Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aasialainen kosmetiikka?

Vierailija
27.01.2015 |

Minulla on tuossa kokoeilupakkauksina Skinfoodia, Etude housea, Too cool for schoolia... Millaisia nämä ovat? Onko antaa suositusta muista merkeistä? Onko ne turvallisia (siis jos vertaa normaaliin Suomessa myytävään markettikosmetiikkaan)? Normaalisti ostan mitä tuolta kaupasta nyt sattuu saamaan, mutta nyt halusin koeilla uutta, kun olen kuullut kehuja. Mielelläni kuulisin lisää arvioita ihan näin ylipäätään aasialaisesta kosmetiikasta!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko-idässä on erilainen kosmetiikka lainsäädäntö kuin EU:ssa, joten turvallisuudesta tai sen puutteesta ei voi oikein sanoa mitään perehtymättä heidän lainsäädäntöönsä. Muuten en osaa ottaa kantaa.

Vierailija
22/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt etuden bb voidetta jo pari vuotta ja parempaa voidetta saa etsiä. Ainakin itselleni näin. :)

Etude House tulee Etelä-Koreasta, tuotteet ovat testattuja ja turvallisia kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: näin olen kuullut, joten olisi mukava kuulla sellaiselta, joka näistä ymmärtää. -ap

Vierailija
24/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi aasialaisia voiteita koska melkein kaikki ovat valkaisevia.

Vierailija
25/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten Aasiassa yleisesti mutta kiinassa ainakin kaikki kosmetiikka on testattava lain mukaan eläimillä :( Siis myös sellaisten merkkien jotka eivät muissa maissa myytäviä tuotteitaan testaa. Vältä siis ainakin Kiinalaista kosmetiikkaa.

Vierailija
26/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: hyvä tietää! Olenkin etsinyt sopivaa meikkivoidetta. -ap

Vierailija
27/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:54"]

En tiedä miten Aasiassa yleisesti mutta kiinassa ainakin kaikki kosmetiikka on testattava lain mukaan eläimillä :( Siis myös sellaisten merkkien jotka eivät muissa maissa myytäviä tuotteitaan testaa. Vältä siis ainakin Kiinalaista kosmetiikkaa.

[/quote]

Etude House ei testaa eläimillä. Cruelty free tuotteet. 

Vierailija
28/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:52"]

En käyttäisi aasialaisia voiteita koska melkein kaikki ovat valkaisevia.

[/quote]

Kirkastava ja valkaiseva on kaksi eri asiaa. :D Mutta ei, kaikki voiteet ei todellakaan tee valkoisiksi. Aasialaiset voiteet sopii hyvin tavalliselle Suomalaiselle iholle, peittää punaisuutta ja tasaa ihonväriä. 

Vierailija
29/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: muutama tuollainen valkaiseva on osunut kohdalle. Olen jäänyt miettimään että toimiiko ne ihan oikeasti, ja mitenhän turvallisia sellaiset on? Omistan kestotummat silmänaluset... :-D -ap

Vierailija
30/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja etudea myydään nykyään muuallakin kuin Aasiassa, tuotteet ovat läpäisseet turvatestit eli ihan turvallisesti vaan. :) Yleensä nää ns. valkaisevat sisältää vain vastavärejä sisältäviä tuotteita jotka saa tummuuden katoamaan, pigmenteistä kyse eikä mistään vaarallisemmasta. 

Vierailija
31/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut bb-voiteilta Misshalta, Holika Holikalta, Skin79:ltä ja BRTC:ltä. Kaikki olivat ihan kivoja, peitoltaan jossain Suomessa myytävien bb:den ja meikkivoiteiden välistä. Misshaa ja Holikaa käytin molempia useamman tuubin ilman mitään ongelmia. Ulkomailta tilaaminen alkoi vain tympiä, joten vaihdoin takaisin perinteisempään.

Misshalta on ollut käytössä myös muutama ihonhoitosample. Kaikki seerumit, mitä kokeilin, olivat aika kivoja, mutta parhaana jäi mieleen sellainen etanakosteusvoide, jonka jäljiltä iho tuntui paremmalta myös näytteen loppumisen jälkeen.

Ja onhan mulla ollut yksi My Beauty Diaryn naamiokin! Toimi mukavasti, mutta niiden hinta on minulle vähän liikaa säännöllistä käyttöä ajatellen.

Ehkä yksi länsimaisiin verrattuna erilainen juttu on hajusteiden aika runsas käyttö, ainakin noissa mainitsemissani.

Vierailija
32/47 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: nämäkin on ihan uusia tuttavuuksia. Olen enemmän meikkien kuin muun kosmetiikan perään, mutta toisaalta nuo etanavoiteet sun muut kuulostaa kyllä kokeilun arvoiselta. -ap

Vierailija
33/47 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostolakossa-blogin Virve muistaakseni vähän aikaa sitten kirjoitteli juuri näistä Aasia&EU-lainsäädännöistä kosmetiikassa ja jonkun aikaa takaperin oli siellä matkalla arvosteli muistaakseni jotain mainitsemistasi jutuista, kannattaa tsekata :-)

Vierailija
34/47 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: niin joo tuntuu olevan. Toisaalta, nuo aasialaiset bb:t joita olen testannut, niin tuntuvat melko peittäviltä. -ap

Vierailija
35/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: ai kamala. :D joo ei kuullosta mitenkään normaalilta kosmetiikalta.
Tuota korealaista kosmetiikkaa on nyt suositeltu niin paljon (ja kehuttu ihan turvalliseksi) että taidan pitäytyä niissä. -ap

Vierailija
36/47 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jo vanha aihe, mutta koska satuin eksymään tähän niin pulistaan nyt :)

Asun itse Japanissa ja kokeillut jos jonkinlaista. Olen itse kosmetiikan suhteen erittäin valikoiva, ja pyrin ostamaan ehdottomasti ainakin tuotteita, joita ei ole testattu eläinkokein, sekä tuotteita jotka sisältävät mahdollisimman paljon luonnollisia ainesosia. 

Japanissakin pätee se, että jos ostat halpaa, myös saat halpaa. Jos sen sijaan panostat, täällä todellakin saat rahoillesi vastinetta. Ainakin japanilainen kosmetiikka on ihan huippulaatuista.

Itse suosittelisin ja kehuisin varsinkin Koh Gen Do tuotteita. Niitä ei ole testattu eläinkokein, ne eivät sisällä parabeeneja jne. Sarjan on kehittänyt entinen tv-ammattilainen, ja se on käytössä mm. monien jenkkiläisten elokuvien ja tv-sarjojen meikkaajilla. Itselläni on ollut mm. Moisture Foundation ja Aqua Foundation Illuminator käytössä, ja ovat ihan huippuja. Meikkivoide tuottaa kaunista ja tasaista, mutta luonnollista jälkeä, joka tuntuu iholla todella hyvältä- kevyeltä ja kosteuttavalta. 

Suosittelen myös japanilaisia Konjac-sieniä kasvojen puhdistukseen, näitä käsittääkseni saa myös Suomesta, esim. Ruohonjuuressa on tainnut joskus olla?

Vierailija
38/47 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: ne kyllä tuntuu todella peittäviltä. Ja kiitos meikki vinkeistä, taas tuli ihan uusia merkkejä minulle! -ap

Vierailija
39/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: missha ja etanavoide on tuttuja, mutta muista en ole kuullut. Ilmeisesti muut mainitsemasi on hyvää merkkiä, joten niitä uskaltaa käyttää. :) -ap

Vierailija
40/47 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 06:26"]Aasialaisissa on usein tarjolla lähinnä BB-voiteita kun itse tarvin parempaa peittävyyden, mutta It's Skin irtopuuteri on ollut tosi hyvää!
[/quote]

Ainakin itse testaamani bb voiteet ovat useimmat peittävämpiä kuin länkkäri meikkivoiteet!

Omat suosikkimerkkini ovat dr jart (loistava bb voide!), innisfree, the face shop ja nature republic.