Miltä reikä hampaassa näyttää?
Näyttääkö reikä mustalta pisteeltä vai ehkä ihan joltakin muulta? Mietin, onko minulla ehkä reikä, värjääntymää vai mitä hampaassa.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:22"]Reikä harvoin näyttää mustalta pisteeltä.
[/quote] Miltä se sitten näyttää? AP
No eipä juuri miltään, ei hammaslääkäri reikää silmällä diagnosoi kun graaveimmissa tapauksissa.
Tuo äskeinen en ollut minä. Tänään yksi hampaani kipeytyi yllättäen ja kun katsoin taskulampulla, hampaassa näkyi aika suuri pinta jotakin vaaleanruskeaa, joka ei siis lähde harjaamalla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:42"]
Tuo äskeinen en ollut minä. Tänään yksi hampaani kipeytyi yllättäen ja kun katsoin taskulampulla, hampaassa näkyi aika suuri pinta jotakin vaaleanruskeaa, joka ei siis lähde harjaamalla. Ap
[/quote]
Karies harvoin kipeyttää hampaita, todennäköisesti olet joko pureskellut sitä liikaa tai sitten happo on syövyttänyt sen kiillettä niin, että rusehtava hammasluu tulee näkyviin. Jos värjäymä ei ole purupinnalla, kyse on 99% todennäköisyydellä ihan vaan värjäymästä joka esim. suuhygienistin tuolissa saadaan pois käden käänteessä.
Reikä harvoin näyttää mustalta pisteeltä.