Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö se on iso häpeä synnyttää avioton lapsi?t.ammattivalittaja

Vierailija
26.01.2015 |

Miehen siskon tyttöä mietin kun hän viimeisillään nyt 18v ja hänestä jää yh koska poikaystävä lähti kesken raskauden. Mitään ei saa kyseisestä tytöstä tai vauvasta jutella,anoppi ei halua asiasta mitään puhua. Äitinsä siis mieheni sisko ostaa kirppikseltä jotain vauvan tavaroita, ei mitään uutena vaikka rahaa olisi yms. Onko se suuri häpeä synnyttää avioton lapsi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:00"]

No teillä on vaan vähän vajukki suku. Ei se muuten ole mikään yleinen häpeä. Eikös kimi räikkönen ja minttukin ole aviotonta lasta saamassa? Vesa Keskinen? Kim Kardashian ei tainnut olla vielä naimissa kun lapsen pyöräytti. Mikael ja Metti Forssell? Useat tuntuu nykyään ensin hommaavan sen penskan ja sitten vasta naimisiin, jos sittenkään.

[/quote]

Avoliitossa syntyvä lapsi ei ole ihan sama asia kuin synnyttää lapsi, jonka isä on livistänyt vastuuta kaihtaakseen, ja äitikin on vielä teini-iässä.

Vierailija
2/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häpeä. Kyllä maailmaan rakkaita pikku-äpäriä mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:34"]

Miehen siskon tyttöä mietin kun hän viimeisillään nyt 18v ja hänestä jää yh koska poikaystävä lähti kesken raskauden. Mitään ei saa kyseisestä tytöstä tai vauvasta jutella,anoppi ei halua asiasta mitään puhua. Äitinsä siis mieheni sisko ostaa kirppikseltä jotain vauvan tavaroita, ei mitään uutena vaikka rahaa olisi yms. Onko se suuri häpeä synnyttää avioton lapsi?

[/quote]

Miten se taas voi olla viimeisillään? Just viime viikolla kerroit että se sai sen lapsensa.

Vierailija
4/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Anoppisi taitaa olla vähän eri sukupolvea

Vierailija
5/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:37"]

No ei ole. Anoppisi taitaa olla vähän eri sukupolvea

[/quote]

Onhan hän mutta huonosti ovat suhtautuneet myös muu suku ihan vähän yli 20v lähtien.ap

Vierailija
6/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua tuskastuttaisi tyttären puolesta, jos ennen ensimmäisen ammatin hankkimista osoittaisi vielä huonoa harkintaa ja luottaisi teologiseen ehkäisyyn.

Ei raskaus ole häpeä, elämänhallinnan menettäminen on.

Kyllä minä toivoisin, että aikanaan saan olla iloinen ja ylpeä tyttärestäni, josta tulee äiti eikä vaan miettiä, että mitenhän tästä selvitään.

Vierailija
7/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä miehen sisko täyttää nyt keväällä 19v ja valmistuu tarjoilijaksi ja hänellä on kyllä työpaikka.ap

Vierailija
8/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miehen siskon tyttö.ap

Vierailija
9/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, ryömikö se vauva takaisin sen siskontytön kohtuun?

http://www.vauva.fi/keskustelu/4374554/ketju/anoppi_ei_enaa_tuo_ruokakassia_t_ammattivalittaja

Vierailija
10/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:53"]

Ei voi olla totta, ryömikö se vauva takaisin sen siskontytön kohtuun?

http://www.vauva.fi/keskustelu/4374554/ketju/anoppi_ei_enaa_tuo_ruokakassia_t_ammattivalittaja

[/quote]

Joo eiköhän näitä ap:n aloituksia ala olla jo liikaa, jos ei itsekään muista, mitä on kirjoitellut.

Vierailija
11/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä on vaan vähän vajukki suku. Ei se muuten ole mikään yleinen häpeä. Eikös kimi räikkönen ja minttukin ole aviotonta lasta saamassa? Vesa Keskinen? Kim Kardashian ei tainnut olla vielä naimissa kun lapsen pyöräytti. Mikael ja Metti Forssell? Useat tuntuu nykyään ensin hommaavan sen penskan ja sitten vasta naimisiin, jos sittenkään.

Vierailija
12/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On häpeä. Minä häpeäisin silmät päästäni, jos lapseni tekisi teini-iässä mukulan, jonka isä olisi lähtenyt livohkaan. Ehkä se häpeä on menneinä vuosikymmeninä ollut isompi, mutta en usko kenenkään riemuitsevan nykypäivänäkään siitä, että hänen lapselleen (tai itselle) käy noin. Se ei kylläkään olisi minulle mikään syy olla tukematta omaa lasta raskaudessa ja hankinnoissa vauvanhoidossa, eihän se vauvan syy ole, miksi hän tähän maailmaan syntyy. Häpeä ei estäisi minua rakastamasta vauvaa, ja ajan kuluessa häpeäkin väistyisi. Itse en kannata aborttia, ja synnyttäisin kyllä aviottoman lapsen, vaikka se ainakin aluksi ahdistaisikin minua.

Vierailija
13/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se avoliitossa tai yksin saatu lapsi mikään kunnia ole. Mutta hatunnosto tytölle, että on päättänyt kantaa vastuunsa ja pitää lapsen. Todella monet tekevät kevytmielisesti abortin vastaavassa tilanteessa ja pahimmillaan menettävät siinä mahdollisuuden saada lapsia myöhemmin. 

Elämä ei mene aina käsikirjoituksen mukaan. Ja hyvinkin alkanut käsikirjoitus saattaa muuttua matkan varrella niin, että siinä on vanhemmilla kovasti sulateltavaa. Sivusta olen seurannut, kuinka unelmavävy vaihtui miniään. Siinä oli sukulaisilla hieman sulattelemista, mutta ovat sittemmin todenneet, että kyllä tämä uusi miniä on parempi kuin vanha vävy :-)

Vierailija
14/14 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi häpeä. Moni sinkku haluaa lapsen yksin. Entä miten on avoliitossa syntyneet. Nehän on tavallaan aviottomia. Tai lapsi jonka vanhemmat menee naimisiin lapsen jo synnyttyä. Lapsi on pantu alulle ennen avioliittoa? Itsellä on lapsen isä aina asunut omassa asunnossa vaikka olemme yhdessä. Mutta emme näe edes joka päivä. Hänen työ vie niin paljon aikaa.