Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko reilua, että 8 h päivässä vapaaehtoistyötä tekevä joutuu maksamaan koulumajoituksesta?

Vierailija
10.11.2021 |

Teen mielelläni vapaaehtoistyötä ja asun Tampereella, jossa järjestetään tulevana kesänä iso tapahtuma nimeltä Gymnaestrada. Vapaaehtoiset voi tehdä töitä omien toiveiden mukaan 2-4 päivänä, 8 tuntia päivässä. "Palkaksi" saa ruokaa, paidan ja tietysti hyvän mielen. Jos asuu kauempana eikä pääse esim. kaverin luo yöksi, tarjolla on mahdollisuus koulumajoitukseen aamiaisella. Siitä joutuu kuitenkin maksamaan 40 €! Se sai miettimään, haluanko antaa aikaani tuollaisen tapahtuman hyväksi. Eikö vapaaehtoisten työpanosta pidetä senkään arvoisena, että esim. 4 päivänä yhteensä 24 tuntia töitä tekevä ihminen pääsisi koulun lattialle nukkumaan joutumatta kaivamaan kuvettaan? Onko tällainen vapaaehtoisten rahastaminen majoituksella yleistäkin ja mitä mieltä olette, onko se reilua?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla maksetaan matkat,majoitukset,ruuat..

Siksi nuo vapaaehtoistyöt on vain rikkaiden sädekehän kiilotusta.

Vierailija
22/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No partiossa on pahempi. Toimit vetäjänä ja panostat vapaa-aikaa että saat laumaa ohjattua. Maksat ihan samat partiolaisten jäsenmaksut kun muutkin ja esimerkiksi ensi kesän Kajolle kun menee "töihin" vetäjäksi maksat ihan saman 400+/€ kuin kaikki muutkin jotka ovat saman ajan Kajolla. Ei ole edes halvemmat hinnat tms.

Toki tämä on oma valinta, mutta vähän harmittaa tämä maksupolitiikka. 

Olisikin mielenkiintoista tietää partion rahakuvioista. Keille kaikille maksetaan palkkaa ja kuinka paljon. Mitä kaikkea partiot omistavat jne.

Tosiaan partioista voisi MOT tms tehdä jakson. Vapaaehtoisia huudellaan pitkin puskaradioita eikä väliä jos ei ole aiempaa kokemusta mistään edes lähellä olevasta harrastuksesta tai osaamisesta. Oletan että rikosrekisteri katsotaan, en tiedä. Itse en uskaltanut laittaa lasta partioon kun tajusin millaista touhu on.

Kaiken lisäksi vanhemmat osallistetaan vahvasti rahankeruuseen milloin missäkin. Mihin se kaikki raha menee

Partio on halpa harrastus, ja pakkohan toiminnan kustannukset on kattaa jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä tunkua akelaksi. Jos yhtään on intoa niin pääsee toki vetäjäksi. 

Vierailija
24/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No partiossa on pahempi. Toimit vetäjänä ja panostat vapaa-aikaa että saat laumaa ohjattua. Maksat ihan samat partiolaisten jäsenmaksut kun muutkin ja esimerkiksi ensi kesän Kajolle kun menee "töihin" vetäjäksi maksat ihan saman 400+/€ kuin kaikki muutkin jotka ovat saman ajan Kajolla. Ei ole edes halvemmat hinnat tms.

Toki tämä on oma valinta, mutta vähän harmittaa tämä maksupolitiikka. 

Olisikin mielenkiintoista tietää partion rahakuvioista. Keille kaikille maksetaan palkkaa ja kuinka paljon. Mitä kaikkea partiot omistavat jne.

Perus lippukunnalla on telttoja ja tuulenhuuhtoma perse.  Se täytyy sanoa että partio ei harrastuksena ole kallis ja varattomat voivat anoa lapsilleen vapautusta maksuista. 

Vierailija
25/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin väliin jos näin huonoa diiliä minulle tarjottaisiin. Saisi olla todella tärkeä asia itselleni, että tällaiseen vähiä rahojani laittaisin. Tuo peruutusehto nostaa niskakarvani pystyyn, että tällaisen takia pitäisi lääkärintodistus hakea jos ei muuta tarvetta kyseiselle todistukselle ole.

Vierailija
26/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin väliin jos näin huonoa diiliä minulle tarjottaisiin. Saisi olla todella tärkeä asia itselleni, että tällaiseen vähiä rahojani laittaisin. Tuo peruutusehto nostaa niskakarvani pystyyn, että tällaisen takia pitäisi lääkärintodistus hakea jos ei muuta tarvetta kyseiselle todistukselle ole.

Niinpä. Ja vielä korona-aikana, kun ihmisiä pitäisi kannustaa jäämään kotiin pienissäkin flunssaoireissa...

Vierailija
27/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja vielä korona-aikana, kun ihmisiä pitäisi kannustaa jäämään kotiin pienissäkin flunssaoireissa...

Se tapahtuma on vasta kesällä. Silloin korona voi olla pelkkä harmiton pikku flunssa.

Vierailija
28/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni törkeää. Joku tapahtumajärjestäjä vetää kuitenkin isoa palkkaa koko hommelista.

Vierailija
29/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Kuntakin voisi tarjota tuommoisen majoituksen, jos on kyse suuresta tapahtumasta, joka tuo kaupungille turistituloja tai muuta hyötyä.