Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäköpaineet ja niiden vaikutus elämään

Vierailija
26.01.2015 |

Miten te palstailijat koette tämän aikakautemme ulkonäkökeskeisyyden? Vaikuttaako juuri SINUN elämääsi ulkonäön "tärkeys" vai koetko asiaa samalla tavalla - onko ulkonäkö tärkeä tänäpäivänä? 

Asia on minulle, 25-vuotiaalle naiselle juuri nyt ajankohtainen. En ole aiemmin ottanut paineita omasta kuorestani, olen ollut hyvin itsetietoinen ja tyytyväinen siihen mitä olen saanut. Koen nyt ahdistavana, kun joka media (tv, lehdet, some jne) esineellistää naisen. Tottakai nämä naiset ovat hyvin kauniita ja seksikkäitä ja miletei joka kontekstiin saa laitettua vähäpkeisen naisen. En sano yrittäväni kilpailla näiden hahmojen kanssa, siihen en edes pysty näillä luonnon suomilla avuillani, mutta teen silti vertailua ja olen nykyään todella kriittinen katsoessani itseäni peilistä. Näen paljon kohtia joihin tulisi tehdä muutoksia.

En kannata kauneuskirurgiaa ja ymmärrän ettei seksiä tihkuva "täydellinen" nainen välttämätttä ole luomu (välttämättä, koska saattaa toki joskus ollakin!) Pidän itse luonnollisesta, mutta tavallaan ihannoin silti esim. silikonitissien täydellisyyttä, symmetriaa kasvoissa, paksuja hiuksia jne. Suhtautumiseni on tällä tavalla kovin ristiriitainen. Itse en käytä mitään lisäkkeitä, ainoa missä feikkaan todellisuutta, on meikkaaminen. Senkin teen hyvin kevyesti ja luonnollisesti. SIlti, ihannoin jotain, mitä en oikeasti arvosta. Väitän, etten ole ainoa laatuani, jolta on tällä tavalla kadonnut todellisuus. 

Seurustelen ja olen avoin ja iloinen. Urheilen ja olen päihteetön. Pyrin elämään terveellisesti ja kannatan terveitä elämänarvoja. Kuten sanottua, ulkonäkö on ollut toissijainen ennen tätä maagista 25 ikävuoden täyttymistä. En osaa sanoa, miksi olen paineistunut niin paljon, että toisinaan elokuvaa katsellesamme tunnen jopa mustasukkaisuuden piikin, kun kaunis vähäpukeinen nainen astuu kuvaan. Sen hetken mitä kyseinen nainen ehtii televisioruudussani viettämään, ehdin tehdä aikamoisen ajatusjatkumon mielessäni. Tämä jatkumo sisältää kaiken omasta riittämättömyydestä aina poikaystävän syttymiseen tuolle naiselle. 

En pidä itsestäni tämmöisenä pinnallisena hörhönä, mutta en saa kiinni siitäkään miksen pysty lopettamaan tätä ns. kadehtimista ja vertailua. 

Täällä surffailee kaiken ikäisiä ihmisiä, joten mielipiteiden eroavaisuudet voivat olla huimiakin. Toivoisin myös miesten vastaavan. Onko miehillä samankaltaisia paineita ja miten ne ilmenee? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/2 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aikamme ilmiöistä on se, etteivät kaikki miehet kelpuuta tavallisen näköistä naista koska ovat tottuneet fotoshopattuihin naisiin mediassa. Valitsevat mieluummin nuo kuvat ja oman käden koska mistään ei löydy tarpeeksi kaunista ja ihanaa naista juuri heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän