Miksi alatte yh.iksi?
Sitten itkette palstalla kun mies jättää pienen vauvan kanssa kaksin ja löytää uuden naisen. Laittaisitte vähän hanttiin ja jättäisitte vauvan miehelle niin kyllä lähtöhalut loppuisi. Miksi suostutte kaikkeen?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:30"]
Sitten itkette palstalla kun mies jättää pienen vauvan kanssa kaksin ja löytää uuden naisen. Laittaisitte vähän hanttiin ja jättäisitte vauvan miehelle niin kyllä lähtöhalut loppuisi. Miksi suostutte kaikkeen?
[/quote] Ei niitä lapsia lain mukaan saa heittää samaan hautaan isänsä kanssa - vaikka se palstamammoja ärsyttääkin, että joku leski siinä sitten väkisinkin jää yksinhuoltajaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:32"]
[/quote] Ei niitä lapsia lain mukaan saa heittää samaan hautaan isänsä kanssa - vaikka se palstamammoja ärsyttääkin, että joku leski siinä sitten väkisinkin jää yksinhuoltajaksi.
[/quote]
Leski nyt on ihan eri juttu. Tässä oli kyse ihan elävistä miehistä ja niiden kynnysmattona olemisesta.
[/quote]
Ensinnäkin, laitetaas sulla termit oikein. Siinä vaiheessa kun se mies lähtee (tai ihan itse ottaa ja lähtee ja jättää miehen, niinkin voi tehdä), siinä vaiheessa tullaan joko yksinhuoltajaksi tai yhteishuoltajaksi.
Ja kuka ketään haluaa väkisin pitää? Sehän on ihan sairasta hommaa se.
Halusin lapsen, mutta en parisuhdetta. Siksi aloin hedelmöitysklinikan avulla (kolmeen otteeseen) yksinhuoltajaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:38"]
[/quote]
Ensinnäkin, laitetaas sulla termit oikein. Siinä vaiheessa kun se mies lähtee (tai ihan itse ottaa ja lähtee ja jättää miehen, niinkin voi tehdä), siinä vaiheessa tullaan joko yksinhuoltajaksi tai yhteishuoltajaksi.
Ja kuka ketään haluaa väkisin pitää? Sehän on ihan sairasta hommaa se.
[/quote]
Ei tarvitse kenenkään kanssa väkisin olla mutta jos lapsi on tehty niin mies on myös vastuussa siitä. Ei hän voi tuosta vain päästä kuin koira veräjästä.
No kyllä nyt varmaan suurin osa äideistä on mielummin onneton yh kun "onnellinen" ja vapaa eikä nää lapsiaan kun joka toinen vklp. Itseni ainakin tuollainen tilanne tekisi vaan entistä onnettomammaksi. Luulen että sen ketjun, mihin tässä viittaan, aloittaja oli enemmänkin harmissaan siitä että mies jatkaa elämää kun siitä että joutuu itse olla äitinä. Hänestä tilanne on siis epäreilu. Tuskin marisisi samasta aiheesta jos mies olisi vaikka kuollut
Jaa a, paha oli laittaa syntymätöntä lasta miehen matkaan.
Noh, en ole miestä sen jälkeen muutenkaan nähnyt, muutaman kerran sentään soittanut (ja lapsikin jo 9v.).
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Sama juttu. Mistä te yksinhuoltajien haukkujat tiedätte, kuka on leski? Ja miksi pitää yksinhuoltajia haukkua? Ette voi tietää, mitkä ovat taustat ja vaikka tietäisittekin, niin haukkuminen on pelkästään ilkeää ja hyödytöntä/jopa haitallista.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:40"]
Jaa a, paha oli laittaa syntymätöntä lasta miehen matkaan.
Noh, en ole miestä sen jälkeen muutenkaan nähnyt, muutaman kerran sentään soittanut (ja lapsikin jo 9v.).
[/quote]
Meillä sama homma paitsi ei olla edes soiteltu/viestitelty. Lapsi nyt 2v. Eipä ollut paljon vaihtoehtoja kun yh:ksi ruveta
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:40"]
No kyllä nyt varmaan suurin osa äideistä on mielummin onneton yh kun "onnellinen" ja vapaa eikä nää lapsiaan kun joka toinen vklp. Itseni ainakin tuollainen tilanne tekisi vaan entistä onnettomammaksi. Luulen että sen ketjun, mihin tässä viittaan, aloittaja oli enemmänkin harmissaan siitä että mies jatkaa elämää kun siitä että joutuu itse olla äitinä. Hänestä tilanne on siis epäreilu. Tuskin marisisi samasta aiheesta jos mies olisi vaikka kuollut
[/quote]
Eihän sitä viikonloppuäidiksi tarvitse alkaa. Voihan sitä lapsi olla vaikka viikko-viikko molemmilla vanhemmilla.
Itse ainakin olin onnellinen kuin mies lähti. Loppui se sotkeminen, öisin elokuvien katselu niin ettei saa nukutuksi, kyttääminen, kavereiden rajoittaminen jne jne lista on loputon. Meni energia riitelyyn ja olin tosi onneton lapsen isän kanssa.
Vaikka siksi, että mies hakkas ensin minut ja uhkasi tehdä saman lapselle jos ei pidä päätään kiinni.
Aloin siksi, että pääsin siitä aikuisesta lapsesta eroon. Juuh, jaksoi esittää hyvää aika monta vuotta, mutta sitten kulissit rapisivat ja hänen omat käsittelemättömät traumat puski esiin. Senkin ajan vielä katsoin kun hän haki apua: mutta rahkeet ei vaan riittäneet eheytymiseen asioista. Niin en jaksanut enää olla se paskasäkki joka ottaa kaiken kiukun, surun, katkeruuden, epävarmuuden jne. vastaan. Aikuinen on kuin uhmaikäinen ja teini-ikäinen yhtä aikaa.
Mulla on ollu paljon helpompaa kahden ihan oikean lapsen kanssa. Vaikka on uhma- ja teini-iät eletty ihan yksinhuoltajana...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Leski nyt on ihan eri juttu. Tässä oli kyse ihan elävistä miehistä ja niiden kynnysmattona olemisesta.
[/quote]Me katsoimme miehen kanssa hänen veljenlastensa ramppaamista kodista toiseen viikkosysteemillä ja päätimme että jos eroamme, lapset jäävät kotiinsa asumaan omiin ympyröihinsä ja käyvät isällä kylässä. Ja näin kävi muutama vuosi sitten ja lapset eivät ole sairastelleet eivätkä oireilleet. Niin ja minä en valita, elämä on ihanaa.
Noh, miehen salasuhde paljastui ja sanoi, että voimme jatkaa elämistä kuten ennenkin: asumme saman katon alla, olemme naimisissa, mutta hänellä tämä toinen nainen. Vannoi myös, että koskaan ei tule luopumaan tästä toisesta naisesta. Jostain kumman syystä se ei minulle kelvannut.... Ap olisi tietysti ollut kunnon vaimo ja hyväksynyt miehen ehdotuksen.
Niin...