Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koulutettu ja hyvässä työssä oleva yksinäinen mies syrjäytynyt?

Vierailija
10.11.2021 |

Lasketaanko syrjäytyneeksi? Jos ei ole puhunut työn ulkopuolella kenellekään kuukausiin tai jos hänen kotonaan ei ole käynyt ketään moneen vuoteen. Kun mies on muuten korkeasti koulutettu, varakas ja siisti, mutta ei viihdy ihmisten seurassa. Miten on?

M31

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tapauksessa. Jos mies haluaisi sosiaalista elämää mutta ei sitä saa, mielestäni silloin voisi laskea syrjäytyneeksi.

Ei oikeastaan silloinkaan, kun hän kuitenkin on opiskellut ja on työelämässä. Syrjäytymisellä ei tarkoiteta pelkästään sosiaalisten kontaktien puutetta.

Miten kuvailisit tilannetta sitten? Mielestäni sosiaalinen syrjäytyminen on pahempi kuin opiskelu- ja työelämästä poisjäänti. Työelämän ulkopuolella voi hyvin elää sosiaalisesti ja muutenkin rikasta elämää.

Kyllä nimenomaan opiskelu -ja työelämästä poisjääminen on kaikkein pahinta. Ja jos viihtyy omissa oloissaan niin tottakai sekin on okei. Ei AP missään nimessä ole syrjäytynyt.

Vierailija
22/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, ei tietenkään ole.

Jos sinulla ei ole muuta elämää työsi lisäksi, niin ei se mitään haittaaa.

Saat suuren ilon ja tyydytyksen elämästä työelämästä ja siitä että olet läpäissyt kouluksen johon hait.

Olet mukan yhteiskunnassa ja sen menossa ja pysyt ajan tasalla ainakin oman alasi asiosta niin kauan kun olet työelämässä.

Ja olet kiinnostuntunut oman alasi asioista, seuraat niitä ja ammattitaitosi on ajan tasalla.

Työntekijöiden yksityiselämä ei kuulu työntekijälle yhtään mitään eikä myöskään työtovereille.

Se kuuluu heille ainoastaan silloin, jos haiset usein alkoholille, näyttää siltä että käytät huumeita, olet pitkiä aikoja selvinnyt työstäsi  todella huonommin kuin aikaisemmin, tai jos sinulla on usein sairaslomia joista ei ole lääkärintodistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tapauksessa. Jos mies haluaisi sosiaalista elämää mutta ei sitä saa, mielestäni silloin voisi laskea syrjäytyneeksi.

Ei oikeastaan silloinkaan, kun hän kuitenkin on opiskellut ja on työelämässä. Syrjäytymisellä ei tarkoiteta pelkästään sosiaalisten kontaktien puutetta.

Miten kuvailisit tilannetta sitten? Mielestäni sosiaalinen syrjäytyminen on pahempi kuin opiskelu- ja työelämästä poisjäänti. Työelämän ulkopuolella voi hyvin elää sosiaalisesti ja muutenkin rikasta elämää.

Mitä jos ei halua vapaa-ajalla elää sosiaalisesti ja puhua jonnenjoutavia muiden ihmisten kanssa?

Vierailija
24/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erakko.

Miksi et viihdy muiden ihmisten kanssa?

En minulla ole koskaan mitään sanottavaa muille. Taloudesta, tieteestä tai politiikasta voisin puhua, mutta muut ihmiset haluavat aina vaan puhua televisio-ohjelmista, julkkisista, urheilusta, inttimuistoista tai ihmissuhdedraamoista. Mikään noista asioista ei kiinnosta minua pätkääkään.

Vierailija
25/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Itse elin teininä sosiaalisesti erittäin aktiivista elämää, mutta yliopistossa sitten tajusin etten edes viihdy bileissä, festareilla tai illanistujaisissa. Siitä asti olen elänyt pitkälti omissa oloissani, työlle sekä opinnoille omistautuneena.

N29

Vierailija
26/30 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole syrjäytynyt.

Syrjäytynyt ei ole töissä,ei opiskele eikä liiku missään.

Olen aika paljon sun kaltainen mies eli käyn töissä mutta muuten viihdyn tosi paljon omissa oloissani enkä ole koskaa seurustellut ja olen kolmekymppinen.

Olen intovertti ja viihdyn luonnossa sekä kesällä mökillä.

Vierailija
27/30 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syrjäytyminen ja sosiaalinen syrjäyttäminen viittaavat prosessiin, joka tuottaa koulutukseen, työmarkkina-asemaan, elintasoon, terveyteen, sosiaalisiin suhteisiin ja elinympäristöön liittyvää yhteiskunnallista huono-osaisuutta. Toisaalta kaikkea edellä mainittua kuvataan myös syrjäytymisen syiksi."

Vierailija
28/30 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hän on yksinäinen mutta ei syrjäytynyt.

Vierailija
29/30 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakko, syrjäytynyt vai syrjäytetty tai kenties irtautunut? Näihin sanoihin on ladattu niin paljon ennakkoluuloja.

Vierailija
30/30 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H'n on luuseri