Oletteko saaneet apua jouluapu ym. millä nimillä niitä nyt onkaan keräyksistä?
Meillä olisi akuutti avun tarve, mutta mietityttää se, kun tulee aika yksityiskohtaisesti perheen tiedot kaikille näkyviin.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Vielä pitäisi tositteita laittaa ihan randomeille ihmisille todisteeksi. Musta tositteiden vaatiminen kuuluu lähinnä vain viranomaisille.
Tätä siis eivät tosiaankaan kaikki avustustahot vaadi, mutta näitä selaillessa huomasin tollasenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Vielä pitäisi tositteita laittaa ihan randomeille ihmisille todisteeksi. Musta tositteiden vaatiminen kuuluu lähinnä vain viranomaisille.
Itse kyllä ymmärrän miksi monet avuntarjoajat näitä vaatii kun useampana vuonna on ollut näitä tapauksia joissa ne avun kautta saadut lahjat yms. on menneet suoraan myyntiin ja sieltä kääritty sitten rahat ja samat perheet olleet joka sivuston kautta avunsaajina. Onkohan edes oikeasti ollut kaikilla tarvetta avulle.
No onko joku saanut apua tai antanut apua? Millaista?
Minä ja kaksi lasta saatiin yhden säätiön kautta muutama kerta tilille rahaa lasten harrastusmaksuihin ja liikuntavälineisiin. Raha käytettiin juuri niihin. Kiitollinen olin. Piti lähettää hakemus ja liitteitä menoista sekä tuloista.
Saimme villasukat molemmille lapsille ja minulle, olin todella kiitollinen :) joku mummu oli vielä itse kutonut. Näitä "uusi iPhone/jopo- yms. toiveita en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
No onko joku saanut apua tai antanut apua? Millaista?
Mä aloitin vähävaraisten lapsiperheiden jouluavustamisen jo yli 10 vuotta sitten ihan Kaksplussan keskustelupalstalla. Silloin hankin lähinnä leluja lapsille. Sen jälkeen siirryin avustamaan Facebookin avustusryhmissä. En pelkästään jouluisin vaan myös muulloin. Mutta useampana jouluna laitoin ryhmään vain ilmoitukseni, että ostan merkkihupparit kolmelle 14-21-vuotiaalle pojalle ja sellaiset haluavat voivat laittaa mulle yksityisviestiä. Näistä valitsin ne nuoret, joille hommasin hupparit. Joka vuosi tuli laitettua neljäskin huppari. Olen myös aika usein käynyt ostamassa jollekin vähävaraiselle perheelle jouluruuat kaikkine herkkuineen. Muulloin kuin joulun aikaan olen avustanut lähinnä ruokakassien muodossa. Yhdelle kissansa kanssa yksiössä asuvalle nuorelle miehelle hommasin viime kesän helteiden alettua jäähdytyslaitteen.
Osoitteen ei pitäisi kyllä selvitä. Tällainen ongelma oli yhdellä sivuista hetken, mutta se korjattiin nopeasti (palveluntarjoajan moka). Olen antanut lahjakortin jouluruokiin ja laittanut lapsille lahjoja. Teen niin joka vuosi, jos vain suinkin ennätän.
Vierailija kirjoitti:
Osoitteen ei pitäisi kyllä selvitä. Tällainen ongelma oli yhdellä sivuista hetken, mutta se korjattiin nopeasti (palveluntarjoajan moka). Olen antanut lahjakortin jouluruokiin ja laittanut lapsille lahjoja. Teen niin joka vuosi, jos vain suinkin ennätän.
Vaikkei osoite näy, niin sen saa kysymällä kun on apua tarjoamassa. Hups jos ei sitten viekään apua, on saanut jonkun osoitteen turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö lahjat vai vietkö perille asti?
Voin kuvitella että eniten apua tarvitsevat jäävät ilman. Jos on paha tilanne, niin tuskin sitä kaiken kansan silmille leväyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka et multa kysynytkään. Mä olen sekä postittanut että tavannut saajan jossain ja luovuttaut jouluavustukseni siinä. Eli postittanut kauempana asuville ja lähellä asuvat olen tavannut jossain molemmille sopivassa paikassa. Esim yks kerta sovittiin tapaaminen mun työpaikkani lähelle lounastaukoni aikaan.
- Nro 9 -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, vaikka et multa kysynytkään. Mä olen sekä postittanut että tavannut saajan jossain ja luovuttaut jouluavustukseni siinä. Eli postittanut kauempana asuville ja lähellä asuvat olen tavannut jossain molemmille sopivassa paikassa. Esim yks kerta sovittiin tapaaminen mun työpaikkani lähelle lounastaukoni aikaan.
- Nro 9 -
Arghh... näppäilyvirhe, piti kirjoittaa nro 7
Jouluapu ja Kirkon diakonian sekä tietenkin sosiaalityön kautta tiedän...
Mutta osaako joku neuvoa, haluaisin auttaa, mutta haluaisin auttaa nimenomaan jotakuta/perhettä joka pienyrittäjänä on ollut kovilla hallituksen asettamien koronarajoitusten vuoksi. Heille ei juuri ole business Finland euroja tippunut eikä heitä noissa apumuodoissa näy.
Onko siis mitään minulle tuntematonta kanavaa?
Lahjottakaa Patmoksen operaatio joulunlapseen. Voi myös tehdä jos ei oo vielä aika umpeutunu niitä kenkälaatikkolahjoja. Siellä on oikeasti köyhiä mihin noi paketit menee, mm Romaniaan
Vierailija kirjoitti:
Lahjottakaa Patmoksen operaatio joulunlapseen. Voi myös tehdä jos ei oo vielä aika umpeutunu niitä kenkälaatikkolahjoja. Siellä on oikeasti köyhiä mihin noi paketit menee, mm Romaniaan
Suurin osa noista ulkomaisista on (kans) melkoista kusetusta.
Ja mun mielestä me jo maana aika paljon tuetaan mm Romaniaa -- ja perheenä muiden maiden köyhiä mm Naisten Pankin ja kummilapsen kautta ympäri vuoden.
Nyt joulun tunnelmaa haluaisin antaa tosiaan perheelle, joka ei oo saanut sossun / BF koronalisäeuroja mutta joka on saanut pienyrittäjänä tmv kovaa iskua Koronan vuoksi. Heitä hiljaisia on paljon.
En luota noihin keräyksiin yms. Vetävät välistä ja huijaavat kuitenkin. Jotain ystäväperhettä voisin autellakin jos sellaisen sattuisin jollain ilveellä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä me jo maana aika paljon tuetaan mm Romaniaa -- ja perheenä muiden maiden köyhiä mm Naisten Pankin ja kummilapsen kautta ympäri vuoden.Nyt joulun tunnelmaa haluaisin antaa tosiaan perheelle, joka ei oo saanut sossun / BF koronalisäeuroja mutta joka on saanut pienyrittäjänä tmv kovaa iskua Koronan vuoksi. Heitä hiljaisia on paljon.
Patmos on kyllä ihan supisuomalainen ja kristillinen. Kuuntelen radioPatmosta päivittäin, sieltä lähtee ite niitä ihmisiä viemään niitä lahjoja Romaniaan ja myöskin voi ilmottautua vapaaehtoseks pakkaamaan/tarkistamaan niitä kenkälaatikkolahjoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä me jo maana aika paljon tuetaan mm Romaniaa -- ja perheenä muiden maiden köyhiä mm Naisten Pankin ja kummilapsen kautta ympäri vuoden.Nyt joulun tunnelmaa haluaisin antaa tosiaan perheelle, joka ei oo saanut sossun / BF koronalisäeuroja mutta joka on saanut pienyrittäjänä tmv kovaa iskua Koronan vuoksi. Heitä hiljaisia on paljon.
Patmos on kyllä ihan supisuomalainen ja kristillinen. Kuuntelen radioPatmosta päivittäin, sieltä lähtee ite niitä ihmisiä viemään niitä lahjoja Romaniaan ja myöskin voi ilmottautua vapaaehtoseks pakkaamaan/tarkistamaan niitä kenkälaatikkolahjoja
Niitä apua tarvitsevia on ihan suomessakin.
Hurstilla on jono edelleen ja se vaan kasvaa, vaikka sen piti olla väliaikainen apu lamakaudella.
Itseä harmittaa kun en ollut ajoissa tietoinen kodittomien talvitakki-keräyksestä. Nyt käsittääkseni toivotaan pipoja ja villasukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä apua tarvitsevia on ihan suomessakin.
Hurstilla on jono edelleen ja se vaan kasvaa, vaikka sen piti olla väliaikainen apu lamakaudella.
Itseä harmittaa kun en ollut ajoissa tietoinen kodittomien talvitakki-keräyksestä. Nyt käsittääkseni toivotaan pipoja ja villasukkia.
Kyllä varmasti on suomessaki avuntarvitsijoita mut mitä tossa neljännessä viestissä just sanottiin, että lahjat lähtee heti myyntiin eteenpäin ja niistä kerätään rahat, niin en usko että Romanian lapset tollasta tekis. Suomessa on paljon helpompi elämä ku Romaniassa