Montako hammasta sinulta poistettu?
Kommentit (31)
https://www.vauva.fi/keskustelu/5420049/minka-ikaisena-sinulta-poistett…
aiheesta toisesta suunnasta
2 viisaudenhammasta, 4 poskihammasta.
Viisaudenhampaat. Hammaslääkäri-äitini suositteli niiden poistamista.
12
Ja suussa on silti edelleen täydet hammasrivistöt omia hampaita.
4 viisaudenhammasta ja 4 oikomisen vuoksi. Jäljelle jätetyt hampaat ovat hyvässä kunnossa.
3 viisaudenhammasta. Poskihampaista 2 korvattu implanteìlla.
77v
Kaikki neljä viisaudenhammasta (opiskelijaterveydenhuollossa 80-luvulla ne poistettiin puoliväkisin kaikilta) ja kaksi poskihammasta. - 58 v.
Neljä viisaudenhammasta parikymppisenä ja yksi hammas halkesi kouluaikaisen amalgaamipaikan haljettua.
M56
58v vain yksi viisaudenhammas poistettu. Olen laiska hampaiden pesijä eikä kiinnosta välejä putsata vaikka ne aina saarnaa siitä. Kerran vuodessa määrättiin hygienistille ja sekin on usein venynyt pidemmäksi. Värjäytymiä ja rumat hampaat mutta kai ne jo tässä iässä saakin olla. En ala valkaisemaan sillä siitä voi olla vielä enemmän haittaa näin vanhoille hampaille.
Vain viisaudenhampaat. Olivat kyllä kunnossa, mutta alkoi tulla ahtautta suuhun ja etuhampaat alkoi vääntymään. Vasurit pois ja 4 kk oikomishoito ja nyt on hyvät hampaat joista kolme on paikattu.
Tästä tuli mieleen kun vaihdoin asuinpaikkakuntaa ja tietysti sitten piti uusi hammaslekuri saada. Kun menin, hän tervehti iloisesti ja pyysi ottamaan tekohammas osat suustani. Purskahdin nauruun ja sitte kysy minulta, että onkos sulla oikeesti omat hampaat ja vastasin jotta kyllä. Hirvee anteeksipyyntöryöppy tuli, mutta sanoin jotta ei haittaa. IIkää mulla 70v ja totesi jottei ole uransa aikana yhtä hyväkuntoisia hampaita nähnyt ikäiselläni.
Yhteensä neljä. Teininä poistettiin molemmat ylätakahammasta, joiden tilalle kasvoivat viisurit. Tämä tehtiin, koska teininä hampaat menivät huonoon kuntoon.
Kolmekymppisenä poistettiin kaksi juurihoidettua hammasta, yksi poskihammas ja yksi alatakahammas. Juurihoito tehtiin juurikin silloin teininä. Poskihampaan tilalle laitatan implantin, ilman takahammasta kuulemma pärjää.
Viisurit minulta jostain syystä puuttuu alaleuasta, joten niitä ei ole poistettu.
Kantsii pitää hampaista huolta ja tuon teini-iän jälkeen olen hoitanut niitä hyvin tunnollisesti.
4 viisaudenhammasta. Alemmat eivät oirehtineet millään tavalla, mutta hammaslääkäri halusi väkisin poistaa ne.
Kannattaa juoda maitoo ja huolehtia varsinkin keski-iän jälkeen kalsium ja D3- lisästä.
+50v kävin luuntiheyden mittauksessa ranteesta ja se oli jo alentunut. Varsinkin hoikille alkaa hyvin helposti tulla luukato.
Järkyttävän huonoja hampaita ihmisillä. Mistä se johtuu.
Viisaudenhampaat. Miksi minulta olisi muita hampaita poistettu? Minun ikäluokkani kyllä opetettiin hampaita hoitamaan.
N53
Multa on poistettu maitohampaita jotka eivät itsekseen suostuneet irtoamaan rautahampaiden tieltä. Oikomishoidon yhteydessä poistettiin ylimääräisiä rautahampaita. Lisäksi viisurit pois ja jokaisessa raskaudessa (3) on mennyt yksi hammas.
Oikomishoito oli turhake, kun kaikki hampaat vähitellen siirtyneet takaisin vinoon.
Olen jo 40 vuotta kärsinyt kipuja purukaluston takia.
2 "normaalihammasta" ja 1 viisaudenhammas.