveillä hinnoilla että joku ihan ilmatteeksi antaisi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:07"]
Yks tänään lahjoitetaan palstalla meinas että joku muumi-astioita antaisi. Joopajoo..niitä kun myydään hirveillä hinnoilla että joku ihan ilmatteeksi antaisi.
[/quote]
Ei niitä kaikkia millään hirvellä hinnoilla myydä ja voi olla että kysyjä ei edes tiedä että ne on arvokkaita. En minäkään tiennyt ennen kuin iltalehdestä luin ( n. Kuukausi sitten)