En jaksa enää vaihdevuosi-ikäisiä naisia :((
Niitä on kaikkialla minne menen. Sukulaisissa niitä on, työpaikalla, lasten päiväkodissa, naapurissa. Jos jonnekin tulee joku uusi ihminen niin tietysti sekin on taas viisikymppinen nainen. En kestä enää :(( Ei mulla ole muuten mitään niitä vastaan mutta kun ne on niin hirveän vihaisia aina ja suuttuu joka asiasta ihan kohtuuttomasti. Jotenkin vielä suhtautuukin heti niin nuivasti jo valmiiksi.
Ja tiedän, itsekin on joskus sen ikäinen jos niin vanhaksi elän. Mutta en varmasti ala kiukkuani purkamaan toisiin.
Ymmärrättekö sen ikäiset, että se oikeasti voi loukata toista jos hermostut ihan tyhjästä ja haukut ja töksäyttelet asioita ihan miten sattuu. Voisitko edes pahoitella ja pyytää anteeksi?
Mulla on niin kiintiö täynnä noita jo..
Kommentit (31)
Eräs tuntemani nainen, aina järkevä, rauhallinen, halusi aina puhua kaikki mieltä vaivaavat asiat halki. Saikin kerran järjettömän raivarin mitättömästä asiasta, haukkui mut aivan pystyyn ja meni kuukausien puhe lakkoon! Enkä voinut käsittää tuollaista reaktiota, onneksi kuulin toisaalta, että hällä ilmeisesti ikäkriisi/ vaihdevuodet ja osaan nyt suhtautua paremmin. Siitä huolimatta olen edelleen loukkaantunut, sillä hän todella osui arkaan paikkaan sanoillaan, sellaista mitä olin luottamuksella puhunut... Kauankohan kestää että kuulen anteeksi pyynnön? Kuinka kauan yleensä naisilla tämä vaihe kestää?
Häijyjä ihmisiä on molemmissa sukupuolissa ja kaiken ikäisiä. Keski-ikäisten naisten käytöstä vain kytätään niin tarkasti, että ryhmä näyttää yliedustetulta.
Ainahan kaikki maailman ilkeys on pistetty naisten tilille ja noita samoja fraaseja tälläkin palstalla uskollisesti toistellaan vuodesta toiseen. Kuullaan noita samoja haukkumisia ja niitä kerrotaan eteenpäin, ilman että yksikään sana käy aivojen kautta.
Missä ihmeessä aloittaja oikein pyörii kun törmää vain keski-ikäisiin vaihdevuosiraivoajiin??? Outo tuttavapiiri hänellä.....
Onneksi maailma on täynnä rauhallisia, järkeviä ja tasapainoisia odottajia, pienten lasten ja etenkin murrosikäisten äitejä.
On ilo nähdä ja kuulla näitä ihanan tyyniä naisia, jotka puhuvat aina lapsilleen ihanan rauhallisesti.
Näitä naisia ja heidän lapsiaan tapaa mm. kaupoissa karkkihyllyjen ja kassojen luona, ruuhkabusseissa ja neuvoloissa.
Opettajat tapaavat näitä lumoavia henkilöitä vanhempainilloissa, joissa vanhemmat saavat palautetta viehättävistä ja hyvin käyttäytyvistä lapsistaan, jotka eivät koskaan kiroile tai käyttäydy sopimattomasti.
Mukavaa, että maailmassa on niin runsaasti kilttejä ja ystävällisiä ihmisiä, jotka huolehtivat hyväntuulisen tasapainoisesti ja järkevästi jälkeläisistään.
Joskus tuntuu, että jotkut naiset käyttävät vaihdevuosia tekosyynä v-mäiselle käytökselle. Sen varjolla voidaan satuttaa ihmisiä ja nolata lapset.
Korostan tietenkin että kaikki eivät tee näin!
"Kyllä mikään ei ole niin kiukkuinen kuin keski-ikäinen ja sitä vanhempi mies... Naisille ei edes yhteiskunnan normit salli niin älytöntä käytöstä kuin miehille.[/quote]
Pakko sanoa, että oma kokemus on samanlainen. Mieskunnon rapistuminenko se saa keski-ikäiset miehet ihan prkeleen äkäisiksi? Jos mies on 50-60-luvulla syntynyt, asiallinen käytös on poikkeus. En ole kenenkään naisen nähnyt käyttäytyneen niin huonosti, itsekeskeisesti ja ahdasmielisesti, mikä keski-ikäiselle miehelle on tyypillistä. Naisista vaan niin huonosti ei käyttäydytä, miehillä ei tällaisia pidäkkeitä ole. Yhteiskunta kai sallii heiltä mitä tahansa. Mulle mieluummin kymmenen vaihdevuosi-ikäistä naista kuin yksi vaihdevuosi-ikäinen mies."
Tuo on ihan totta ja vasta viime vuosina on tutkittu miesten vaihdevuosioireita ja esim. hormoonolliset muutokset ovat paljon rajumpia kuin naisten, sen lisäksi miehillä on paineita seksuaallisen kyvyn säilymisestä, joka entistään pahentaa tilannetta. Tosiaan ei ole kaukaa haettu, että yksi vaihdevuosi-ikäinen mies vastaa ärtyneisyydessään kymmentä vaihdevuosiikäistä naista. Ja tästä on ihan oma kohtaista kokemusta työyhteisössä. Helvetti on usein irti, vaikka mitään syytä ei olisi.
Keski-ikäiset miehet on ihan oikeasti pahimpia.
Hyi vittu oikeasti sitä käytöstapojen puutetta, pahinkin kiukkuinen vaihdevuosinainen on kuin enkeli tuollaiseen verrattuna.
Olen itse vielä alle 30v, ja olin ennen asiakasipalvelutyössä, jossa huomasin tuon ja vituttaa jatkuva keski-ikäisten naisten haukkuminen, kun keski-ikäiset miehet saavat vaikka heitellä ulosteita ihmisten päälle huutaen ja se on kaikkien mielestä ok, koska ne on miehiä.
Sama kuin nuoria tyttöjä saa haukkua ties miksikä kusibimboksi yms. samalla, kun nuoret pojat on ok, vaikka molemmat on yhtä tyhjäpäisiä ja pinnallisia.
Itse olen nyt 50-v ja koetan olla kiva kaikille, mutta jotkut ovat jo valmiiksi ottaneet sen asenteen, että tuo on vanha äkäinen kääkkä. Muistan kuitenkin ensimmäisen siistin työpaikkani 80-luvulta. Siellä oli muutama keski-ikäinen mies, joita pelkäsin. En minä naisia pelännyt. Yksi alkoi huutaa meidän postitushuoneessa käymässä olleelle toisen firman henkilölle, että tämä homma pitää tehdä. Mitään syytä siis ei ollut huutaa, kaikenlisäksi huusi väärälle ihmiselle. Ei siis edes vaivautunut tuntemaan työntekijöitä, vaikka minua mm. näki päivittäin, lähetti kun olin. Nykyään teen töitä miesten kanssa ja kyllä osa on tosiaan kiukkuisia, eikä pelkästään nuorille.
Vihaisen keski-ikäisen naisen puoliso on juuri sairastunut vakavasti, äiti kuollut ja teini-ikäinen lapsi käyttää päihteitä eikä käy enää koulussa. Ei vaan, tajuatte vasta kun tulette keski-ikään
Meinasin joskus itse tehdä tästä aiheesta aloituksen tänne. Olen saanut niin paljon kiukuttelua keski-ikäisiltä naisilta, että en tod. Ihmettele miksi niin moni 50 v mies hakee naisen Thaimaasta. Junassa kuultua: "Olisit sä voinut jonnekin muuallekin istua" Ruuhkajuna ja naikkonen varasi vielä laukulla viereistä paikkaa. "Sun hiukset on mun suussa!!" Ruuhkajuna, joka täynnä kun sillipurkki. Ei ollut tilaa seisoa ja harakka veti herneet nenään hiuksista. "Eiks keskipaikka kelpaa??" "Kyllähän tästä mahtuu ku sä oot niin pikkunen" Tässä vaan muutama esimerkki mitä joutuu päivittäin kuuntelemaan. Olen itse luonteeltani kiltti ja kohtelias, joten en todellakaan ole ansainnut tollasta kiukuttelua. Keski-ikäiset naiset: pysykää siellä neljän seinän sisällä tai opetelkaa käytöstapoja! T. 27 v
Suurin osa noista huutamisista ja rääkymisistä voi pistää minkä tahansa muun piikkiin, paitsi ei vaihdevuosien. Toisten ihmisten kohtelu noin kertoo pelkästään ilkeydestä ja itsekkyydestä ja huonoista tavoista. Valitettavasti se lisääntyy ihan ikään katsomatta. Muilla ei ole väliä kun MINÄ haluan, MINÄ teen, MINÄ sitä ja MINÄ tätä.