KFC ja työvoimapula
Onkohan markkinointipäällikölläkin 30 viikkotunnin työaika?
Työvoimapula on KFC Suomen markkinointipäällikkö Henri Parosen mukaan maanlaajuinen ilmiö.
– Olemme KFC:llä tehneet päätöksen, jossa tarjoamme lähtökohtaisesti 30h/vko -sopimuksia, joka on poikkeuksellista alallamme.
Kommentit (22)
Miks ei 40 h?
Mistä maasta kanat muuten tulee?
Tein aikoinaa kahvilassa 30h viikko, ja olin jatkuvasti p*rsesuki. Ei kiitos niihin hommiin enää ikinä.
30h/vko on juuri sen verran, ettei sillä elä isommissa kaupungeissa, mutta ei välttämättä ole oikeutettu myöskään tukiin.
Ja vuorotyö? Joka neljäs viikonloppuvapaa? Pyhät töissä?
Eipä taida olla. Virka-aikatyöläiset pitäkööt päänsä kiinni vuoropätkäosa-aikaisen työoloista.
Puolalaista antibioottihalpakanaa kokkaa avaruusaivokirurgit nälkäpalkalla nälkäisille avaruusaivokirurgeille. Mutta miksi tämä pitää tapahtua Suomessa, eikö nuo voisi perustaa kanalansa suoraa Afrikan leirien kupeeseen ja aavikoille.
Huvittaa ja surettaa, Itiksen liiketilan paikalla oli ennen Ruohonjuuri. :D
Samaan aikaan parhaassa työiässä olevat ihmiset jonottavat keskellä arkiviikkoa yön päädäkseen syömään tuonne ja mikä tärkeintä lähettämään serkuille selfieitä näyttääkseen kuinka hyvin heillä pyyhkii täällä Suomessa kun toiset tekevät heille Ruokaa ja palkka juoksee tekemättä mitään.
Näitä ravintola- alan epäkohtia pitäisi tuoda lisää julkisuuteen. Miksi vielä ihmettelevät, kun on työvoimapula. 30h/ viikko eli ei taida edes saada ruokataukoa työajalka pitää.
Suomessa eläminen on niin kallista, että 30h ei paljon naurata kun palkka on joka tapauksessa paska.
Vierailija kirjoitti:
Oisko pitänyt myös käydä ostoksilla siellä? Eikä vaan nyt surra. Koska jos se olisi ollut kannattava liikepaikka Ruohonjuurelle, tuskin siinä nyt myytäisin puolalaista tehotuotettua kanaa?
Eikös se sijaitse Itä-Helsingissä, eihän siellä tee kukaan töitä, mitä ihmettä nuo oikein luulevat?
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan parhaassa työiässä olevat ihmiset jonottavat keskellä arkiviikkoa yön päädäkseen syömään tuonne ja mikä tärkeintä lähettämään serkuille selfieitä näyttääkseen kuinka hyvin heillä pyyhkii täällä Suomessa kun toiset tekevät heille Ruokaa ja palkka juoksee tekemättä mitään.
*miehet
t. korjasin, koska niitähän ne ovat
Vierailija kirjoitti:
No eiväthän itähelsingissä asuvat osta ruohonjuuren laatutuotteita jos siellä asuisi jäkeviä kantasuomalaisia niin asia olisi toisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko pitänyt myös käydä ostoksilla siellä? Eikä vaan nyt surra. Koska jos se olisi ollut kannattava liikepaikka Ruohonjuurelle, tuskin siinä nyt myytäisin puolalaista tehotuotettua kanaa?
Minä kävinkin. :) Ruohonjuuri on supistanut liikekantaansa Suomessa, tuo ei ole ainoa sulkenut paikka.
"jossa tarjoamme lähtökohtaisesti 30h/vko -sopimuksia, joka on poikkeuksellista alallamme."
Siis vau. Ihan käsittämätöntä miten paljon työtunteja Kfc tarjoaa!
Ton KFC:n mä tiedän oon käyny kanadassa en tykänny eli en käy. Mikä toi ruohonjuuri on myykö se ruohoa?
37,5 h on täysi työaika. 30 h on 80 prosenttinen
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eläminen on niin kallista, että 30h ei paljon naurata kun palkka on joka tapauksessa paska.
Eikös marinin ehdottama 4 pv:n työviikko ole aika lähellä tuota tuntimäärää?
Vierailija kirjoitti:
Ton KFC:n mä tiedän oon käyny kanadassa en tykänny eli en käy. Mikä toi ruohonjuuri on myykö se ruohoa?
Ymmärtääkseni ei varsinaisesti ruohoa, mutta ruohon juuria. Voi olla, että olen väärässäkin.
Toivottavasti kuitenkin vakituisesta työstä saa sen kuukausipalkan täysien tuntien mukaan. Ai eikö. Ai että kela maksaa loput . Anteeksi.