Vinkkejä kesälomalle, Pohjoismaat, Viro, Saksa...
Jotain tuolta akselilta haluaisin. Jotain erilaista ainaisen etelänloman tilalle. Lyypekki, Visby, Bergen...?
Kommentit (30)
Minkälaisella kokoonpanolla matkaatte, kuinka paljon on aikaa ja suurinpiirtein budjetti? Olemme tehneet perheen kanssa 1-2 viikon reissuja Viron ympäri, Tanskan ympäri ja Norjassa + Norjan ja Tanskan reissuilla on Etelä-Ruotsi tullut koluttua myös. Saksassa olemme asuneet pari vuotta ja käyneet siinä ympärillä olevissa maissa paljon. Kerropa siis vähän tietoa lisää. :)
Gotlanti on ainakin ihana paikka, kierrellä voi autolla tai fillarilla. Tanskaa suosittelen myös, sinne voi joko ajaa Ruotsin läpi tai lentää ja vuokrata auton.
Lisätietona voisin sanoa, että matkalle lähtisi minä (äiti) ja 13-v tytär. Ei ole autoa. Budjetti ei nyt mikään jättisuuri. 1000? Tykkään kovasti kaikesta kauniista, luonnosta, vanhoista taloista, järvistä, vuorista. Klassinen maku.
Kiitos jo annetuista vinkeistä!
Bergeniin pääsee suoralla lennolla Helsingistä. Ilman autoa olin liikkeellä ja hyvin onnistui. Jos kaupungin ulkopuolella aikoo käydä, niin esim. paikallisjunalla pääsee hyvin, samoin busseilla. Kävin siellä pari vuotta sitten kesällä ja hieno paikka oli! Upeat vuonomaisemat, pikkujunalla pääsee vuorenrinnettä pitkin ylös asti (Floyen-bana). Lisäksi kaupungissa on näyttävä akvaario, jossa pingviinejä, merileijonia yms. Itse kaupunkikin on kaunis, vanhoja puutaloja, kapeita kujia, jyrkkiä mäkiä, siistiä kaikkialla. Jos kalaruuista ja merenelävistä pidätte, niin niitäkin sieltä löytyy ja taatusti ovat tuoreita... Voin suositella Bergeniä!
Lentäkää Gdanskiin. Halpaa shoppailua ja kilometritolkulla hiekkarantaa.
Menkää Wizzairilla Turusta Gdanskiin. Siellä on kaunis vanha kaupunki ( se on vanha Danzig, paljon hansa-historiaa) ja todella hienot hiekkarannatkin paikallisliikenteen päässä. Lennot saa halvalla, Esim. la-la 4.-11.7. 480 euroa kolmelta matkustajalta. Gdanskissa hotellihuone kolmelle maksaa keskiluokan hotellissa noin 80 e yöltä. Eli viikolta kustannukset majoituksineen noin tonnin, syömiset eivät maksa paljon, ravintolassa syö noin puoleen hintaan verrattuna suomalaiseen hintatasoon.
Sorry, siis teitähän lähtee kaksi... sitten kokonaiskustannukset ravintolasyömisineenkin saa maksettua Gdanskissa tonnilla.
12
Ap täällä. Kiitos kaikille vinkeistä! Nyt olen entistä enemmän sekaisin :) Autoilu on poissa kuvioista, koska olen niin hermoheikko. Oisko muuten Bodenseestä kokemuksia? Mitkä on Saksan kivoimpia kaupunkeja? Berliini näyttää vähän kolkolta, mutta ehkä siellä on hieno ilmapiiri.
Ainakin Gdansk, Bergen ja Pärnu on myös harkinnan alla.
Kööpenhamina ja koko Tanska. Leppoista porukkaa, mielenkiintoisia paikkoja, Legoland jne. Lyhyt lentomatka. Tonnilla pärjäätte jo viikon mukavasti kun löytyy halvat lennot.
vlogia.com/videot/1076/the-best-of-thaimaan-loma Tässä otteita Thaimaasta. Mahtava paikka :)
Pietari on niin kaunis kaupunki ja siisti. Missä tahansa voit syödä ja hinnat on nyt kohillaan
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:38"]Pietari on niin kaunis kaupunki ja siisti. Missä tahansa voit syödä ja hinnat on nyt kohillaan
[/quote]
Pietari on kaunis ja nyt edullinen, mutta eurojen sinne vieminen on tällä hetkellä epäisänmaallista. Ne rahat valuvat Ukrainan "separatisteille".
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:38"]Pietari on niin kaunis kaupunki ja siisti. Missä tahansa voit syödä ja hinnat on nyt kohillaan [/quote] Pietari on kaunis ja nyt edullinen, mutta eurojen sinne vieminen on tällä hetkellä epäisänmaallista. Ne rahat valuvat Ukrainan "separatisteille".
[/quote]
Globaalitaloudessa rahalla ei ole isänmaata. Sen kaikki ovat hyväksyneet aikoja sitten. Mamujen tuominen suomen on todella epäisänmaallista touhua johon kannattaa oikeesti puuttua jos isänmaa asia oikeesti askarruttaa
Käykää saksassa Hodenhagenin safari parkissa! Mieletön!