Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulla on yleensä aikaa aamutoimiin?

Vierailija
27.01.2015 |

Minä joudun lähtemään kotoa joka aamu klo 6:45, kello soi 5:50 ja torkutan sitä aina jonnekin 15 yli kuuteen tms. Ei jää aikaa aamupalalle, just ja just kahvikupillisen ehdin juoda samalla kun laittaudun (käyn illalla suihkussa). Töissä syön kyllä jotain siinä puoli yhdeksän maissa, mutta käyköhän tuo vielä virallisterveellisestä aamupalasta?

Jos vaikka oppisi tekemään puuron mukaan niin että nipsautan vedenkeittimen päälle samalla kuin kahvinkeittimen ja otan sen kupissa mukaan? Täytyykin kokeilla heti huomenna!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:26"]

50 minuuttia, joihin mahtuu mm. lehden luku ja kakalla istuminen.

[/quote]  kakka tulee aika liukkaasti jos syöt aamuisin kaurapuuroa, marjoja päälle, leseitä esim viilin kera, omena päivä pitää lekurin loitolla jza aineenvaihdunta toimii

Vierailija
22/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:22"]Lähto esim 7.55 niin herään n 7.20. Kattilaan vesi 4 desiä. Vessaan, alapääsuihku. Kauraryynit kattilaan. Kylppäriin, kasvojen pesu, pika harjaus hampaat, silmänympärysvoide ja päivävoide. Vaattet päälle ja kaurapuuuron kimppuun, päälle suomalaista marjaa ilman sokeria. Päällysvaatteet päälle ja menoksi. Taidan kampata hiukset ennen lähtöä. N 30 min-40 min. 
[/quote]

Kamppaat hiuksesi. Hassua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kolme tuntia ennen kuin työ alkaa, matkaan menee tunti. Haluan syödä aamupalan rauhassa eli noin 45 minsan ajan, sit meikkaus ja koirien käyttö. On ihanaa kun ei tule kiire!

Vierailija
24/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan lähtöön yleensä noin puoli tuntia heräämisestä. Lapset jututan siinä ajassa ja he lähtevät itsekseen kouluun.

Vierailija
25/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-35 minuuttia riippuen siitä pesenkö hiukset. Käyn suihkussa, meikkaan ja pukeudun. Lähtöaika vaihtelee puoli kuuden ja kahdeksan välillä.

Vierailija
26/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:26"]

50 minuuttia, joihin mahtuu mm. lehden luku ja kakalla istuminen.

[/quote]  kakka tulee aika liukkaasti jos syöt aamuisin kaurapuuroa, marjoja päälle, leseitä esim viilin kera, omena päivä pitää lekurin loitolla jza aineenvaihdunta toimii
[/quote]

Kiitos, mutta ei ole ikinä ollut siinä ongelmaa. Sanoin mm, en tarkoittanut että kökin 50 minuuttia pöntöllä sanomalehteä lukien.

Vierailija
27/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka vaikuttaa kuinka paljon tarvii aikaa. Aamutoimet on noin 20 minuuttia. Siinä ehtii juoda kahvin, syödä pari leipää, kiskasta röökin ja käydä paskalla. Sitten menoks vaikka en ole annie lennox.

Vierailija
28/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska, yleensä herätyskellon soitosta menee 10-15min lähtöön. Nousen sängystä, puen, pesen hampaat ja pakkaan eväät ja lähden. En meikkaa enkä syö aamupalaa, työt alkavat 3.30.

Vierailija
29/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin käyttää juuri niin paljon kun tarvitsen. Laitan puuron hautumaan ja menen suihkuun. Syön ihan rauhassa, luen aamulehden, laittaudun ja lähden töihin kun olen valmis. En katso kelloa aamulla ollenkaan. Ylensä herään Klo.5.00 ja lähde töihin kun kerkeen. Töpäivä on 7,5h riippuen moneltako aloitan että pääsen kotiin. Mutta ihanaa kun voin itse valita työaikani ja aamut ilman kiirettä. Tiedän että olen etuoikeutetussa asemassa tuossa suhteessa.

Vierailija
30/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos duunissa pitää olla klo 9.00 palaverissa, niin herään 7.30, puen ja leikkaan, laitan tukkani ja lähden ajamaan töihin n. 8.15. Eli kotona menee näemmä 45 min. Käyn illalla aina suihkussa ja juon aamukahvit ja syön sämpylän tai puuron töissä.

Vierailija
31/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti ennen lähtöä olen tottunut heräämään. Vähempikin riittää, jos ei jäisi koneelle jumittamaan.

Vierailija
32/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin varaan, lähtö töihin puoli kasin maissa ja herään puoli seiskan maissa. Heti noustua vedenkeitin päälle ja puurovesi kiehumaan, aamupesu, hiutaleet kattilaan ja kahvi pressopannuun, puuron tekeytyessä eväät valmiiksi ja nopea meikki ja tukan laitto, sitten koneelle katsomaan vakkarisivut, syömään puuro ja juomaan kahvi, vaatteet niskaan ja menoksi. Rehellisyyden nimissä on kyllä sanottava, että usein lähtö lipsahtaa 7.40. Sitten pitää vaan kävellä nopeammin :)

Vierailija
33/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 6.15, siitä aamupaskalle lukemaan lehteä. Suihkuun ja kun mies heräilee ja menee suihkuun, mä laitan kahvin valumaan. Herätän lapset 07, ja kuivaan hiukseni ja laitan vaatteet ylle. Sitten mennään miehen kanssa aamupalalle, lapset on samassa pöydässä lähes poikkeuksetta. Ovat jo koululaisia ja ottavat itse aamupalansa, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Töihin lähden ajamaan 7.30 ja olen perillä 08.

Melko synkronoitua ja rutinoitunutta touhua nää meidän aamut, ja jos onkin joku aikataulumuutos niin on kaikilla vähän päivä piloilla :D Ehkä ei ihan noin kaavoihin kangistunut tarttis olla, mutta toi systeemi vaan toimii.

Vierailija
34/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä täytyy lähteä kotoa vasta 9.45, joten käytän enemmän aikaa kuin muuten. Herään siinä 8 aikaan, käyn suihkussa, meikkaan ja kuivaan hiukset, teen aamupalaa (voileipiä/mysliä/hedelmiä/kananmunia ja pekonia, mitä jääkaapissa sattuu olemaan ja mitä tekee mieli) ja syön lukien lehteä/blogeja ym. Sitten yleensä mietin mitä laitan päälle, jos en heti keksi niin käyn laittamassa hiukset, harjaan hampaat ja viimeistelen meikin ja sitten puen. Pakkaan nopeasti tarvittavat tavarat mukaan ja lähden.

Tarvittaessa ehdin kyllä ulos noin 15 minuutissakin, heitän vaan vaatteet päälle, peseydyn + meikkaan vähän ja kaapista jotain semivalmista mukaan aamupalaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi