Mitä jos lapsesi haluaisi vaihtaa sukupuolta?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:30"]
Kyllä minäkin kakarana toivoin olevani poika. Oli paljon jännenpää pissata seisaallaan. Kotileikeissä olin aina isän roolissa.
En nykyäänkään ole ns. naisellinen. En kulje korkkareissa enkä käytä käsilaukkua.
Siltikään ei olis tullut mieleenkään vaihtaa keinotekoisesti sukupuolta!
Ja vielä veronmaksajien rahoilla.
[/quote]
Idiootti. Miten sun vastaus liittyi ap:n kysymykseen?
[/quote]
Siten vaan, että jokaisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:43"]
Kyllä minäkin kakarana toivoin olevani poika. Oli paljon jännenpää pissata seisaallaan. Kotileikeissä olin aina isän roolissa.
En nykyäänkään ole ns. naisellinen. En kulje korkkareissa enkä käytä käsilaukkua.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli skitsofreenikon, autistisen tai kehitysvammaisen pitää vai hyväksyä itsensä sellaisena kun on syntynyt?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"]
Miten naiselle laitetaan se penis? Otetaanko joltain kuolleelta vai miten ihmeessä se oikein tapahtuu?!
[/quote]
Klitoriksesta ja ympäröivästä ihosta jotenkin muotoillaan... Klitoris kun on suhteellisen suuri, vaikka vain pieni osa siitä on näkyvillä.
[/quote]
Kuulostaa pelottavalta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:29"]
Olisin ahdasmielinen ämmä, joka sanoisi miettimään tätä tarkkaan ja näyttäisin miten ne korjaus leikkaukset tehdään (YouTube) jonka jälkeen sanoisin että sinne menee seksielämä.
[/quote]
Kaikki sukupuoltaan korjanneet eivät käy leikkauksessa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:25"]
Transsukupuolisilla fyysinen/biologinen sukupuoli ei vastaa koettua sukupuolta. Biologinen sukupuoli siis korjataan, jotta nämä eivät olisi ristiriidassa keskenään.
[/quote]Oikeammin ihmisen kehoa vahingoitetaan vakavasti ja tehdään irvikuva vastakkaisesta sukupuolesta, jolta puuttuu lukuisia vastakkaisen sukupuolen tuntomerkkejä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Ajattele miten tahdot. Ovathan kauneusleikkauksetkin "kehon vakavaa vahingoittamista", mutta usein lopputulos miellyttää niihin ryhtyviä, vaikka osa leikkauksista toki epäonnistuu.
[/quote]Kauneusleikkauksissa harvoin tuhotaan tärkeitä elimiä ja kudoksia ja niissä kehoa yritetään usein viedä lähemmäs luonnollisena pidettyä tilaa. Sukupuolileikkauksessa taas tähdätään luonnottomuuteen; 'korjataan' sellaista, mikä ei ole mitenkään rikki.
-Mies 29v + 1v-
Olisin ahdasmielinen ämmä, joka sanoisi miettimään tätä tarkkaan ja näyttäisin miten ne korjaus leikkaukset tehdään (YouTube) jonka jälkeen sanoisin että sinne menee seksielämä.
[/quote]
Seksuaalisuuden kanssa ei asialla ole juurikaan tekemistä. Yksikin transnainen sanoi (korjausleikkauksen jälkeen) että luultavasti ei koskaan tule harrastamaan seksiä, mutta tärkeämpää oli että vartalo vastasi ajatuksia.
Olisin pettynyt siihen, että olisin kasvattanut niin pinnallisen lapsen. Mielestäni sukupuolella ei nykymaailmassa edes pitäisi olla kovin suurta merkitystä. Länsimaisessa yhteiskunnassa mies voi olla niin feminiininen homoseksuaali kuin tahtoo, ja nainen minkälainen rekkamies tahansa. Samaistuminen olisi vaikeaa. Vaikka itse olen hyvin tavallinen nainen, niin jos heräisin huomenna yhtäkkiä miehenä penis jalkojeni välissä, niin sopeutuisin siihen vuosien kuluessa aivan varmasti. Ei se nyt niin kamalaa olisi mies olla, varsinkaan, kun nykyään sukupuoliroolit eivät ole niin sidottuja. Ei se pillun omistaminen minulle niin tärkeä olisi, että lähtisin niin suuriin operaatioihin, joilla voi olla ikäviäkin sivuvaikutuksia. Olisin harmissani, kun en olisi osannut kasvattaa lastani hyväksymään itseään sellaisena kuin on. Olisi kurjaa, jos lapseni näkisi sukupuoliroolit niin kahlitsevina, että kokisi arkensa olevan jotenkin oleellisesti sisällöltään erilaista toisen sukupuolen edustajana. Kertoo melkoisesta näköalattomuudesta ja rajoittuneesta ajatusmaailmasta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:12"]
[/quote]
Seksuaalisuuden kanssa ei asialla ole juurikaan tekemistä. Yksikin transnainen sanoi (korjausleikkauksen jälkeen) että luultavasti ei koskaan tule harrastamaan seksiä, mutta tärkeämpää oli että vartalo vastasi ajatuksia.
[/quote] Järkyttävää, että joku voi olla noin pinnallinen ja vartalokeskeinen, että ryhtyy tuollaiseen.
Sukupuolta vaihtavista ajattelen samaa kuin Michael Jacksonista - mustasta, jonka sisällä asui valkoinen, ja joka "korjasi" eli vaalensi itsensä vastaamaan sisäistä maailmaansa. Surullista, että jollain on niin suuria vaikeuksia hyväksyä itseään sellaisena kuin on. Vaikka nykypäivänä musta voi elää samanlaista elämää kuin valkoinen (paitsi että ihonväri on eri) ja nainen samanlaista elämää kuin mies (paitsi että on eri värkki haarojen välissä). Mutta kukin turmelee kauniin luontoäidin suoman kehonsa "virheiden" vuoksi, jos siltä tuntuu. En vain toivoisi kenenkään läheiseni olevan niin rikkinäinen ihminen, että sellaiseen ryhtyy.
Kysyisin, miksi lapsi haluaisi vaihtaa sukupuolta. En tyrmäisi, enkä heti alkaisi tyrkyttämään sukupuolenvaihdosta ainoana vaihtoehtona. Kertoisin hänelle sukupuolenvaihdosleikkauksien riskeistä sekä korostaisin, että hän on jo nyt vartaloineen hyvä, eikä vartalo pakota ketään omaksumaan perinteistä naisen tai miehen identiteettiä. Panostaisin erityisen tarkasti lapsen terveen itsetunnon vaalimiseen. Jos taas lapsi on täysi-ikäinen, hyväksyisin sen, että olen parhaani tehnyt kasvattaakseni viisaan ja tasapainoisen aikuisen, joka varmasti osaa jo päättää itseään koskevista asioista paremmin kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:30"]Olisin pettynyt siihen, että olisin kasvattanut niin pinnallisen lapsen. Mielestäni sukupuolella ei nykymaailmassa edes pitäisi olla kovin suurta merkitystä. Länsimaisessa yhteiskunnassa mies voi olla niin feminiininen homoseksuaali kuin tahtoo, ja nainen minkälainen rekkamies tahansa. Samaistuminen olisi vaikeaa. Vaikka itse olen hyvin tavallinen nainen, niin jos heräisin huomenna yhtäkkiä miehenä penis jalkojeni välissä, niin sopeutuisin siihen vuosien kuluessa aivan varmasti. Ei se nyt niin kamalaa olisi mies olla, varsinkaan, kun nykyään sukupuoliroolit eivät ole niin sidottuja. Ei se pillun omistaminen minulle niin tärkeä olisi, että lähtisin niin suuriin operaatioihin, joilla voi olla ikäviäkin sivuvaikutuksia. Olisin harmissani, kun en olisi osannut kasvattaa lastani hyväksymään itseään sellaisena kuin on. Olisi kurjaa, jos lapseni näkisi sukupuoliroolit niin kahlitsevina, että kokisi arkensa olevan jotenkin oleellisesti sisällöltään erilaista toisen sukupuolen edustajana. Kertoo melkoisesta näköalattomuudesta ja rajoittuneesta ajatusmaailmasta.
[/quote]
Sukupuoli on silti jokaisella ihmisellä, aivoissa ja kehossa. Kaikilla se ei ole yhtä selkeä. Joillakin aivojen ja kehon välinen sukupuoli on ristiriidassa. Se, että sinä koet sukupuolesi merkityksettömäksi ja luulet sopeutuvasi miehen vartalossa elämiseen (mitä et muuten voi käsittää ennen kuin koet sen) ei tarkouta sitä että se olisi tai pitäisi olla kaikille yhtä neutraali ja helppo asia. On hienoa, että pidät sukupuolten rajoja häilyvinä, mutta tosiasioita ei voi silti väistää. On olemassa ihmisiä jotka pitävät itseään sukupuolettomina, ihmisiä jotka ovat molempia sukupuolia, ihmisiä jotka ovat yhtä sukupuolta sekä ihmisiä jotka ovat väärää sukupuolta.
Lisään vielä näille korjausprosessia vastustaville. Te pidätte omia ahdasmielisiä näkemyksiänne tärkeämpinä kuin ihmisten hyvinvointia. Suurin osa tai jopa lähes kaikki ainakin onnistuneen prosessin läpikäyneet ovat onnellisempia ja paremminvoivia kuin ennen prosessia. Kaikki ovat varmasti yrittäbeet tyytyä jasopeutua, monet käyneet terapioissa jne
Mutta silti en ole kuullut että kukaan olisi "parantunut" transsukupuolella muuten kuin korjausten avulla.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:46"]Lisään vielä näille korjausprosessia vastustaville. Te pidätte omia ahdasmielisiä näkemyksiänne tärkeämpinä kuin ihmisten hyvinvointia. Suurin osa tai jopa lähes kaikki ainakin onnistuneen prosessin läpikäyneet ovat onnellisempia ja paremminvoivia kuin ennen prosessia. Kaikki ovat varmasti yrittäbeet tyytyä jasopeutua, monet käyneet terapioissa jne
Mutta silti en ole kuullut että kukaan olisi "parantunut" transsukupuolella muuten kuin korjausten avulla.
[/quote]
Ei ole ahdasmielistä. Kun ihminen syntyy hän on täydellinen juuri sellaisena kuin syntyy. Ei kukaan synny "väärään" sukupuoleen. Naurettava jo ajatuksena että olisi väärä sukupuoli. Kautta aikain ihmiset ovat keksineet kaikenlaista hulluutta. Mikä sitten ajaa ihmisen niihin hullutuksiin, se on arvoitus.
"Jos on kateellinen tytöille ja naisille siitä ,että he saavat kokonaan olla sitä sukupuolta mitä ovat ja mitä itsekin on koko´ikänsä hartaimpana kätkettynä toiveenaan halunnut olla ,niin ei se toive iän myötä mihinkään häviä-paremminkin yltyy sitten vain vähän vanhempana ( kun on jo myöhäistä tehdä enää mitään sellaista ,mikä juuri murrosiän kynnyksellä olisi ehkä onnistunut yhtä hienosti ja hyvin tuloksin kuin on esim. saksalaisen Kim Petrasin kohdalla on ( aivan kertakaikkiaan ihailtavan ja hämmästyttävän hienosti) käynyt.
Raskaaksi hän ei voi tulla ,eikä hänellä ole kuukautisiakaan (turhana vaivanaan) mutta kaikki muu normaaliin naiseuteen kuuluva kyllä on.
Sitäpaitsi yhtä hyvän näköisiä kuin mitä luokkaa hänen ulkoinen habituksensa on, saa kyllä naistenkin joukosta hakea ja aika paljon turhaankin.
Hänen ulkonäkönsä on näet luokkaa :valokuva-,tai muotimalli.
Itse asiassa hän onkin eräs huomatuimmista tämän hetken discoprinsessoista ja nuorisomusiikkitähdistä Saksassa ja sillä kielialueella. Hänellä on myös (poikaystävä-muotisuunnittelijan kanssa) yhdessä luotu oma mallistokin...
Hänen vanhempansa olivat niin ymmärtäviä ja viisaita suostuakseen lastenpsykiatrin ehdotukseen ,että Kimin hormonihoidotkin voitiin aloittaa jo 8-vuotiaana ja leikkaus toteutui 12-vuotiaana.
Onni suorastaan säteilee Kimin kasvoilta hänen joka kuvassaan. "Haluaisitko olla nyt mies,pelkäätkö menettäneesi mitään?" kysyy saksalainen haastattelija.
" Ei, en todellakaan,Kim naurahtaa,en mistään hinnasta. Jos kehoni olisi jatkanut kasvuaan siihen suuntaan olisin vain onneton ihminen,ellen jo olisi tehnyt itsemurhaa "
Itse en katso olevani sentään aivan onneton ihminen ,onhan minulla mielestäni monia hyviä asioita, enkä ole kyllä suunnitellut itsemurhaa, mutta tietyt vaikeudet suhteessa kehoni sukupuoleen ovat jatkuneet läpi elämän ja jotenkin niiden kanssa on vain pärjättävä , vaikken koskaan voi viettää sellaista täyttä elämää (naisena) kuin Kim.
En silti kadehdi häntä ,mutta tarkoitan tällä vain sitä että kadehtimallahan ei saa yleensäkään mitään ja ettei sen vuoksi mielestäni kenenkään kannattaisi kadehtia ketään tai keneltäkään mitään.
Kaikki se on vain hukkaan heitettyä kadehtimisen aiheuttamaa vaivaa ja mieliharmia itsekullekin, joka sellaiseen ryhtyy.
En myöskään syyllistä itseäni siitä ettei minulla ollut mahdollisuutta saada tuollaista leikkausta silloin kun olisin sen tarvinnut.(Silloin ,parikymmentä vuotta sitten se olisi pitänyt teetättä jossain ulkomailla ja sosiaalitunnuksenkin (HeTu) saaminsenkin kanssa olisi tuottanut täällä vaikeuksia. )
Seksi naisen kanssa ei ole onnistunut koskaan ja vaikka olen joskus yrittänytkin (edes ´virittäytyä´ siihen suuntaan ) niin tunnetta en vain ole saanut mukaan. En edes esim. kenenkään naisen kanssa suutelemiseen.
Eri ikäisiä naispuolisia ystäviä minulla on vaikka kuinka paljon, mutta oikeasti he ovat vain ystäviä eikä yksikään heistä sen enempää.
Minulla on miesystävä ja todellisten ystävieni kanssa voin muutenkin olla aivan vapaasti vaikka hameessa ,jos se sattuu olemaan päälläni juuri silloin kun he tulevat tapaamaan minua. Seksielämä minulla on ainoastaan miesystäväni kanssa ,enkä oikeasti muuta haluakaan.
Hänelle en ole Lauri, vaan Lauriina. Tämä jo vakituinen miesystäväni kaipaa minusta itselleen ymmärtäjää, kuuntelijaa, tukijaa ,auttajaa rohkaisijaa, kahvin- ja teen kaatajaa (alkoholia emme kumpikaan käytä) jne. ( Eivätkö muuten naisetkin kaipaa miesystäviltään vähän tuollaisia samanlaisia juttuja ) me siis täydennämme toisiamme.Kenellä voisi olla mitään sitä vastaan ?
Näin on nyt hyvä. Ei ehkä paras ,mutta koskas ja kenenkäs elämä se nyt niin täydellistä olisi joka suhteessa ja kaikin puolin ...
Jonkunasteinen epätäydellisyyshän oikeastaan jopa kuuluu elämään -joskus niiden kanssa on vain tultava toimeen ja elämänsä jotenkin onnistuttava järjestämään niiden lomaan eli väliin.Se kai on osamme täällä maan päällä- yleisemminkin. .
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:49"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli skitsofreenikon, autistisen tai kehitysvammaisen pitää vai hyväksyä itsensä sellaisena kun on syntynyt?
[/quote]
Pitää tietenkin ja kyllähän he sen tekevätkin, teillä muilla taas tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä erilaisuutta.
Transsukupuoliset juuri hyväksyvät itsensä kun uskaltavat elää sellaisina kuin ovat! Sukupuolenkorjausta ei voi verrata ns "kauneusleikkauksiin" transsukupuolisuutta voisi verrata esim synnynnäiseen "vammaan" joka alentaa ihmisen toimintakykyä ja hyvinvointia. Itse näen sukupuolenkorjaushoidot samalla tavalla kuin esimmerkiksi synnynnäisen fyysisen epämuodostuman/vamman korjaamisen. Kummankin korjaushoidon jälkeen itse henkilö voi yleensä paremmin, toimintakyky paranee eikä esim transsukupuolisen tarvitse kärsiä dysforiasta tai sitten epämuodostuneena syntyneen ei tarvitse kärsiä epämuodostuneisuudestaan. Jotenkin näin :D
Transsukupuolisilla fyysinen/biologinen sukupuoli ei vastaa koettua sukupuolta. Biologinen sukupuoli siis korjataan, jotta nämä eivät olisi ristiriidassa keskenään.
[/quote]Oikeammin ihmisen kehoa vahingoitetaan vakavasti ja tehdään irvikuva vastakkaisesta sukupuolesta, jolta puuttuu lukuisia vastakkaisen sukupuolen tuntomerkkejä.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:28"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Sun pitäisi ottaa asioista selvää, tiedoissasi on huomattava aukko. Jos et usko nimettömiä keskusteluopalstalaisia - joista moni on tässä ketjussa hyvin perillä tästä asiasta ja jakavat validia tietoa - voit tutustua esim. tähän: https://www.dropbox.com/s/ez1n18pidbhqo3w/Transtukipiste_yleisesite2015_nettiin.pdf?dl=0
[/quote]
Pidätkö miehistä? Se, että lapsena halusi pissata seisaallen ei kerro siitä mitä olet tänä päivänä. Minäkin odotin, että kyllä mulle se pippeli vielä kasvaa kuten mun veljellä oli. No eihän se kasvanut ja naisena tätä elämää eletään, mutta ymmärrän myös niitä jotka haluavat edelleen olevan sitä toista sukupuolta. Jotka eivät kasvaneet siitä yli vaan tuntevat olevansa jotain muuta mitä ruumis osoittaa.
Miten se on sulta pois?