Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies on neuroottinen valojen ja tv:n sammuttaja v

Vierailija
27.01.2015 |

Ei tarvi kuin minuutiksi kääntää selkänsä niin tv sammuu. Ja minä kun katoin sitä ja pystyn kuuntelemallakin seuraamaan ohjelmaa vaikka kääntäsin katseeni hetkeksi. Tai jos käyn toisessa huoneessa, valot on sammutettu kun tulen takaisin. MIKSI??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on niuho. Niinkuin minunkin.
Vituttaa joskus.

Vierailija
2/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kuullut, että vasta jos lähtee yli kymmenensi minuutiksi pois huoneesta, kannattaa valot sammuttaa. Lampun sytyttäminen siis vie suunnilleen yhtä paljon virtaa kuin kymmenen minuutin päällä olo.
En tiedä onko tietoni jo täysin vanhentunutta, mutta itse käytän tätä tapaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:34"]Joskus olen kuullut, että vasta jos lähtee yli kymmenensi minuutiksi pois huoneesta, kannattaa valot sammuttaa. Lampun sytyttäminen siis vie suunnilleen yhtä paljon virtaa kuin kymmenen minuutin päällä olo.
En tiedä onko tietoni jo täysin vanhentunutta, mutta itse käytän tätä tapaa :D
[/quote]
Tuskin on mitään väliä jos on ledit.

Vierailija
4/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen ohje koskee loisteputkilamppuja, ei muita.

Vierailija
5/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen isäpuoleni toimi juuri noin. Kerran koko asunto oli kylmä, koska se oli laittanut patteritkin kiinni.

Vierailija
6/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa maksaa teillä laskut?

Vierailija
7/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Led, perinteisempi valo, päällekytkeminen ja sammuttaminen lyhentää käyttöikää ja jos sitä tehdään useita kertoja illassa, säästynyt sähkö hukkuu lamppujen uusimiseen.
Sitäpaisti, jos lämmityslasku on kulutukseen perustuva, lamppujen hukkaenergia siirtyy asunnon lämmitykseen. Sama koskee Tv:tä ja tietokonetta. Niissä ei ole mekaanista kulutusta, joten jokseenkin kaikki niissä käytetty energia menee lämmitykseen.

Vierailija
8/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tälläsiä tsekkaajia löytyy, minun mies järkkää astianpesukonetta kuin se olisi rakettitiedettä!

Vierailija
9/9 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah mun mies on samanlainen. Kyllä ärsyttää astella lasten legoihin ja kompastella tuoleihin kun uskaltaa sekunniksi poistua jostain huoneesta ja heti on lamput sammutettu.

Samaan aikaan on kuitenkin sata laitetta latingissa ja joku älyvempele kädessä että ei se sähkö välttämättä ihan käyttämättä meillä jää...