Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää vaihdevuosi-ikäisiä naisia :((

Vierailija
26.01.2015 |

Niitä on kaikkialla minne menen. Sukulaisissa niitä on, työpaikalla, lasten päiväkodissa, naapurissa. Jos jonnekin tulee joku uusi ihminen niin tietysti sekin on taas viisikymppinen nainen. En kestä enää :(( Ei mulla ole muuten mitään niitä vastaan mutta kun ne on niin hirveän vihaisia aina ja suuttuu joka asiasta ihan kohtuuttomasti. Jotenkin vielä suhtautuukin heti niin nuivasti jo valmiiksi.

Ja tiedän, itsekin on joskus sen ikäinen jos niin vanhaksi elän. Mutta en varmasti ala kiukkuani purkamaan toisiin.

Ymmärrättekö sen ikäiset, että se oikeasti voi loukata toista jos hermostut ihan tyhjästä ja haukut ja töksäyttelet asioita ihan miten sattuu. Voisitko edes pahoitella ja pyytää anteeksi?

Mulla on niin kiintiö täynnä noita jo..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaihdevuosimonstereita. Kahta pahempi kun sellainen katkeroituu kunnolla. Ei ihme että niiden miehet on lähteneet nuorempien ja nätimpien matkaan.

Vierailija
2/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:31"]

Ne on vaihdevuosimonstereita. Kahta pahempi kun sellainen katkeroituu kunnolla. Ei ihme että niiden miehet on lähteneet nuorempien ja nätimpien matkaan.

[/quote]

Niinpä! Nyt tiedän mistä johtuu miesten "viidenkympin villitys". Se johtuu siitä että niiden akat on niin kamalia ettei niitä jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja anopin vaihdevuodet seuranneena voi todeta, että ei vaihdevuosien aikaan järki päätä pakottanut kummallakaan. Sittemmin toipuivat järki-ihmisiksi.
Ihme salaliittoteorioita puski aina jokaisesta sanasta ja ei niin pientä asiaa ettei voinut hernettä nenään vetää. Sitten vielä överiraivarit sukujuhlissa jne. Sääliksi kävi.

Vierailija
4/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:31"]

[/quote]

Niinpä! Nyt tiedän mistä johtuu miesten "viidenkympin villitys". Se johtuu siitä että niiden akat on niin kamalia ettei niitä jaksa.

[/quote]No johan tuo on tiedetty maailman sivu. Mies vaihtaa nuorempaan kun ei enää jaksa karjuvaa ja rupsahtanutta raivotarta.

Vierailija
5/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan kun olet itsekin vaihdevuosi-iässä. Jutellaan vaikka siitä miten olet pystynyt pitämään päätöksesi olla kiukkuamatta toisille. Kaikella rakkaudella. :)

Vierailija
6/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:43"]

Äidin ja anopin vaihdevuodet seuranneena voi todeta, että ei vaihdevuosien aikaan järki päätä pakottanut kummallakaan. Sittemmin toipuivat järki-ihmisiksi. Ihme salaliittoteorioita puski aina jokaisesta sanasta ja ei niin pientä asiaa ettei voinut hernettä nenään vetää. Sitten vielä överiraivarit sukujuhlissa jne. Sääliksi kävi.

[/quote]

Mikä siinä on että aikuinen alkaa käyttäytyä kuin murrosikäinen. Luulisi että aikuinen osaisi kuitenkin vähän hillitä itseään, eikä heti täydellä laidallisella kaada kaikkea paskaa toisen niskaan.

Vierailija
7/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja anopin vaihdevuodet seuranneena voi todeta, että ei vaihdevuosien aikaan järki päätä pakottanut kummallakaan. Sittemmin toipuivat järki-ihmisiksi. Ihme salaliittoteorioita puski aina jokaisesta sanasta ja ei niin pientä asiaa ettei voinut hernettä nenään vetää. Sitten vielä överiraivarit sukujuhlissa jne. Sääliksi kävi.

[/quote]Minusta tämä kuulostaa teini-ikäisten ja parikymppisten touhulta. Mun tuttavapiirissä tätä harrastaa sen ikäiset ihmiset. 45-60-vuotiaat naiset rakentaa uraa ja tienaa hyvin ja elävät ihan tavallista elämää ilman mitään raivareita.

Vierailija
8/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:46"]

Palataan asiaan kun olet itsekin vaihdevuosi-iässä. Jutellaan vaikka siitä miten olet pystynyt pitämään päätöksesi olla kiukkuamatta toisille. Kaikella rakkaudella. :)

[/quote]

Varmaan olen vihainen minäkin. Mutta en varmasti ala kiukuttelemaan toisille. Ei sitä omaa pahaa oloaan voi toisille kostaa.

Vierailija
9/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:46"]

[/quote]

Mikä siinä on että aikuinen alkaa käyttäytyä kuin murrosikäinen. Luulisi että aikuinen osaisi kuitenkin vähän hillitä itseään, eikä heti täydellä laidallisella kaada kaikkea paskaa toisen niskaan.

[/quote]

No, vaihdevuodethan ovat vähän niinkuin käänteinen murrosikä. Ei ihme jos käytös on sitten samanlaista.

Vierailija
10/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä tiedä yhtään mistä puhut. On ollut vaihdevuosi-ikäisiä työkavereita, mutta en ole huomannut mitään "käytöshäiriöitä". Älä siis ap viitsi jauhaa skeidaa.

Vierailija
11/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei me kaikki olla sellaisia. Itselläni ei ole mitään oireita ja siinä iässä olen (menkat on jääneet pois). Lapsenikin aina ihmettelevät minulle kun muiden vanhemmat suuttuvat milloin mistäkin ja huutavat, mutta minä en koskaan. Olen keskustelija ja kuuntelija ja uskon vahvasti että hermostuminen/suuttuminen ei johda mihinkään hyvään. Ehkä minulla on lampaan hermot. Sen olen oppinut että ystävällisyys auttaa yleensä ikävistä tilanteista pois - silloin nuo äkäiset akat nolostuvat.

Vierailija
12/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista yleistämistä! Ihan niin kuin kaikki olisivat samanlaisia.

Vierailija
13/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voitte aina moittia naisia vaikka mistä raivareiste ja kiukuttelusta? Kyllä mikään ei ole niin kiukkuinen kuin keski-ikäinen ja sitä vanhempi mies, joskus joku hyvä päivä välissä mutta yleensä ei koskaan. Peruskireitä, äreitä, ahneita, omaannapaan tuijottavia, kyllä naiset on siihen nähden pääasiassa oikein mukavia. Työskentelen miesvaltaisella alalla jossa asiakkaatkin on miehiä valtaosaltaan, olen itse nainen ja uskoin aina ennen kun naisia moitittiin kaikesta. En usko enää. Kyllä keskivertomies on ailahtelevaisen äkäinen lähes poikkeuksetta. Naisille ei edes yhteiskunnan normit salli niin älytöntä käytöstä kuin miehille. Sitten ne eivät voi suoraan sanoa mitä ajattelevat vaan noudatetaan muka jotain asiallisuutta eikä kerrota asioita niinkuin ne ovat. Nuorempia naisia en jaksanut eikä jutut jaksanu kiinnostaa silloin, mutta maailma muuttuu vaihdevuosina enemmän positiiviseen suuntaan kuin negatiiviseen.

Vierailija
14/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä itseni muutaman vuoden takaa. Se aggressio nousi niin nopeasti jostakin liskonaivoista, että vaikka hyvin tiesin, ettei pitäisi provosoitua, niin ääni oli jo noussut ennen kuin tuo viisaampi ajatus ehti aivokuorelle. Kysehän on hormonitasojen heilahtelusta, jolle ei voi itse oikein mitään. Ei minulla mitenkään paha olo ollut eikä mitään kostettavaa, reaktionopeus vain oli uskomaton.

Ärsyttävintä oli, kun olin sulkenut oveni sen merkiksi, että teen jotakin keskittymistä vaativaa, ja silti ovellani ravattiin kysymässä yhtä ja toista, minkä olisi ihan yhtä hyvin voinut säästää siihen, kun avasin oveni, tai kysyä sähköpostilla. Ovi kävi kuin käkikellon luukku. Siitä kiivastuin useammin kuin kerran, mutta asia ei vaan mennyt perille, vaikka pyysin anteeksi ja selitin. Että ettekö voisi hoitaa asiaa toisin.

En silloin itse tajunnut, että minulla oli vaihdevuodet. Huomaan sen vasta nyt, kun nuo pikareaktiot ovat mennyttä päivää. Naapurihuoneessa on viisi vuotta nuorempi kollega, jolla näkyy nyt pinna kiristyvän. Minua se hymyilyttää. Eihän sitä tarvitse tosissaan ottaa, kun tietää mitä se on. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
15/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mikään ei ole niin kiukkuinen kuin keski-ikäinen ja sitä vanhempi mies... Naisille ei edes yhteiskunnan normit salli niin älytöntä käytöstä kuin miehille.

Pakko sanoa, että oma kokemus on samanlainen. Mieskunnon rapistuminenko se saa keski-ikäiset miehet ihan prkeleen äkäisiksi? Jos mies on 50-60-luvulla syntynyt, asiallinen käytös on poikkeus. En ole kenenkään naisen nähnyt käyttäytyneen niin huonosti, itsekeskeisesti ja ahdasmielisesti, mikä keski-ikäiselle miehelle on tyypillistä. Naisista vaan niin huonosti ei käyttäydytä, miehillä ei tällaisia pidäkkeitä ole. Yhteiskunta kai sallii heiltä mitä tahansa.

Mulle mieluummin kymmenen vaihdevuosi-ikäistä naista kuin yksi vaihdevuosi-ikäinen mies.

Vierailija
16/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunnista itseäni tuosta ap:n kuvauksesta. Eikä minun tutut naisetkaan huuda ja raivoa. Erikoinen työpaikka.

Vierailija
17/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään näistä valittajista ei sitten ole vaikka lapsensaannin yhteydessä mielialat heitelleet? Toivottavasti teillekin on joku sanonut kun olette huutaneet ja pillahtaneet itkuun, että kai nyt aikuinen ihminen voi hillitä itsensä.

Vierailija
18/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50. Moni raivoaa turhautuneisuuttaankin. Nuoremmat alkaa olla tuoreen koulutuksensa ja paremman muistinsa takia menemässä ohi töissä. Itsellä omat vanhemmat ovat huolehduttavana ja kotona murrosikäisiä tai jo poismuuttaneita. Eli äitiystehtävä onkin vaihdevuosien takia ohi ja ikääntyminen alkaa painaa. Hoivaviettiä olisi ja korvikkeeksi ostetaan koira.
Turhauttaa ja ahdistaa tämä.arvon alennus.
Kuuskymppisenä aletaan jo tottua ja sopeutua ja uusia iloja tuleel ehkä lapsenlapsista.

Vierailija
19/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaiharihormoneita ja se pitää minut kuosissa. Olen melkein aina hyväntuulinen, toki siihen vaikuttaa monet muutkin asiat. Joka ikinen nainen saa tietyssä iässä vaihdevuodet. Itsellä kävi niin onnellisesti että tulin eka kertaa raskaaksi 44 v.

Vierailija
20/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:22"]

Olen 50. Moni raivoaa turhautuneisuuttaankin. Nuoremmat alkaa olla tuoreen koulutuksensa ja paremman muistinsa takia menemässä ohi töissä. Itsellä omat vanhemmat ovat huolehduttavana ja kotona murrosikäisiä tai jo poismuuttaneita. Eli äitiystehtävä onkin vaihdevuosien takia ohi ja ikääntyminen alkaa painaa. Hoivaviettiä olisi ja korvikkeeksi ostetaan koira. Turhauttaa ja ahdistaa tämä.arvon alennus. Kuuskymppisenä aletaan jo tottua ja sopeutua ja uusia iloja tuleel ehkä lapsenlapsista.

[/quote]

Ymmärrän että nämä asiat harmittaa. Mutta mieti miltä voi toisesta tuntua jos joutuu yhtäkkiä kamalan ryöpytyksen kohteeksi ihan mitättömän asian takia. Se tuntuu myös oikeasti tosi kurjalta ja on loukkaavaa. Ei tiedä yhtään milloin toinen suuttuu mistäkin pienestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi