Minkä tyyppisistä elokuvista pidät ?
jännitys, kauhu, komedia, draama, romantiikka, sota, animaatio, dokumentti-elokuva, rikoselokuva, zombielokuva, sci-fi, trilleri, historiallinen, western, fantaisaelokuva, seikkailuelokuva, musikaali ja tomintaelokuva...
Kommentit (25)
Tykkään erityisesti kauhuelokuvista, mutten mistään sadistisista kidutusgoresta vaan psykologisista ja tunnelmallisista sekä yliluonnollisista elokuvista. Myös trillereistä, sci-fistä ja kunnon draamoista tykkään sekä historiallisista epookkielokuvista.
Ennen vuotta 2000 tehdyistä pääasiassa. Joitain hyviä on tullut senkin jälkeen.
Historiallisista elokuvista, joissa on myös naisnäkökulmaa esillä. En ihan pelkästään sotaelokuvista.
Myös jouluelokuvista kunhan ei ole ihan hömppää ( sopivasti hömppää)
80 luvun action/scifi leffat on parhaita, suoria ja suureellisia sisällöltään, ja kieli pysyy poskella.
Eeppisistä seikkailuelokuvista ja kaikista mitkä sijoittuu Alaskaan tai muualle Pohjois-Amerikan jylhiin maisemiin - kunhan ei ole komedia.
Kauhusta, mutta poikkeuksena kaikki leffat, joissa esiintyy Vince Vaughn, kuten Lomaterapiaa. BOOM!!
Oikeastaan 2000-luvulla ei ole juurikaan hyviä elokuvia tehty.
Itse tykkään vanhoista actionleffoista sekä jännitysleffat.
Myös vanhat kotimaiset elokuvat on minun mielestä hyviä ja näillä tarkoitan mustavalkoleffoja.
Eräs suosikkini on pako alcatrazista leffa.
Ja nyt kaikki yllättykää, olen kolmekymppinen mies.
Trillereistä ja dekkareista. Ja sellaisista missä on joku outo juonenkäänne tai elementti (fight club, donnie darko).
Poliittinen trilleri. Ei sisällä väkivaltaa.