Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Star Warsin suosiota

Vierailija
27.01.2015 |

Katsoin tänään Star Wars 'neljännen' (siis ensimmäisenä tehdyn leffan). Hoh hoijaa, olipa tuskaa katsoa leffa loppuun asti. En ymmärrä, mikä ihmisiä kiinnostaa joidenkin galaksien ryhmittymien taisteluissa. En näe mitään pointtia koko jutulle. Ja jos se isä-poika -kuvio on tässä se jutun suola, niin samanlaista draamaa löytyy mistä tahansa saippuasarjasta. Hyvän ja pahan taistelu myös.. ei sitä mielestäni ole tuossa mitenkään omaleimaisesti tai kiinnostavasti käsitelty.

Enkä sano tätä pahalla - ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla mikä siinä Star Warsissa on niin kiinnostavaa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoithan muuten leffan oikeasti keskittyen ja KATSOEN, etkä älypuhelinta "selaillen"? Jolloin sulta olis menny puolet ohi.

Niinkuin äitini nykyään (59v). Jos katsomme yhdessä (niin luulen) telkkaria ja kommentoin jotain menossa olevaan ohjelmaan/leffaan liittyen, niin hän on ihan pihalla tai ei vastaa mitään - koska on tuijottanut puhelimensa ruutua.

Vierailija
22/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:50"] Sama kuin yrittäisi selittää rokkarille miksi ooppera on niin mahtavaa. (Näin hieman kärjistettynä). OT mutta vertauksesi oli tosi ontuva sillä nimenomaan rokkarit monesti tajuavat oopperaa paljon paremmin kuin esim pop-musiikkia kuuntelevat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt kuin ap, ja sitä tuputetaan pienille lapsillekin koko ajan. Meillä lapset tietää star warsin, mutta ei tietenkään tiedä alkuperäisestä elokuvasta mitään kun ovat alle kouluikäisiä, mutta tykkäävät angry birds star warssit ja muut mitä siitä on lasten piirrettyihin tehty versioita. Lapsillahan ne jutut menee ihan ohi, mutta hahmot on hauskoja, ja niillä on valomiekat ja ne on avaruudessa.

Minäkään en ole sitä yhtäkään elokuvaa jaksanut myöskään katsoa loppuun, oli sen verran pitkäveteinen, enkä ole muita osia sittemmin yrittänytkään katsoa. 

Vierailija
24/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:05"]

Mitäpä jos ap hankkisi huumorintajun 2. viestin suhteen? Jos et tiennyt (ja kyllä pitäisi yleissivistyksellä tietää vaikka kuinka ei tykkäis), niin George Lucas on Star Warsien ohjaaja ja ne ovat hänen mielikuvituksestaan lähtöisin. Huoh...

[/quote]

Totta kai ymmärsin että viesti 2:ssa viitattiin Lucasiin. Huumorintajua kyllä löytyy, mutten pitänyt kyseistä viestiä hauskana :)

ap

Vierailija
25/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 06:43"]

Mä en koskaan oo ollu kiinnostunu scifistä, ja katoin noita star warsejakin vasta nyt omien lasten kanssa. Enkä edelleenkään niistä niin innostunut. Samoin tyttöni ahmii scifi-kirjoja, kun ite en oo niitäkään juuri lukenut. Pidätkö ap muutoin scifistä?

[/quote]

Mulla ei ole kategorisesti mitään sci-fiä vastaan, mutta nämä star warsit / lotrit / potterit eivät kyllä ole kolahtaneet (toisaalta eivätkö nämä ole enemmänkin fantasiagenreä?).

ap

Vierailija
26/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:32"]

23 jatkaa: Jos olet katsonut vasta nelosepisodin, et ole myöskään nähnyt vielä Yodaa! Monen suosikkihahmo. Ulkonäkö hellyyttävä, mutta se pettää! Hän on kovin vanha ja viisas. Tärkeä hahmo koko sarjan ajan (paitsi tosiaan ei 4:ssa vielä). * Etkö yhtään lämmennyt R2-D2:lle (sininen pikkudroidi) tai C-3PO:lle (ihmisen muotoinen puhuva droidi)? Eka on hauska ja söpö (miten kasvottomasta robotista onkin saatu hellyyttävä!), ja toinen on ihan kuin joku proper brittiläinen hovimestari, vain avaruussaagaversiona ;) Tuovat huumoria elokuviin.

[/quote]

Noi robotit hellyttävine inhimillisine piirteineen olivat musta elokuvan parasta antia kyllä :)

ap

Vierailija
27/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisit nyt mistä itse pidät niin kaikki Star Wars- fanit voisivat vihamielisesti arvostella sinun makuasi.

Vierailija
28/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:04"]

Mä en koskaan oo ollu kiinnostunu scifistä, ja katoin noita star warsejakin vasta nyt omien lasten kanssa. Enkä edelleenkään niistä niin innostunut. Samoin tyttöni ahmii scifi-kirjoja, kun ite en oo niitäkään juuri lukenut. Pidätkö ap muutoin scifistä?

[/quote]

Mulla ei ole kategorisesti mitään sci-fiä vastaan, mutta nämä star warsit / lotrit / potterit eivät kyllä ole kolahtaneet (toisaalta eivätkö nämä ole enemmänkin fantasiagenreä?).

ap

[/quote]

Star Wars on fantasiaa. Se, että se tapahtuu avaruudessa ei tee siitä scifiä.  Inhoan fantasiaa.

[/quote]

SW on nimenomaan scifia.Ihan kuten Star Trek ja Stargate.

Vierailija
29/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:25"]

[/quote]

ap

[/quote]

Star Wars on fantasiaa. Se, että se tapahtuu avaruudessa ei tee siitä scifiä.  Inhoan fantasiaa.

[/quote]

[/quote]

Mikä siitä tekee scifiä? Kaikki tapahtumat voisi siirtää johonkin keskiaikaiseen fantasialandiin eikä juoni olennaisesti muuttuisi.

Vierailija
30/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:27"]

Katsoin tänään Star Wars 'neljännen' (siis ensimmäisenä tehdyn leffan). Hoh hoijaa, olipa tuskaa katsoa leffa loppuun asti. En ymmärrä, mikä ihmisiä kiinnostaa joidenkin galaksien ryhmittymien taisteluissa. En näe mitään pointtia koko jutulle. Ja jos se isä-poika -kuvio on tässä se jutun suola, niin samanlaista draamaa löytyy mistä tahansa saippuasarjasta. Hyvän ja pahan taistelu myös.. ei sitä mielestäni ole tuossa mitenkään omaleimaisesti tai kiinnostavasti käsitelty.

Enkä sano tätä pahalla - ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla mikä siinä Star Warsissa on niin kiinnostavaa.

[/quote]

Sinun perusteluillasi missään leffassa ei ole järkeä

Mitkä on sitten hyviä elokuvia? Tykkäätkö Taru sormusten herrasta trilogiasta?

Vierailija
31/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Ihan järkyttävän rumia hahmojayäynnä. Pitkäveteinen ja mitäänsanomaton.

Vierailija
32/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:39"]Ehkä ne leffat pitää kattoa 16-vuotiaana (ekan kerran).
[/quote]

Olen 16v ja olen niin nörtti, lähes kasvanut kiinni kaikkeen elektroniikkaan, mitä olla voi, enkä koskaan ole ymmärtänyt Star Wars-elokuvia yms muuta niihin liittyvää sälää.

t. 16v nörttimimmi

Vierailija
33/51 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:07"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:39"]Ehkä ne leffat pitää kattoa 16-vuotiaana (ekan kerran).
[/quote]

Olen 16v ja olen niin nörtti, lähes kasvanut kiinni kaikkeen elektroniikkaan, mitä olla voi, enkä koskaan ole ymmärtänyt Star Wars-elokuvia yms muuta niihin liittyvää sälää.

t. 16v nörttimimmi
[/quote]

Niin ja olen katsonut Alien-elokuvia ja pelannut niiden pohjalta tehtyjä pelejä. Taru sormusten herrasta menee, maailmansodista tehdyt sotaelokuvat menee, Harry Potterit menee, Dead Spacet menee, kaikki muut menee, mutta Star Warsia en vain ymmärrä.

Vierailija
34/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farscape.

Vierailija
35/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

fuck you.

sincerely yours,

-george lucas

Vierailija
36/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tämä fanaattisuus (jota viesti 2 hyvin kuvastaa) on myös osa tätä ilmiötä, jota en ymmärrä. Miten joku voi oikeasti loukkaantua siitä, jos joku tyyppi nettipalstalla ei pidä omasta suosikkielokuvasta? Ja miksi ei voi sen sijaan selittää tälle pitämättömälle, mistä itse leffassa pitää. Ei voi ymmärtää.

ap

Vierailija
37/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne leffat pitää kattoa 16-vuotiaana (ekan kerran).

Vierailija
38/51 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Wars -elokuvien katsojat voidaan jakaa kahteen eri kastiin: elokuvaa rakastavat ja elokuvaa inhoavat. Tuskinpa alkaisit pitää Star Wars -elokuvista vaikka kuinka joku yrittäisi selittää, miksi pitää niitä niin hyvinä. Sama kuin yrittäisi selittää rokkarille miksi ooppera on niin mahtavaa. (Näin hieman kärjistettynä). Star Wars -fanit eivät voi myöskään selittää tykkäämistään lyhyesti. Sama kuin yrittäisi kuvata avaruutta kattavasti yhdellä sanalla.

Vierailija
39/51 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiset on todella hyviä mutta uudemmat oli pettymys. Teknisesti parempia mutta kokonaisuus floppasi.

Yhtä hyvin voi ihmetellä mihin ikuisuus saippuasarjojen suosio perustuu. Nehän on mitä hirveintä kuraa mutta silti niilläkin on katsojia. En tod ymmärrä.

Vierailija
40/51 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:25"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mikä siitä tekee scifiä? Kaikki tapahtumat voisi siirtää johonkin keskiaikaiseen fantasialandiin eikä juoni olennaisesti muuttuisi.

[/quote]

Star Warsien luokittelu SciFin ja Fantasian välillä on ollut vuosikymmenten taistelu joka johti uuteen luokitteluun "Science Fantasy".

Henkilökohtaisesti minua häiritsee se, että fantasia genrenä tarkoittaa lähes aina keskiaikaista taikuudella höystettynä. Miksi ei fantasiaa voi olla myös tulevaisuudessa? Rooli- ja videopeli Shadowrun sisältää örkkejä, haltioita ja taikuutta (Ja USA:n presidentti on muinainen lohikäärme) , mutta sijoittuu tulevaisuuteen cybersilmineen, implantteineen ja leijuautoineen. Onko se siis Scifiä vai Fantasiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä