Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupuhuhta alueena

Vierailija
27.01.2015 |

Hei! Oltaisiin muuttamassa miehen ja lapsen kanssa Jyväskylään kun mies sai sieltä töitä. Katsoin asuntoilmoituksia ja Pupuhuhdassa näkyy olevan joitakin tosi siistin näköisiä kämppiä melko edullisesti. Alue näyttää jakavan mielipiteitä niin haluaisin kuulla joltain joka on asunut siellä lähivuosina että minkälaista siellä on oikeasti asua?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu Puparissa nyt viimeiset 4 vuotta vaimoni ja kuusivuotiaan lapsemme kanssa. Alueesta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Luonto ja palvelut lähellä ja tosi rauhallista seutua. 80-luvun maine elää edelleen mutta lähinnä niiden ihmisten puheissa jotka eivät ole täällä asuneet. Ollaan naapureiden kanssa monesti jutelleet tästä aiheesta ja yhdessä ihmetelleet että miten maine ja todellisuus eivät kohtaa. Meillä ei ainakaan ole mikään kiire pois jos vain töitä riittää ja asunto ei käy ahtaaksi. Kannattaa myös huomioida että alueen matala hintataso on mahdollistanut yksityisten ihmisten remontoida asuntojaan isommalla rahalla ja asunnot saattavatkin olla pinnoiltaan paremmassa kunnossa kuin monessa muussa lähiössä.

Vierailija
2/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkeja, alkkiksia, maahanmuuttajia ja ulkona ei uskalla yksin kävellä illalla. Jyväskylän kaikista paskin alue muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:10"]

Narkkeja, alkkiksia, maahanmuuttajia ja ulkona ei uskalla yksin kävellä illalla. Jyväskylän kaikista paskin alue muuttaa.

[/quote]

Olen kuule Pupuhuhdassa kävellyt yksin illalla satoja ellen tuhansia kertoja. Minulla on pieni koira jota joudun käyttämään ulkona joka ilta ja koskaan ei ole tarvinnut pelätä. Olen noin 55 kiloa painava naisihminen ja jos joku olisi halunnut kiinni käydä niin tuskin olisi parempaa kohdetta löytänyt. Toki jos pelkää katulamppuja, pensaita ja roskiksia niin kannattaa pysyä sisällä.

Vierailija
4/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kaunis ja idyllinen alue, ja ennen kaikkea turvallinen. Pupparissa on myös loistavat palvelut, mm. laadukas viinibistro, jossa ei koskaan ole puukotettu ketään.

Vierailija
5/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme pupariin muutama vuosi sitten, koska alueen hintataso oli todella matala. Minulla on nyt omistusasunto ja olemattomat asuinkustannukset.

En tiedä mistä tämä pelottelukulttuuri oikein on lähtöisin. Alueen turvallisuudesta ja rauhattomuudesta ei ole mitään erikoista sanottavaa, eikä minulla ole mitään negatiivisia kokemuksia. Tuntuu aivan samalta, kuin mikä tahansa muukin lähiö, jossa olen elämäni aikana asunut.

Olen kyllä itsekin kuullut yhtä sun toista päivittelyä asian tiimoilta, ja muutos voi tietty johtua siitä, että alueen kaupungin vuokra-asuntoja yhtiöitettiin tämän vuosikymmenen alussa. Yksityiset vuokranantajat ovat ajaneet ongelmatapaukset pois, eivätkä nämä enää asu pupuhuhdassa.

Vierailija
6/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, minä asuin 25v Jyväskylässä, ja sen 25v Pupuhuhta oli kyllä tienoon pahamaineisin asuinalue. Kerran erehtyin pesemään siellä matot pesupaikalla, ja silmä kun vältti, oli matot kadonneet. Joskus eksyin vahingossa sinne juoksulenkille pimeänä perjantai-iltana, ja voin sanoa, etten ole ikinä juossut niin kovaa.

Vierailija
7/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:44"]

Jaaha, minä asuin 25v Jyväskylässä, ja sen 25v Pupuhuhta oli kyllä tienoon pahamaineisin asuinalue. Kerran erehtyin pesemään siellä matot pesupaikalla, ja silmä kun vältti, oli matot kadonneet. Joskus eksyin vahingossa sinne juoksulenkille pimeänä perjantai-iltana, ja voin sanoa, etten ole ikinä juossut niin kovaa.

[/quote]

Samaisella pesupaikalla näkyy olevan nykyään kesäisin matot kuivumassa jopa päivätolkulla ilman että kukaan niitä käy viemässä.

Vierailija
8/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Taisi tuo alkuperäisen kysymyksen esittäjä kysyä että minkälaista Pupuhuhdassa on nykyisin asua eikä sitä minkälaista sen läpi on ollut juosta 25 vuotta sitten. En tiedä noista ajoista mutta nykyään ei ole tarvis juosta mihinkään ellei itse halua. Rauhallista on.

Vierailija
9/99 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat asunnot ja rauhallinen alue. Suosittelen!!

Vierailija
10/99 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:03"]

Kavereita asuu Kuokkalassa ja Puparissa ja voin sanoa että kyllä paljon mielummin asuisin Puparissa kuin Kuokkalassa. Sen verran tuolla Kuokkalan suunnassa on tullut häiritsevää käyttäytymistä nähtyä.

[/quote]Kuokkalassa asuu Mauri Pekkarinenkin. Pupuhuhdasta ei taida "hienostoalueita" löytyä.

[/quote]

Asukoot vaikka presidentti. Kyllä minä asun mielummin alueella jolla on rauhallista ja asukkaina tavallisia ihmisiä kuin alueella jolla ei ole rauhallista ja siellä asuu "hienompia" ihmisiä. Tietenkin jos on niin ylpeä että ei kehtaa näyttäytyä tavallisten ihmisten joukossa vaan pitää asua hienostoalueilla niin eipä siinä sitten.

Vierailija
11/99 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi. :)

Vierailija
12/99 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Pupuhuhdassa todellisuus ja maine eivät kohtaa. Olen asunut nyt muutaman vuoden poikani kanssa ja rauhallista aluetta tämä on. Koiran ulkoiluttajia kaduilla kulkee eikä mitään roskasakkia. Tottakai jos lähtee juuri sopivaan aikaan ulos viikonloppuna niin saattaa nähdä jonkun pienessä hiprakassa mutta onko sellaista aluetta olemassakaan missä tällaista ei tapahtuisi. Normaaleja ihmisiä täällä asuu yhä enemmän kun kaupunki on myynyt vuokrakämppiään pois.

Vierailija
13/99 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos ei somalit, mustalaiset ja wt porukka häiritse niin siitä vain :) tiedän kokemuksesta, että siellä on raiskaajia ainakin lenkkipolulla vaanimassa..

Vierailija
14/99 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:39"]

Noh jos ei somalit, mustalaiset ja wt porukka häiritse niin siitä vain :) tiedän kokemuksesta, että siellä on raiskaajia ainakin lenkkipolulla vaanimassa..

[/quote]

Kyllä se keskimääräinen vastaantulija on nykyään perheellinen koiraa ulkoiluttava suomalainen nainen jos lähtee tilastoja tekemään siitä minkälaisia ihmisiä alueella liikkuu. Ja Puparin lenkkipolut olen kolunnut niin moneen kertaan läpi että ihmettelen kyllä että ei näitä mainitsemiasi raiskareita ole koskaan näkynyt.

Vierailija
15/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita asuu Kuokkalassa ja Puparissa ja voin sanoa että kyllä paljon mielummin asuisin Puparissa kuin Kuokkalassa. Sen verran tuolla Kuokkalan suunnassa on tullut häiritsevää käyttäytymistä nähtyä.

[/quote]Sinun kaverisi asuvat varmaan kaupungin vuokrataloissa... Ei meidän naapurustossa Kuokkalassa ole näkynyt häiriköitä, juoppoja tai edes mamuja.

Vierailija
16/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puparissa on halpoja vuokraasuntoja eli siellä asuu työttömiä, sossupummeja ja maahanmuuttajia. Jos erilaisuus, erilaiset kulttuurit, köyhät yms. Roskasakki vituttaa niin ei kannata. Itse kyllä suosittelen!

Vierailija
17/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä olen aikoinaan asunut Huhtasuolla yli 20 vuotta. Muutimme Kangaslammelle, kun ensimmäiset talot valmistuivat 1972. Kaakkolammen alue ja Pupuhuhta rakennettiin myöhemmin. Pupuhuhta on rakennettu erittäin jyrkälle mäelle ja talot on sijoiteltu tiiviimmin (ahneemmin) kuin muilla alueilla. Mäen päälle liikennöi ma-la "virka-aikana" yksi linja-auto. Läheiseen, jyrkän mäen alla sijaitsevaan Huhtakeskukseen (ostoskeskus) liikennöi kaksi linja-autoa. Talot ovat yhtä rumia kaikilla Huhtasuon vanhoilla kerrostaloalueilla. (Varikolla ja Huhtakeskuksen liepeillä on uudempia taloja, mutta nyt en kommentoi niitä sen enempää.)

Olen siis liikkunut alueilla, kun niillä asui vielä alkuperäiset asukkaat ja Pupuhuhdan maine levottomana ja epämääräisenä asuinalueena alkoi muotoutua. Kesätöissä Sulun Kiinteistönhuollolla siivosin kerrostaloja kaikilla alueilla. Niissä hommissa en nähnyt missään mitään epäilyttävää eikä tarvinnut pelätä. Nykyisin Huhtasuolla asuu paljon vanhuksia, lapsiperheitä ja maahanmuuttajia. Huhtakeskuksessa on mm. kauppa, kirjasto, apteekki ja kioski. Siellä näkyy valitettavan usein päiheongelmaisia. Alueella on uudet koulut ja päiväkodit.

Jos minun pitäisi valita, minne Huhtasuon vanhoilla kerrostaloalueilla muuttaisin, valitsisin Kangaslammen, koska alue on Pupuhuhtaa väljemmin rakennettu, linja-autoja kulkee tiheämmin ja sitä "hirveää" mäkeä ei tarvitse luistella talvisin ylös ja alas. Kaikki vanhat kerrostalot kaikilla vanhoilla Huhtasuon kerrostaloalueilla ovat jo remontin tarpeessa, joten niihin muuttavan kannattaa varautua mahdollisiin remonttikustannuksiin. JVA on vuokratalonsa peruskorjannut ainakin Kangaslammella ja niissä on vapaana isoja asuntoja. Omistusasunnot ovat alueella edullisia.

Olen asunut "pahamaineisessa" Kuokkalassa nyt pitempään kuin Huhtasuolla, eikä täälläkään ole tarvinnut kokea muuta uhkaa muiden kuin "hameväkeen" kuuluvien ex-naapureiden taholta. Heitä asuu myös Puparissa.

Vierailija
18/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:47"]

Pupuhuhdassa on paljon lapsiperheitä ja päiväkoti sekä ala-aste ovat aivan äärellä. Lisäksi Pupuhuhdassa on perhepuisto jossa lapset voivat leikkiä. Isompia lapsia ajatellen yläaste on mäen alla, vain muutaman sadan metrin päässä.

[/quote]

Eikös perhepuisto lopetettu?

Vierailija
19/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana jyväskyläkäisenä asuisin Mäki-Matissa, Taulumäellä, Nisulassa, Köhniöllä,ja jos rahaa olisi niin ilman muuta keskustassa. Pupuhuhta, Kangaslampi, Keltinmäki, Kuokkala - no thanks! Tiedän, että nämä ovat alueita joissa on hyviäkin taloja, mutta se ilme kun kertoo olevansa näistä lähiöistä...

Ajat muuttuu ja kannattaa varmasti suhtautua ennakkoluulottomasti.

Vierailija
20/99 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ravintola Pupujussi on olemassa? Itse asuin vuodesta -76 isäni ostamassa asunnossa Kangaslammella 16 vuotta. Silloin Pupuhuhta oli tosi levotonta asuinaluetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän