Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheideoita merkonomitutkinnon opinnäytetyöhön

Vierailija
04.01.2015 |

Suuntaudun siis taloushallinnon puolelle. Pää lyö aivan tyhjää, auttakaa mua keksimään aihe.

Mistä te olette itse tehneet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista tehdä joku kehittämisjuttu työharjoittelupaikkaasi? Tutkailla sellaista aihealuetta, joka hyödyttää tuota työpaikkaa ja josta itse opit samalla?

Vierailija
2/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jollekin yritykselle laskelmat miten vaikka yritysmuodon vaihtaminen vaikuttaisi esim yrittäjän tuloihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tehnyt jonkin aikaa vanhempieni yritysten kirjanpitoa, joten siitä oli helppo sitten opparikin tekaista (kerroin ihan vaihe vaiheelta mitä teen ja mitä kaikkea täytyy muistaa esim. Kausiveroilmoitukset jne...). Kaverini muistaakseni teki siitä kuinka yritys perustetaan, mitä kaikkea täytyy teh, kuinka paljon pääomaa täytyy olla ja mistä voi saada avustusta yms.

Vierailija
4/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinnon ulkoistaminen, hyödyt ja haitat.

Vierailija
5/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aihe mistä löytyy tietoa yllättävän vähän, on se miten tehdä konkurssi oikein. Eli siten, ettei yrittäjä saa petosleimaa tai syytreitä, vaan miten homma hoidetaan mahdollisimman asiallisesti ja kaikille osapuolille pienen vaurioin.

Tuttuni olisi tällaista aikoinaan kaivannut, nyt kaikki piti hoitaa yrityksen ja erehdyksen kautta.

Vierailija
6/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän tarvinnut edes tehdä sellasta. Ja sama suuntaus.

Vierailija
7/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne, laitan pohdintaan.

Tuntuu vain, että olen aivan ulalla koko opiskelusta, olen ollut lapsen kanssa kotona puolisentoista vuotta, joten aivot ovat passivoituneet sille tasolle :D

Vierailija
8/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pienestä esseetyöstä kyse (lähdekirjallisuutta kolmen kirjan verran), että mikä tahansa aihe varmasti menee läpi koulussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän