Aloitin lukea pääsykokeeseen tänään
Tänään aloitin lukea yliopiston pääsykokeseen. Haen lukemaan geologiaa. Meinasi jo epätoivo iskea, kun katselin vanhoja pääsykokeita. Olivat muuttaneet niitä viimekeväänä tietenkin minun mielestä vaikeammaksi. No koko kevät on varattu tämän lukemiseen enkä käy edes töissä. Tämä on ollut haave ja nyt sen toteutan mutta jos aivan rehellisesti sanon, en usko pääseväni lähellekään sisään. Mutta yrittänyt ole ainakin! Ja yksi kerta riittää tätä. Ikää on ja jos en pääse, muutan ulkomaille takaisin asumaan ja annan elämän mennä sitä latua. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Kommentit (12)
Kantsii opetella sitten myös kirjoittamaan jos ajattelit selvitä pääsykokeista. Vaikket suomen kieltä hakenutkaan opiskelemaan, niin kyllä sillä hieman on väliä millaista kieltä kokeeseen kirjoittelee.
Tsemppiä! Kyllä sä pääset, kun noin paljon yrität! Jos oot Kumpulaan menossa, niin siellä on tosi hyvä porukka :)
Älkää viitsikö vittuilla, ap:n ensimmäinen kieli ei selvästikään ole suomi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:52"]Älkää viitsikö vittuilla, ap:n ensimmäinen kieli ei selvästikään ole suomi.
[/quote]
Oho, no sitä sattuu välillä typeriä virheitä ja ihan kai äidinkieleni on suomi. Onneksi tosiaan en ole sitä sentään pyrkimässä lukemaan. Mutta eipä haittaa, ei sillä etteikö suomen kieli ole ollut minulle vaikeaa ihan lapsesta lähtien, vaikka olen suomalainen. Olen vain niin hyvällä tuulella et ei tuollaiset kommentit tunnu missään :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:48"]Opiskele eka suomen kieltä.
[/quote]
Kantsisko sinunkin sitä opetella, kun olet muita neuvomassa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:50"]Kantsii opetella sitten myös kirjoittamaan jos ajattelit selvitä pääsykokeista. Vaikket suomen kieltä hakenutkaan opiskelemaan, niin kyllä sillä hieman on väliä millaista kieltä kokeeseen kirjoittelee.
[/quote]
Samoin tälle neuvojalle, että kannattaa itse ensin opiskella sitä suomea ennen kuin muita alkaa neuvoa oikeinkirjoituksessa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:45"]
Tänään aloitin lukea yliopiston pääsykokeseen. Haen lukemaan geologiaa. Meinasi jo epätoivo iskea, kun katselin vanhoja pääsykokeita. Olivat muuttaneet niitä viimekeväänä tietenkin minun mielestä vaikeammaksi. No koko kevät on varattu tämän lukemiseen enkä käy edes töissä. Tämä on ollut haave ja nyt sen toteutan mutta jos aivan rehellisesti sanon, en usko pääseväni lähellekään sisään. Mutta yrittänyt ole ainakin! Ja yksi kerta riittää tätä. Ikää on ja jos en pääse, muutan ulkomaille takaisin asumaan ja annan elämän mennä sitä latua. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
[/quote]
Aloitin tänään lukemaan yliopiston pääsykokeisiin. Haen lukemaan geologiaa. Meinasi jo epätoivo iskeä, kun katselin vanhoja pääsykokeita. Olivat muuttaneet niitä viime keväänä, ja tietenkin minun mielestäni vaikeammiksi. Koko kevät on varattu lukemiseen, en käy edes töissä. Tämä on ollut haave, ja nyt sen toteutan! Mutta jos aivan rehellisesti sanon, niin en usko sisäänpääsyni olevan lähelläkään. Mutta olen ainakin yrittänyt! Ja aion hakea vain kerran. Ikääkin on jo, ja jos en pääse sisälle, niin muutan ulkomaille takaisin asumaan ja annan elämän mennä sitä latua. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:48"]Opiskele eka suomen kieltä. [/quote] Kantsisko sinunkin sitä opetella, kun olet muita neuvomassa.
[/quote]
Sanopa, mikä tuossa lauseessa on kieliopillisesti väärin? Eka on puhekieltä, joten sitä ei lasketa.
Mitä on geologia? Mitä geogologi (?) tekee? Kyselee blondi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:13"]
Mitä on geologia? Mitä geogologi (?) tekee? Kyselee blondi.
[/quote]
Tutkii maaperää ja kallioperää. Toki voit mennä Wikipediaan...
Tsemppiä ja onnea ap:lle! Näytä niille! Itselläkin tavoitteena aloittaa syksyllä unelma-ammatin opiskelu ja sisulla pyrkiä sisään :)
Opiskele eka suomen kieltä.