Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdunko, jos vähennän viininjuontia 2-3 plo/viikko?

Vierailija
27.01.2015 |

Siis vähennän tuon verran. Joo, olen juonut paljon, joka ilta pari kolme lasia. Siitä tulee viikossa jo paljon.

Laihdunko jos tuo jää pois? Ylipainoa noin 12 kg.

Aloitin tämän puolitoista viikkoa sitten, en ole vaa'alla käynyt enkä hetkeen mene.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on sanonut, kun on ollut esim 2 kk syystä tai toisesta tipattomalla, että paino ei ole pudonnut yhtään.

minä taas laihduin 2 kg normaalipainossa nopeasti, kun lopetin karkin syönnin.

Vierailija
22/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:47"]

Join ennen pari pulloa viikossa (tissuttelemalla), lopetin kokonaan vuoden alusta. Syön 1300 kcal/pv ja liikun 6 krt/vko noin tunnin ajan (sali, juoksu). En ole laihtunut yhtään! Jos ensi sunnuntaina ei ole edes kilo lähtenyt, niin menen kyllä mäkkäriin mässäämään ...kele.

[/quote]

No et kyllä noilla kaloreilla mahda jaksaa liikkua täysillä. Syö enemmän ja ota vähemmän peiliselfieitä salilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:16"]

Join ennen pari pulloa viikossa (tissuttelemalla), lopetin kokonaan vuoden alusta. Syön 1300 kcal/pv ja liikun 6 krt/vko noin tunnin ajan (sali, juoksu). En ole laihtunut yhtään! Jos ensi sunnuntaina ei ole edes kilo lähtenyt, niin menen kyllä mäkkäriin mässäämään ...kele.

[/quote]

No et kyllä noilla kaloreilla mahda jaksaa liikkua täysillä. Syö enemmän ja ota vähemmän peiliselfieitä salilla.

[/quote]

Ei näillä 10 ylikilolla paljon selfieitä otella.

Vierailija
24/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nurinkurista kyllä, sinun pitäisi syödä enemmän. Kun kalorimäärä yhtäkkiä romahtaa noin rajusti, ja se vähäinenkin määrä kuluu liikuntaan, elimistösi menee säästöliekille. Ja se säästää siitä energiasta joka ylläpitää elintoimintoja. Noiden toimintojen ylläpito polttaa kaloreita paljon tehokkaammin kuin runsaskaan liikunta.

Mutta ei sinne mäkkäriin ole pakko mennä, lisää lepopäivä tai pari, 500 kaloria ruokavalioon ja ennen kaikkea ole kärsivällinen. Jos tilanne ei ala korjaantumaan muutaman viikon kuluessa, tarkasta ruokavalio, treeniohjelma ja kilpirauhasarvot.

Vierailija
25/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

Jos kyse on nimenomaan siitä, että haluat nautiskella iltaisin, auttaa kun tankkaat antaumuksella päiväsaikaan (hyvä ohjenuora on, että keskipäivään mennessä on syönyt vähintään 2 ateriaa ja juonut vähintään litran, ja viimeinen pääateria syödään viimeistään iltakuudelta) ja hankit käsillesi tekemistä (esim. kirja/käsityöprojekti). Jos mieliteot silti yllättää, syö hedelmä, juo lasi vettä ja pese hampaat.

[/quote]

Tämä on ihan sontaa. Ehkä tuo sitten sulla toimii, mutta minulla toimii niin, että syön kevyen aamiaisen ja kevyen lounaan (vältän lihaa ja perunaa, pastaa jne, muuten seuraa koomaolo iltapäivällä). Iltapäivällä hedelmä, pähkinöitä ja teetä. Illallinen päivän suurin ateria n. puoli kahdeksan aikaan. Ei ole minkäänlaista halua napostella illemmalla, kun vatsa on täynnä. Opin tämän ruokarytmin asuessani Ranskassa ja on todella toiminut.

[/quote]

Sama mulla. Ainainen iltanälkä poistui sillä, että aloin syödä päivän tukevimman aterian illalla. Ei ole todellakaan mitään halua napostella kkun on syönyt salaatin, leipää, pääruoan ja jälkiruoan siinä klo 21 aikaan ;)  

Vierailija
26/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:11"]

moni on sanonut, kun on ollut esim 2 kk syystä tai toisesta tipattomalla, että paino ei ole pudonnut yhtään.

minä taas laihduin 2 kg normaalipainossa nopeasti, kun lopetin karkin syönnin.

[/quote]

Mä olen 3 kk sekä alkoholi- että karkkilakossa, aloitin vuoden alusta. Olen normaalipainoinen eikä tarkoituksena ole laihtua vaan elää vähän terveellisemmin, mutta huomaan kyllä, että paino on pudonnut. Muut syömiset ja liikunnat on ennallaan, mutta tokihan se vaikuttaa, että ne tyhjät kalorit jää nauttimatta, oli ne sitten juomaa tai syötävää.

Hassua on ollut myös huomata, miten vähän sitä karkkiakaan tekee mieli enää viikon, parin jälkeen. Mä olen melkoinen sokerihiiri ollut aina. Nyt ihmettelen, miten makeaa tavallinen vaniljajäätelö onkaan!

Vierailija
27/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

Jos kyse on nimenomaan siitä, että haluat nautiskella iltaisin, auttaa kun tankkaat antaumuksella päiväsaikaan (hyvä ohjenuora on, että keskipäivään mennessä on syönyt vähintään 2 ateriaa ja juonut vähintään litran, ja viimeinen pääateria syödään viimeistään iltakuudelta) ja hankit käsillesi tekemistä (esim. kirja/käsityöprojekti). Jos mieliteot silti yllättää, syö hedelmä, juo lasi vettä ja pese hampaat.

[/quote]

Tämä on ihan sontaa. Ehkä tuo sitten sulla toimii, mutta minulla toimii niin, että syön kevyen aamiaisen ja kevyen lounaan (vältän lihaa ja perunaa, pastaa jne, muuten seuraa koomaolo iltapäivällä). Iltapäivällä hedelmä, pähkinöitä ja teetä. Illallinen päivän suurin ateria n. puoli kahdeksan aikaan. Ei ole minkäänlaista halua napostella illemmalla, kun vatsa on täynnä. Opin tämän ruokarytmin asuessani Ranskassa ja on todella toiminut.

[/quote]

Niin, se toimii KUN ei ole tarvetta iltanaposteluun. Mutta KUN tilanne on se, että henkilö juo päivittäin 2-3 lasia viiniä (oletan että iltaisin) eikä hän ole alkoholisti, on syytä epäillä ettei sitä juoda pelkästään fyysisen energiavajeen täyttämiseksi. Ns. tunnesyöpöttelyn piirteitä sisältävästä ruokailutottumuksesta poispyrkivän on harvoin viisasta painottaa aterioitaan iltaan, koska tilastollisesti he lopulta syövät enemmän tällä tavalla kuin silloin, jos ateriat painottuvat alkupäivään.

Minä olen vastannut aloitusviestiin sen pohjalta mitä tietoja siinä on ollut ja mitä yleisesti tiedetään ravinnosta ja ruokailutottumuksista. Oliko tässä jotain epäselvyyksiä? Jos jokin neuvo ei sinun kohdallasi toimi, ei ole sama kuin että se on "sontaa".