Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ansiosidonnaisesta

Vierailija
26.01.2015 |

auttakaa kun en ymmärrä... voiko ansiosidonnaista jättää hakematta joltain ajalta kun on ollut keikkatyössä muttei ole ilmoittanut keikkatyöstä työkkäriin? Eli siis en periaatteessa ole tehnyt muuta väärää kuin etten ilmoittanut keikkatyöstä työkkäriin, mutta EN myöskään siltä ajalta halua hakea ansiosidonnaista. Tuleeko sanktioo kun ja jos asia näin jälkikäteen selviää työkkärille?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanktio tulee ellei ilmoita, vaikka jäisi alle 300 euron. Nimimerkillä koskaan ei ole ollut mitään firma, edes toiminimeä. Työkkäri keksi minun ja yrityksen välisestä freelance-duunisopimuksesta, että olen "yrittäjä" vaikka maksoin tuloverojen mukaan eri verokortilla ja sain saman verran PUOLIpvätyöstä, kuin mitä olisin tekemättä yhtään mitään ansiosidonnaisesta netonnut. Aina ne keksii, jos ei muuta niin ensi vuoden verojen perusteella kyttäämällä. Ihanaa, että Suomen valtion juridiikka kannustaa työttömiä etsimään hommia ja työllistymään....

Vierailija
2/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllä työkkäri jonkun pykälän löytää millä voi sinua rankaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin omilta sivuilta käy ilmoittamassa ne työpäivät ja tunnit. Ja pvraha hakemukseen ilmoitat ne myös. Ei voi tehä noin kuten aattelit.

Vierailija
4/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitset siihen lappuun vain työpäivät ja tunnit. Ei kai jokaisesta keikkatyöstä tarvitse työkkäriin ilmoittaa.

Vierailija
5/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ollut niin pirun vaikeaa että ei ole voinut ilmoittaa sinä olet ollut tuolloin poissa työmarkkinoiden käytettävissä johon sinut olisi voinut osoittaa ja täten joku muu jäi ilman osoitusta joka annettiin sinulle

Vierailija
6/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkärille tarvi ilmoittaa.

Vierailija
7/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ne satunnaisetkin työpäivät ilmoittaa työkkäriin. Ei oo vaikeaa ilmoittaa niitä netissä omien sivujen kautta.

Vierailija
8/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keikat on alle 2 viikon mittaisia, riittää kun ne ihan vaan merkitsee siihen työtyötöntyötöntyötön-hakemukseen, jolla päivärahaa haet tai et hae. TÄllä lapulla hoituu kaikki. Paitsi, että toki kassa sitten pyytää sulta palkkatodistusta näistä keikoistasi päivärahan laskemiseksi.

Vierailija
9/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin työkkärissä, että kaikki työt vaikka päivän olisi töissä, on ilmoitettava netin kautta. Sekä tietysti kassalle palkkatodistuksineen josta ansiosidonnaisen saa.

Vierailija
10/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tätä disinformaation määrää. Jos sinut on te-toimistossa todettu työttömäksi ja kassa maksaa sinulle päivärahoja, vain yli 2 vkon kokoaikatyö pitää ilmoittaa te-toimistoon. Lyhyemmästä työstä riittää ilmoitus kassalle.

Vierailija
11/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pitää ilmoittaa työkkäriin ne muutamat päivät mitä oon töitä tehny, ei riitä pelkkään kassaan ilmoittaminen. En tiiä miks on eri käytäntöjä? Mut mulle sanottiin ohjeeksi, että riittää kun laittaa sähköpostilla sille omalle työkkäri-tyypille, ei tartte missään lomakkeessa ilmoittaa! Outoo.

Vierailija
12/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy työkkäristä. Työkkäri tuntuu kyllä jakelevan erilaisia ohjeita.

Vierailija
13/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärahaa maksetaan tavallaan joka päivästä, mutta työpäivien kohdalle merkkaat työssä ja työtunnit. Lisäksi kassa haluaa palkkatodistuksen ja työsopimuksen (jos sellainen on), josta selviää tuntipalkka ja mitä onkaan sovittu. Työkkäriin pankkitunnuksilla netin kautta tieto myös, koita selittää asiallisesti, että luulit, että tieto kassalle riittää ja siksi tämä unohtui. Merkkaa myös olevasi edelleen kokopäivätyötä etsivä työtön työnhakija.

Käytännössä ansiosidonnainen päiväraha pienenee hieman (jos alle 300 euron edestä palkkaa, ei pienene yhtään) ja päiviä menee silti koko kuukauden arkipäivien mukaan eli ne päivät kun olet ollut töissä lasketaan silti mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän