kela ja sairapäiväraha päätöksen hylkäämisen oikaisupyyntö
Jokohan olisi paikalla joku joka tietää mistä on kysymys?
Eli laitoin kelaan sairaspäiväraha anomuksen hylkäämispäätöksen oikaisupyynnön 17.12.2014. Päätöstä ei ole viellä kuulunut. Aina kun olen kelan omille sivuilleni kirjautunut seuratakseni tilannetta, on hakemuksen saapumispäivä ollut ihan oikein.
Nyt tänäiltana kirjauduin jälleen ja kaikki oli muuten samoin, paitsi tuo hakemuksen saapumispäivä oli 26.1.2015. Siis tänään! Mitä ihmettä tuo nyt voi tarkoittaa? Juu, soitan sinne kyllä huomenna, mutta ajattelin jos täällä joku tietäisi kun olen ihmeissäni. Kertokaa kiitos! Jos joku tietäisi.
Kommentit (4)
Siksi tein ihan uuden viestin, jos tulis asiallisia vastauksia. ap
En usko, että tuota tietää kukaan. Kela on niin järjettömän suuri ja byrokraattinen laitos, että jos alat jotakin tuollaista asiaa siellä selvittämään, saattaa hakemuksesi kadota kokonaan tai ainakin käsittelyaika lykkääntyä. Muutama vuosi sitten jouduin tuon instanssin kanssa painimaan enemmänkin vaikka millään en olisi jaksanut, sairastin ja sairastan edelleen nimittäin masennusta, nykyään olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä ja väitän, että Kelan toimet pahensivat sairautta huomattavasti. Tuo kysyjän mainitsema viive käsittelyajoissa on tuttua, samoin se, että ensimmäinen hakemus varmuuden vuoksi hylätään vedoten lakipykäliin joissa ei ole mitään yhteyttä kyseiseen asiaan. Jopa lääkärin b-todistus tuli bumerangina koska hän ei ollut riittävän tarkasti kuvaillut oireitani. Pari kertaa hakemus hylättiin siksi, etten muka ollut syönyt lääkkeitäni. Yli puolen vuoden kinatelun jälkeen viimein sain tuon sairaspäivärahan, tuolloin virkailija kehtasi vielä sanoa, etteihän tässä mitään vahinkoa ole tapahtunut kun viimein sain minulle kuuluvat rahat. Niin, mitäpä vahinkoa siitä, ne vain olivat ainoa tuloni ja tuo puoli vuotta ilman tuloja saattaisi tehdä hallaa myön kelan virkailijan taloudelle. Asumistukea minulle ei myönnetty koska olen joskus omistanut velkaisen talon, minulla olisi pitänyt olla kuitit mihin olen talosta saamani rahat hukannut.
Kerran aiemman sairauteni aikana sain kelasta kirjeen, jossa pyydettiin toimittamaan heille jokin paperi, en muista mikä. Siispä hankin tuon pyydetyn lapun ja menin sen kanssa luukulle, jossa sain kuulla, etteivät he tuota tarvitse. Sain kuitenkin houkuteltua virkailijan ottamaan paperista edes kopion ja minulle jäi tuo alkuperäinen. Seuraavalla viikolla sain kirjeen, jossa ilmoitettiin, ettei sairaspäivärahaa voida maksaa koska olen toimittanut pyydetystä todistuksesta kopion.
Mihin ne suomenpystykorvat, nartut ja pentueet nyt on kadonneet????