Paljonko silmälasisi maksoivat?
Kommentit (49)
Puoleen hintaan -tarjouksesta 750 €.
😂
Kaikki herkut.
Neljä vuotta sitten Ray-Banin kehykset 3x ohennetulla linssillä (-7, hajataittoa), 400 €. Tämä oli joku tarjous, jossa kehys tuli kaupan päälle tai linssit olivat puoleen hintaan. En koskaan osta täysihintaisia.
Uusin lasit vain noin viiden vuoden välein, koska käytän pääasiassa piilolinssejä. Kaikki lasit painavat vaikka optikko miten tuunaisi, ja näillä miinuksilla jää sivulle hurja katvealue.
Silmäleikkaukseen en uskalla mennä, koska mua kohtaa aina joku Murphyn laki toimenpiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usei ootte vahtanut laseja? Mulla meni vanhat lasit varmaan 7 vuotta. Vois kyllä vaihtaa hiukkasen useammin. Muutosta linsseihinkin oli tullut.
Suunnilleen viiden vuoden välein. Näkö on jämähtänyt paikoilleen, mutta linssit alkavat olla niin kuluneet että haittaa näköä.
1300 e, monitehot, parhaat. Hajataittoa.
Summassa oli -30 %pokista. Keops on hintava.
Vierailija kirjoitti:
Puoleen hintaan -tarjouksesta 750 €.
😂
Kaikki herkut.
Linssit - 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usei ootte vahtanut laseja? Mulla meni vanhat lasit varmaan 7 vuotta. Vois kyllä vaihtaa hiukkasen useammin. Muutosta linsseihinkin oli tullut.
Suunnilleen viiden vuoden välein. Näkö on jämähtänyt paikoilleen, mutta linssit alkavat olla niin kuluneet että haittaa näköä.
Miten saat linssit kulumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vajaa 4000€ maksoi silmäleikkaus. Korjattiin kauko- ja lähinäkö. Ei tarvitse rillejä tai piilareita miettiä enää.
Oi tätä ihanuutta! Inhosin silmälaseja (ja niiden hintoja, kun vahvuudet muuttuivat usein). Molempien silmien laser-leikkaus vähän yli 5000€ muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun pitää laseja koko hereilläoloaikansa niin kyllähän siihen naarmuja yms tulee vahingossakin.
Taisi olla noin 1200€, monitehot, silmät -6 ja -8 suunnilleen, ohennetut, sangat maksoivat suunnillen 600€, mutta koska en käytä koruja otan hintalappua katsomatta ne joista eniten pidän, merkki on tällä kertaa Masunaga.
Ostin kahdet lasit toisissa tummennus. Ei tarvi vatkata lasien kanssa. Kaksitehoiset maksoi 1100€ toiset normi lasit 170€. Näitä käytin töissä. Valmis maksamaan laadusta ja nimestä.
Monitehot, hintaa noin 1200 euroa. Ohennetut linssit yms. Nyt pitäisi uusia lasit, mutta olen huono päättämään, millaiset pokat otan. Niitä laseja kun on sitten pidettävä päässään seuraavat 3-5 vuotta. Ei ole mulla varaa ostella kallita monitehoja jatkuvasti.
750 €, moniteholasit. Turun keskustan Silmäaseman synttäritarjous linssit + pokat puoleen hintaan helmikuussa 2020. Kauas -9.00 ja -7.75, lähelle jotain +2.50 molempiin. Rutkasti hajataittoisuuden korjausta. Oikeaa ei saada enää korjattua näkemään täysin tarkasti, mutta vasemman kanssa yhdessä näkö pelaa vielä niin hyvin, että pystyn autoa ajamaan. Viikonloppuna tulee minulla 56 vuotta täyteen, niistä 47 vuotta olen silmälaseja käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun pitää laseja koko hereilläoloaikansa niin kyllähän siihen naarmuja yms tulee vahingossakin.
Ehkä jos kulkee päivittäin hiekkamyrskyssä tai tiheässä viidakossa. Teet jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Synsamin kk hintaiset lasit, jos näkö huonone niin "ilmaiseksi" uudet linssit, näöntutkimukset, pesuaineet ja kerran vuodessa voi vaihtaa sangat mieleisiksi...
Ihan hyvä systeemi, niin ei sido isoja rahoja...
Tossa lisää jutusta
https://www.synsam.fi/silm%C3%A4lasisopimus
Paljon on kk-maksu ja millä vahvuuksilla yms.?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi joissain paikoissa lasit maksavat mont sataa ja netistä tilaamalla saa viidelläkympillä?
Onko se hinta ainoastaan kehysten muotoilusta vai mitä? Siis tyyliin kuin hieno muotilaukku?
Voisiko joku kertoa. En oikeasti tiedä.
Tätäkin, mutta jos on vain kyllin suuri vahvuus, lasit maksavat vähintään satasia.
2 x ohennus(suuremman taitekertoimen materiaali) maksaa ja ohennettuihin laseihin on otettava hintaa lisääviä pinnoitteita.
Esim -5 linssi ohentamattomana on järkyttävä pullonpohja, kolla voi katsoa lähinnä suoraan eteenpäin.
Lisähionnat tuovat lisää hintaa, sylinterikorjaus jne.
Jos yarvit vielä monitehot...
Joku 1600 e. Mutta meilläpäin näistä korvataan joku 800. Alle 2 miinusta molemmissa + lukuosa, Seikon linssit.
Nostan, jos jollakin ois hintatietoa noista "leasinglaseista".
1200 monitehot
Silhouette
Keops
Kolme vuotta nyt olleet käytössä. Sangoissa ei mitään kulumaa. Ohennetut linssit. Tosi tyytyväinen olen ollut. Tavoite on käyttää näitä viel ainakin kaksi vuotta.
Mulle tuli mainos leasinglaseista. Ainakin siltä ketjulta piti ottaa kolmet lasit: kahdet tavalliset ja yhdet aurinkolasit. Saattoi olla muitakin vaihtoehtoja.
Piti valita kehykset, linssityyppi jne ja lopulta kk-hinta kohdallani olisi ollut 60 euroa. Siinä kohtaa meni jotenkin mielenkiinto ja loput vaan silmäilin. Kai siinä olisi saanut vaihtaa yhdet niistä uusiin vuoden päästä mutta mitä sen jälkeen, en tiedä. En tosiaan ole kohderyhmää, en tiedä kuka on.
Synsamin kk hintaiset lasit, jos näkö huonone niin "ilmaiseksi" uudet linssit, näöntutkimukset, pesuaineet ja kerran vuodessa voi vaihtaa sangat mieleisiksi...
Ihan hyvä systeemi, niin ei sido isoja rahoja...
Tossa lisää jutusta
https://www.synsam.fi/silm%C3%A4lasisopimus