Remonttikaupustelijat ottaa päähän
Rintamamiestaloasujana oon saanut tarpeekseni ovella ramppaamista remonttimyyjistä moittimassa välillä tiilikattoa ja välillä kauppaamassa ylikalliita sähkö putki ja julkisivuremontteja
Kommentit (21)
Joskus ikkunakauppiaalle sanoin että talon alkuperäiset ikkunat tullaan vaihtamaan vain kuolleen ruumiini yli😄
Ensi kerralla sanot: "Я не говорю по-фински"
"Ja ni gavarju pa-finski"
En anna pilata 1903 valmistuttua hirsitaloani uusilla ikkunoilla. Kattokin on kunnossa ja hormit.
Viimeksi puhelinmyyjä kysyi: koska rakennuksen ulko-ovi on viimeksi vaihdettu?
Kuinka usein ihmiset mahtavat vaihtaa rakennuksen ulko-ovia :D
Laita oveen kyltti, liikkuminen omalla vastuulla. Ja virtahevon kuva.
Huijareita ne kaikki on.
Onko myös "nuohoojia ja hormintarkastajia" ollut liikkeellä?
Te-toimisto lähettelee noihin provikkapalkkaisiin kaupustelijan töihin työtarjouksia. Olin viime vuonna työnhakijana ja sain kahdesti tuollaisen tarjouksen. En ymmärrä mitään remontoimisesta enkä omista omaa autoa (joka vaatimuksen oli), mutta sehän ei haittaa.
Voi kun saisin minäkin asua omassa talossa!
Ikäviä tietty nuo huijarit.
Meillekin tuli ovelle 2014 joku ihan tuntematon mies ja ilman mitään esittelyjä alkoi mollata meidän ikkunanpuitteita, vesikattoa, ulko-oven lukkoa ja kaikkea minkä pystyi siitä ulkoa näkemään🤬 katto joka on huopaa oli isäni ja isoisäni muutama vuosi sitten eli sekään ei ollut vanha! Esittäytyi lopulta erään nimeltä mainitsemattoman remonttifirman edustajaksi mutta varmaan sanomatta selvää etten edes räystäiden puhdistusta mikä olisi ollut tarpeen tilannut sen jälkeen kun hän oli kaksi minsaa haukkunut meidän taloa paskaksi. Tilasin toiselta tutun firmalta joka osaa arvostaa myös asiakkaiden mielipiteitä eikä tyrkytä täysremonttia väkisin :) ja mun mielestä uudet ikkunat tai ulko-ovet ei näytä kovinkaan hienoilta vanhoissa taloissa (paitsi jos ne on tehty vanhan näköiseksi)
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto lähettelee noihin provikkapalkkaisiin kaupustelijan töihin työtarjouksia. Olin viime vuonna työnhakijana ja sain kahdesti tuollaisen tarjouksen. En ymmärrä mitään remontoimisesta enkä omista omaa autoa (joka vaatimuksen oli), mutta sehän ei haittaa.
Mitä? Te- toimisto! Mikä paikkakunta?
Ne tapetoivat yhden seinän hintaan n. 2000 euroa+plus tietty ne tapetit ym. siihen päälle.
Tositarina ehkä asukkaan 75-vuoden ikä vaikutti hintaan?
No onneksi hän ei ole höppänä. Yksi tuttu hoiti homman n.200 eurolla.
Varokaa!
Meillä käy kerran viikossa, ihan valehtelematta, joku näistä myyjistä: kattoremppa, putkien kuvaus, talon maalaus, turvajärjestelmä, katon maalaus, talon ulkolaudoituksen vaihto, jne. Meidän talo on vanha ja asutaan alueella jossa näitä taloja on paljon. Näkevät että joku on kotona, kun auto seisoo pihasssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Te- toimisto! Mikä paikkakunta?
Ainakin Pirkanmaan työkkäri on järjestänyt pikakoulutuksia (eli maksaa kaupustelufirmalle työhön opastuksesta) ja Uusimaa värvää yhteistyössä työttömiä omalta alueeltaan. Työtönhän ei tuosta voi oikeastaan kieltäytyä. Kaupustelufirmalle hyvä diili, kun veronmaksaja maksaa pikakurssituksen tuohon hommaan. Onhan noista ollut juttuja, kun ei talosta taloon kiertäminen meinaa riittää oman auton käyttökulujen kattamiseen.
Vanhoja ihmisiä ahdistellaan eniten ja mun isoäitiä yritettiin saada myymään talonsa. Joku mies oli tullut soittelemaan isoäidin ovikelloa, jutellut jotain mukavia aivan kuin vanha tuttu ja keplotellut itsensä sisään (kiltti ja vanhemmiten ehkä hieman pelokkaaksi tullut isoäiti ei saanut sanottua ettei halua tätä miestä sisälle) ja mies oli ollut ainakin tunnin isoäidin luona ja kahvia juodessaan luetellut lukemattomia syitä sille miksi hänen kannattaisi nyt ”hyvissä ajoin” hankkiutua talostaan eroon
Syitä tulee nyt sit tässä
Isoäiti ei hänen mukaansa enää kauaa pärjää kotona ja jos pärjääkin niin edessä on erittäin kalliita remontteja että talo pysyy asuttavana
Mies oli onkinut tietoja minun äidistä ja minusta ja kuullessaan äitini asuvan yli sadan kilometrin päässä ja minun asuvan vaimon ja lasten kanssa toisessa talossa oli todennut ettei kukaan tule huolehtimaan isoäitini talosta hänen kuolemansa jälkeen vaan talosta tulee olemaan omaisille pelkästään harmia ja murhetta.
Sitten hän oli vielä näiden kahden syyn lisäksi ennen lähtöään valehdellut että kaupunki suunnittelee uutta virkistäytymisaluetta isoäitini talon paikalle ja että hänen olisi parasta myydä talo nyt ennen kuin kaupunki lunastaa sen naurettavan pienellä summalla. Tämä ei siis pitänyt lainkaan paikkaansa kaupunki ei todellakaan ole suunnitellut isoäitini omistamalle tontille tai talolle mitään.
Lopulta isoäiti käski miehen lähteä ja hän lähti.
Sanoin että ensi kerran kun tulee joku tuollainen niin lähettää mulle viestin niin tuun heittämään pihalle.
Ei voi ymmärtää kuinka röyhkeästi vanhuksilta yritetään viedä rahaa tai jopa koti
Nuota just vanhusten taloihin tunkeutuvia valehtelijoita on joka kaupungissa ja kylässä
Tuntuu että suomi on täynnä hometaloja just siks että asukkaat eivät ota remontteja vastaan ennen kuin katto on notkahtanut, ikkunat talon vääntymisen seurauksena palasina, ovet ei mee kiinni ja käyttövesiputket puhki ruostuneet. Sitten valitetaan jossain Facebookissa kuinka osaamattomia remonttifirmoja on, kun eivät saa korjattua pystyyn homehtunutta taloa johon rempat olisi pitänyt tehdä jo vuosia aiemmin.
Monessakohan mummonmökissäkin on verisurelta fort knox -tasoinen hälytysjärjestemä kun paikalla olleet myyntiedustajat ovat ottaneet kaiutinpuhelun "erityisalennusta" varten aggressiivisesti pakkotuputtavalle myyntipomolle jolle ei vanhulset pysty sanomaan mitään vastaan ilman että tulaa vasta-argumenttia kuin konekiväärillä. Melko alhaista toimintaa markkinajohtajalta.
Laita ulko-oveen tarra "kaupustelu kielletty" tai yksinkertaisesti et avaa ovea jos tulevat kaupittelemaan!