Ajatelkaa jos joku olisi 11.11.2019, eli 2 vuotta sitten kertonut minkalaista elämää elämme 2v myöhemmin?
Välillä ei tiedä itkeäkö vai nauraako.
Eikä loppua näy, jos nytkin asiantuntijat sanoo, että menee vielä 4-5 vuotta.
Olen siirtänyt erinnäisiä asioita hamaan tulevaisuuteen kunnes korona loppuu. Mutta pitäisi vaan alkaa elämään kaikesta huolimatta omaa elämää, koska se "sitten joskus" voi olla myöhäistä jos itse kuolee kupsahtaa ennen kuin korona on joskus ohi.
Alan vaihtoa olen esimerkiksi suunnitellut jo useamman vuoden, mutta korona tuli sekoittamaan pakkaa. Mutta taidanpa nyt lähteä katselemaan opiskeluasioita ja ottaa sen nyt vakavasti vaikka korona pyörisikin ympärillä.
Kommentit (53)
Eletään nyt täysillä ennen kuin korona vie<3
Olisin ostanut maakit ja käsidesit jo nyt, ennen kuin suomessa asuvat kiinalaiset tyhjentäisi kaupat ja apteekit Suomesta ja lähetti ne Kiinaan.
Nyt nautitaan siis täysillä! Kohta me kuollaan <3
En kyllä oikein ymmärrä miten tämä Korona nyt on estänyt suoranaisen elämisen. Tai elämästä nauttimisen.
Ihmiset vain ovat niin vieraantuneita itsestään, toisistaan ja elämästä ylipäätään että tarvittaisiin koko ajan jotain ulkoa tulevaa virkettä että he kokisivat elävänsä.
Eihän nyt pitkiin aikoihin ole edes ollut pahemmin mitään rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Joo , olisi pitänyt nauttia elämästä silloin kun oli mahdollista , nyt ei näy valonpilkahdustakaan tulevaisuudessa .
🤔. No jo on ankeaa.
No, ei ole eroa. Rokotukset otettu ja maskia käytän kaupassa. Ravintoloissa en ole käynyt muutenkaan. Eipä juuri koronalla vaikutusta elämään.
Hassua, kun puhuvat, et aletaan avaamaan yhteiskuntaa. Sehän on ollut auki jo vaik kuinka pitkään! Luovat jotain ihme mielikuvaa puheillaan noi poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole eroa. Rokotukset otettu ja maskia käytän kaupassa. Ravintoloissa en ole käynyt muutenkaan. Eipä juuri koronalla vaikutusta elämään.
Hassua, kun puhuvat, et aletaan avaamaan yhteiskuntaa. Sehän on ollut auki jo vaik kuinka pitkään! Luovat jotain ihme mielikuvaa puheillaan noi poliitikot.
Samaa olen ihmetellyt. Kun kulkee kaupungilla niin jotain satunnaista maskia lukuunottamatta ei huomaa mitään erityistä. Kahvilat ja ravintolat pullistelevat ihmisiä, tavataan ystäviä ja käydään ostoksilla. Mikä ihme tässä nyt on kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, tosin pelkään bussissa nuoria ihmisiä. Niitä ei ainakaan ole rokotettu eivätkä käytä maskeja ja huutavat toisilleen suoraa kurkkua että sylki vain lentää ympäriinsä. Käyttämälläni bussilinjalla on usein koululaisia ja olen kauhuissani joka kerta.
Totta. Olisin pökertynyt järkytyksestä.
Olen myös siirtänyt asioita koronan jälkeiseen aikaan mutta alkaa jo kärsivällisyys loppua.
Kun ei yhtään tiedä mitä vielä tulee, niin en ole uusia huonekalujakaan lähtenyt ostamaan esim.
Miten te oikein elätte jos on NIIN erilaista aiempaan verrattuna? Mun mielestä oli ihan helppoa sopeutua koronarajoituksiin. Ei ne oikeastaan edes rajoita juuri mitään, kunhan vaan huolehtii käsihygieniasta ja turvavälistä ja pitää maskia paikoissa joissa turvavälien pitäminen ei onnistu. Kyllä mun elämä on oikeastaan lähes normaalia. Etätyöt tulimuutena juttuna, ja se on oikein kiva juttu! Meillä saa tehdä hybridimallilla, eli olla etänä tai työpaikalla oman valinnan mukaan. Matkoillekin pääsee kun on rokotuksista huolehtinut. Vähän ylimääräistä vaivaa joutuu näkemään matkustaessa maihin missä vaaditaan terveystietolomakkeen täyttämistä, mutta siinä se!
Silloinhan oli se Al-Hol ja lentokentän turvallisuusharjoitukset. En ollut huoleton sinisilmä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olisin pökertynyt järkytyksestä.
Olen myös siirtänyt asioita koronan jälkeiseen aikaan mutta alkaa jo kärsivällisyys loppua.
Kun ei yhtään tiedä mitä vielä tulee, niin en ole uusia huonekalujakaan lähtenyt ostamaan esim.
Uusia huonekaluja... Kuinka joku on onnistunut säilyttämään tällaisen pinnallisuuden korona-aikana???
Aika normaalia elämää suurin osa meistä elää koronasta huolimatta. On tosin myös niitä, joiden asiat ovat menneet päälaelleen esim. lomautusten tai etätöiden takia.
En kuitenkaan ymmärrä tuota hössötystä rajoituksista tai maskisuosituksista. Suomessahan on ollut todella kepeät rajoitukset moneen muuhun maahan verrattuna, joissa on ollut totaalista ulkonaliikkumiskieltoa ja maskittomuudesta sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kun puhuvat, et aletaan avaamaan yhteiskuntaa. Sehän on ollut auki jo vaik kuinka pitkään! Luovat jotain ihme mielikuvaa puheillaan noi poliitikot.Samaa olen ihmetellyt. Kun kulkee kaupungilla niin jotain satunnaista maskia lukuunottamatta ei huomaa mitään erityistä. Kahvilat ja ravintolat pullistelevat ihmisiä, tavataan ystäviä ja käydään ostoksilla. Mikä ihme tässä nyt on kiinni?
Meillä oli suunniteltu häät kesälle 2020. Ne jouduttiin perumaan ja ovat edelleen pitämättä. Vieraita olisi ollut noin 200 henkilöä. Olisi haluttu mukavat juhlat, mutta ei tunnu oikealta pitää vielä kun on tämä pandemia.
Työpaikalla joutuu koronan vuoksi pitämään edelleen maskia + muut korona toimenpiteet. On pitänyt pitää koko ajan maskia yms.
En minä ainakaan elä sellaista huoletonta elämää niin kuin ennen koronaa. Koko ajan pitää muistaa pitää turvavälejä, pitää maskeja, pestä käsiä, käsidesiä. Jos vähänkin nuhaa tai yskää tms niin heti pitää
välttää ihmisiä (allergioiden vuoksi mulla on jompaa kumpaa todella usein ja silloin hävettää olla esim ruuhkabussissa nyt korona-aikana).
Asun Helsingin keskustassa ja olen aktiivisesti elänyt kaupunkielämää. Kulttuuria, harrastuksia, tapahtumia. Toki näitä nyt on ollut ja niihin olen osallistunut, mutta ei voi puhua sellaisesta meiningistä kuin ennen koronaa. Ei osaa nyt nauttia samalla tavalla, kun koko ajan pitää olla jollain tavalla koronavarovainen.
On tiedetty jo parivuosikymmentä että pandemia tulossa, ja liekö tämä edes se varsinainen, hyvää harjoitusta ainakin.
Elän ihan normaalisti, en muutenkaan käy paikoissa missä ihmispaljouksia. Töissä kuitenkin ja kaupassa ja harrastuksissa, mitäpä sitä muuta.
Muutama työkaveri on kaivautunut poteroihinsa ja lykkäävät ja lykkäävät kaikkea. Kohta eläkeiässä, kannattaisi varmaan alkaa taas pikkuhiljaa elää tai käy niin ettei enää ehdikään.
Tämä on vähän kuin 90-luvun lama, uudella twistillä. Se lama kesti käytännössä koko 90-luvun.
Se oli minun nuoruuteni.
11.11.2019 sairastin tuntematonta oireyhtymää, joka aiheutti mm. vakavia neurologisia häiriöitä ja minua tutkittiin esim. ALSin vuoksi. Voin niin huonosti että en uskonut enää selviäväni.
Oireisto meni aalloissa, parani pikkuhiljaa ja lopulta aiheuttajaksi arvioitiin ”jonkun” virustaudin harvinaisen aggressiivista jälkitilaa. Kesällä 2019 olin sairastanut kummallisen flunssa. jossa oli kova yskä. Olin ollut ennen sitä kipeä varmaan 10v sitten. Olin sekä lounastanut Hongkongista juuri tulleen henkilön kanssa että ollut Pohjois-Italiassa. Pitkällinen oireisto alkoi sen jälkeen.
Keväällä 2020 koronan tuleminen ei vaikuttanut elämääni, pitkälle kevääseen ajattelin että kuolen ja en ollut mitenkään kiinnostunut koko koronasta, vasta kesällä toipuminen alkoi. Henkinen tila alkaa olla kunnossa ehkä vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
11.11.2019 sairastin tuntematonta oireyhtymää, joka aiheutti mm. vakavia neurologisia häiriöitä ja minua tutkittiin esim. ALSin vuoksi. Voin niin huonosti että en uskonut enää selviäväni.
Oireisto meni aalloissa, parani pikkuhiljaa ja lopulta aiheuttajaksi arvioitiin ”jonkun” virustaudin harvinaisen aggressiivista jälkitilaa. Kesällä 2019 olin sairastanut kummallisen flunssa. jossa oli kova yskä. Olin ollut ennen sitä kipeä varmaan 10v sitten. Olin sekä lounastanut Hongkongista juuri tulleen henkilön kanssa että ollut Pohjois-Italiassa. Pitkällinen oireisto alkoi sen jälkeen.
Keväällä 2020 koronan tuleminen ei vaikuttanut elämääni, pitkälle kevääseen ajattelin että kuolen ja en ollut mitenkään kiinnostunut koko koronasta, vasta kesällä toipuminen alkoi. Henkinen tila alkaa olla kunnossa ehkä vasta nyt.
Suomessa vuoden 2019 lopussa ei vielä päässyt testiin, useita ihmisiä sairasti jotakin flunssaa pahempaa tautia, josta parantuminen kesti hieman pidempään. Oletukseni on se, että kyse oli koronasta jo silloin.
Joo , olisi pitänyt nauttia elämästä silloin kun oli mahdollista , nyt ei näy valonpilkahdustakaan tulevaisuudessa .