Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomen yhteiskunta tullut tueksesi vai

Vierailija
25.01.2015 |

kääntänyt selkänsä, kun sinulla on ollut kaikkein vaikeinta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntänyt selkänsä.

Vierailija
2/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustanut ruhtinaallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tueksi... vaikka en tiedä, riittääkö se :)

Vierailija
4/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkänsä kääntänyt, tietenkin.

Vierailija
5/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole vielä ollut vaikeaa. Paitsi silloin, kun teloin itseni. Yhteiskunta korjasi minut.

Vierailija
6/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kaivannut enkä pyytänyt enkä saanut yhteiskunnalta muuta kuin lakisääteiset ja kaikille kuuluvat asiat, kuten ilmaisen peruskoulutuksen.

Vierailija
7/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaisesti ole kääntänyt selkäänsä, mutta ei ole osannut vastata minun tarpeisiini eikä ole kyennyt takaamaan turvallisuuttani.

Vierailija
8/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tueksi. 

Katkaistiin opintotuet kun olin pohjalla ja sen jälkeen asumistukihakemuksen kanssa viivyteltiin. Joku 4kk ehdin olla ilman rahaa kunnes toukokuussa onneksi sain kesätöitä. Jouduin ottamaan pikavipin, että sain vuokran maksettua. Maksoin vipin sitten pois ekasta palkasta. 

Vittu mitä paskaa. Silloin tuli vietettyä unettomia öitä ja kaurapuuro tuli tutuksi. 

Oma vikahan se tietysti oli, että tuet lakkautettiin, mutta sen huomasi, että armoa ei todellakaan anneta eikä sääliä tunneta. Jos en olisi onnistunut pääsemään kesätöihin, olisin todennäköisesti kuollut. Pienestä se on kiinni. 

Vierailija
9/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:11"]

En ole koskaan kaivannut enkä pyytänyt enkä saanut yhteiskunnalta muuta kuin lakisääteiset ja kaikille kuuluvat asiat, kuten ilmaisen peruskoulutuksen.

[/quote]

Tämä juuri on sitä yhteiskunnan antamaa tulonsiirtoa, eli tukea. Mä vähän luulet, ettei monikaan tiedä, miten yhteiskunta oikeastaan kansalaisia tukee. Nämä, jotka sanovat, että se on kääntänyt selän, niin oletteko nyt ihan varmoja?

Vierailija
10/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänsi selkänsä. 

Vierailija
11/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään tällaisia tilanteita. Jos jotain sattuisitkin saamaan, saat sen hirmuisen syyllistämisen kera. En luota byrokraatteihin. En luota siihen, että noudattavat aina lakia. En luota siihen, että pitävät kiinni käsittelyajoista tai käyttävät tervettä maalaisjärkeä, kun on sen aika. Byrokraatit ovat enemmän rahan säästämisen kuin ihmisen puolella.

Vierailija
12/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:15"]

Ei ole tullut tueksi. 

Katkaistiin opintotuet kun olin pohjalla ja sen jälkeen asumistukihakemuksen kanssa viivyteltiin. Joku 4kk ehdin olla ilman rahaa kunnes toukokuussa onneksi sain kesätöitä. Jouduin ottamaan pikavipin, että sain vuokran maksettua. Maksoin vipin sitten pois ekasta palkasta. 

Vittu mitä paskaa. Silloin tuli vietettyä unettomia öitä ja kaurapuuro tuli tutuksi. 

Oma vikahan se tietysti oli, että tuet lakkautettiin, mutta sen huomasi, että armoa ei todellakaan anneta eikä sääliä tunneta. Jos en olisi onnistunut pääsemään kesätöihin, olisin todennäköisesti kuollut. Pienestä se on kiinni. 

[/quote]

Etkö saanut toimeentulotukea?

Vierailija
13/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:23"]

Pelkään tällaisia tilanteita. Jos jotain sattuisitkin saamaan, saat sen hirmuisen syyllistämisen kera. En luota byrokraatteihin. En luota siihen, että noudattavat aina lakia. En luota siihen, että pitävät kiinni käsittelyajoista tai käyttävät tervettä maalaisjärkeä, kun on sen aika. Byrokraatit ovat enemmän rahan säästämisen kuin ihmisen puolella.

[/quote]

Nimenomaan. Mitä tukemista se on että annetaan jotain pyytämättä ja sitten vaaditaan vastapalveluksia.

Vierailija
14/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tueksi. 

[/quote]

Näissä opintoihin liittyvissä jutuissa ollaan tosi tarkkoja. Hakujen uudistus ja samalla ilmeisesti myös tukien uudistus voi opiskelemaan haluavien elämään vaikuttaa jo paljonkin.

Vierailija
15/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen apua pyytänyt ja apua sain, jos tässä oli rahasta kyse :)

Vierailija
16/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänsi selkänsä, myönsivät vain, ettei noilla tuloilla voi elää. En sentään nälkään kuollut. Muutenkin kaikki on aina tulkittu niin, että maksan suurimman mukaan ja saan pienimmän mukaan. 

Nykyään tulen rahallisesti toimeen ihan kohtuullisesti ja maksan mielelläni veroja, että edes joku saisi apua.

Vierailija
17/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:26"]

Ei ole tullut tueksi. 

[/quote]

Etkö saanut toimeentulotukea?

[/quote]

En hakenut. 

Mutta opettavainen kokemus tuo oli. Edelleen muistan kun silloin kävin kylmänä helmikuisena iltana lähikaupasta hakemassa purkin maitoa ja kaupan ulkopuolella vanha mummo pyysi euroa perunoihin. Ei ollut antaa, sanoin vaan, että samassa tilanteessa taidetaan olla. Nykyään annan "aina" hilut taskustani jos joku kyydistä pudonnut ei-känninen pyytää, vaikka ennen omaa episodiani melkein halveksuin "kerjäläisiä" ja ajattelin jokaisen olevan oman onnensa seppä. Huonosti voi käydä myös normaaleille ihmisille.  

Vierailija
18/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tueksi. Sain lisäkuukausia opintotukeen.

Vierailija
19/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:45"]

Tueksi. Sain lisäkuukausia opintotukeen.

[/quote]

En saanut itse, vaikka olin ollut vuosia sairas ja psykiatrin lausunto. Opintotukipäällikkö katsoi että oli liikaa opintopisteitä. Mukavasti venyy tässä opinnot lisää kun olen töissä ja sossussa rääkättävänä. Ahkeruus palkitaan?

Vierailija
20/25 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman about tasaisin tulonjako ei vaan joillekin riitä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi