Velaksi eläminen
Ahdistaa nykyinen kulutushysteria. Lähipiiri vinguttaa luottokorttia minkä ehtii. Tavarat ja matkat ostetaan luotolla tai osamaksulla. Taloudet tiukillla, kun asuntolainaa, autolainaa, pankkien joustolainaa ja osamaksua, korttivelan erämaksuja niin pajon. Osalla asenne "mulle nyt, kaikki ja heti". Harva säästää suurempia hankintoja varten. Hirvittää, kuinka läheisten taloudet kestävät.
miten muut av:lla, elätkö velaksi?
Nim. Pienituloinen, joka säästää, eikä osta velaksi
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:09"]
Ostan velaksi, ainakin suuremmat ostokset kuten matkat tms. toisaalta omaisuutta on sen verran että pystyn velkani maksamaan koska vaan:)
[/quote]
Ostat suuremmat ostokset velaksi? Matkat!? Mukava maksaa puolikin vuotta vanhoja matkoja. Omaisuus eri asia kuin käteinen. Luotoissa aina ylimääräisiä kuluja. Säästä ainakin ne.
voihan sitä vissa käyttää ja maksaa koko visalaskun kerralla. EI kaikki käytä visan maksuaikaominaisuutta vaan maksaa koko laskun kerralla.. Matkan maksaminen visalla on järkevää. Jos matkatoimisto, lentoyhtiö menee konkkaan et menetä mitään.
[/quote]
Olen minimalisti eli saan tyydytystä siitä, että tarvitsen ja pärjään mahdollisimman vähällä. Kaikki ylimääräinen tavara, joka ahdistaa, lentää roskiin ja kumma kyllä, sitä lähes jokapäivä, löytää jotain tarpeetonta. Elän yksin, joten siksi tämä elämäntyyli on minulle helppoa, eikä ole sukulaisia/hölmöjä kavereita arvioimassa ja arvostelemassa. Mielestäni minimalismi kannattaa kaikessa :)