Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin teidän 6-7-vuotiaat pukee ulkovaatteet vai onko pukeminen joskus hankalaa? Onko sujunut aiemmin paremmin?

Vierailija
11.11.2021 |

Meillä aiemmin sujui paremmin. Nyt sitten viime aikoina on yksittäisen vaatekappaleiden kohdalla usein ollut hankalaa. Esimerkiksi vaikka rukkasten laittaminen käsiin tai kurahousujen pukeminen on nyt sellaisia, että niissä kestää tai jää kinaamaan asiasta.

Ikään kuuluvaako? Muuten on kyllä yleensä ihan kiltti ja reipas tyttö.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-, 4- ja 6-vuotiaat lapset ja ihan arjen sujumisen kannalta aamulla ehdin auttaa vain pienintä. Toki tulee aamuja kun kiukuttaa ja silloin pitää apua ja syliä tarjota, mutta noin pääsääntöisesti vanhemmat lapset ovat kolmivuotiaina oppineet pukemaan vaatteet itse. Ei toki niitä mahdottomia kurahanskojen neppareita, mutta noin muuten.

M41

Vierailija
22/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän 2 vuotiaan joka pukee itsensä, en ymmärrä että 6-7 vuotiasta pitää vielä pukea ja kinastella asiasta.

Pukee ihan kaiken ilman mitään apua? Saa kurahousujen henkselit itse kiinni? Lenkit saappaaiden alle? Kurarukkaset käsiin? Kypärämyssyn päähän?

Aito esimerkki meidän eteisestä äsken. Ekaluokkalainen lähti koulun jälkeen takapihalle. Itse puki ulkotakin, housut, kaulurin, pipon, kurahanskat sekä kurahousut noin puoliksi. Minä autoin sitten henkseleiden, lahkeiden ja kumppareiden kanssa. Saa nyt vapaasti haukkua, oliko tämä liikaa auttamista?

Ihan ok mun mielestä. Nuo ne hankalimmat yleensä onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän 2 vuotiaan joka pukee itsensä, en ymmärrä että 6-7 vuotiasta pitää vielä pukea ja kinastella asiasta.

Pukee ihan kaiken ilman mitään apua? Saa kurahousujen henkselit itse kiinni? Lenkit saappaaiden alle? Kurarukkaset käsiin? Kypärämyssyn päähän?

Aito esimerkki meidän eteisestä äsken. Ekaluokkalainen lähti koulun jälkeen takapihalle. Itse puki ulkotakin, housut, kaulurin, pipon, kurahanskat sekä kurahousut noin puoliksi. Minä autoin sitten henkseleiden, lahkeiden ja kumppareiden kanssa. Saa nyt vapaasti haukkua, oliko tämä liikaa auttamista?

Jos tilanne on se, että lapsi ei halua pukea, ja auttamisesi on käytännössä vastustelevalle lapselle pukemista, tämä ei ole hyvä juttu, vaan pitäisi puhumalle selittää, miksi jotain pitää pukea.

Mutta jos kyse siitä, että lapsi oikeasti kaipaa vain apua pukemisessa, silloin en näe mitään väärää, että äiti vielä auttelee.

Vierailija
24/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on se, että lapsi ei halua pukea, ja auttamisesi on käytännössä vastustelevalle lapselle pukemista, tämä ei ole hyvä juttu, vaan pitäisi puhumalle selittää, miksi jotain pitää pukea.

Mutta jos kyse siitä, että lapsi oikeasti kaipaa vain apua pukemisessa, silloin en näe mitään väärää, että äiti vielä auttelee.

Sanoittamallahan ne vaatteet meneekin näppärästi päälle! 😂

Vierailija
25/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhua voi vaikka viikonloppuna, mutta mielelläni näkisin sen vanhemman, joka alkaa keskustelemaan aamulla lapsen kanssa pukemisen eetoksesta samalla kun kaksi muuta lasta läkähtyy kuumissa vaatteissa sisällä ja töihinkin pitäisi ehtiä. Silloin vaatteet vain laitetaan päälle ja pulinat pois, muuten matkaan ei päästä koskaan.

M41

Vierailija
26/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se muuten yleinen ongelma, että pipo- ja käsinekauden syksyllä alkaessa, niiden pukemiset on alkuun nihkeää?

Minä lapsen inhosin. Johtui osittain siitäkin, että piti heti alkusyksystä lähtien käyttää, vaikka omasta mielestä olisi tarennut ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan