Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 14, vatsallaan nukkuminen?

Vierailija
25.01.2015 |

Voiko haitata sikiötä millään lailla? Millä viikolla itse lopetit mahallaan nukkumisen/makoilun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tuntuu pahalta

Vierailija
2/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nuku vaan niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Mä kaks ekaa kertaa kyllä lopetin ehkä noihin aikoihin, nyt kolmannella kertaa tuntui vielä joskus rv20 ihan hyvältä niin nukuin siis yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntui pahalta.

Vierailija
4/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kanssa sitten kun alkoi ikävältä tuntumaan. Kyllä se sikiö sen verran hyvässä suojassa siellä kohdussa on, että turhaan sä sitä vahingoittumista pelkäät nukkuma-asentoa ajatellen

Vierailija
5/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukuin vatsallaan niin pitkään kun se oli mahdollista, eli viikoille 25-28 asti.. osittain nukun vieläkin, niin että toinen jalka on sivulla koukussa. :) selälläään nukun edelleen, nyt rv 32+2, neuvolassa sanoivat et saa nukkua miten vaan hyvältä tuntuu.. vauva kyllä kertoo jos on tukalat oltavat :)

Vierailija
6/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin molempien kanssa aina mahaltani niin paljon kuin mahdollista. Loppuun asti. Mulla oli tyynyjä tukemassa, kun nukahdin kyljelleni.

Vierailija
7/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan nuku mahallaan mutta neukkari sanoi sen olevan ok niin kauan kun ei tunnu epämukavalta. Eli ilmeisesti siitä ei ole sikiölle haittaa.

Vierailija
8/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lopettaa heti alussa, kun mahassa tuntui sellainen pallo samantien ennenkuin edes tiesin olevani raskaana. Turposin siis suunnilleen samana päivänä ja kunnollinen mahallaan makaaminen oli mahdotonta. Joillain näköjään onnistuu. Ihanimpia juttuja vauvan synnyttyä oli, että pystyi oleilemaan mahallaan. Nukkumaan en silloinkaan pystynyt, kun rinnat tursusi maitoa. 

Vierailija
9/10 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se oli jo joskus noilla viikoilla, kun en mahallaan enää pystynyt nukkumaan. Silloin en aluksi pystynyt nukkumaan kyljelläänkään, kun tuntui pahalta. Maha ei ollut tarpeeksi iso silloin vielä, että olisin saanut sitä tuettua tyynyillä. Hankin selällään nukkujille tarkoitetun tempur-tyynyn ja sen kanssa on oikein hyvä ollut nukkua selällään, itse asiassa öistä on tullut rauhallisempia, kun ennen kääntyilin ja pyörin. Nyt selällään rauhallisesti nukkuminen tuntuu jopa hyvältä tuon tyynyn kanssa, mutta kyllä meni jokunen viikko siihen totutellessa.

Nyt mennään rv 36 ja jo useamman viikon on hyvin onnistunut kyljellään nukkuminenkin tuettuna. Maha on jo sen verran iso, että saan sen tuettua tyynyyn, kun silloin aiemmin, joskus rv 20 tietämillä, tuntui, että maha vaan retkahtaa, jos olen kyljellään. Vaikka eihän mulla kummoista mahaa silloin vielä edes ollut. :) Joten oli vaan tuntemus, sellainen olo, että kyljellään maha on "tyhjän" päällä.

Nyt mulla on molemmilla puolilla isot tyynyt, joiden kanssa on helppo tukea itsensä mukavaan asentoon. Ja pään alla se tempurtyyny, sitä suosittelen! Ei ole selkäkään ollut koko raskauden aikana kipeä, kun tuon tyynyn kanssa keho lepää niin hyvin öisin ja rentoutuu.

Vierailija
10/10 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika aikaisin alkoi mullakin painaa ja ihanin asia vauvan syntymän ohella oli se, että pääsin taas nukkumaan mahallani. Koko loppuraskauden nukuin koiranunta, en kerta kaikkiaan tottunut muihin asentoihin, sairastin vielä pari rajua flunssaakin. Ja minä olen aina ollut tosi hyväuninen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi