Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään pilaavani elämäni...

Vierailija
09.11.2021 |

Olen pitkän tapahtumaketjun seurauksena ollut työkyvyttömyyseläkkeellä useamman vuoden, 40. ikävuosi lähestyy ja olen aiemmin paljon hävennyt itseäni ja pitänyt elämääni aivan surkeana, mutta tänä vuonna olen löytänyt rauhan sisältäni ja tajunnut, että elämäni ei ole paljon huonompaa, kuin monella sellaisella ihmisellä, joka on paperilla vähemmän syrjäytynyt.

Olen kuitenkin ottanut koulupaikan vastaan vieraasta kaupungista ja kirjoittanut jo vuokrasopimuksen, jonka voi vielä perua. Koen että minulla olisi hirveästi annettavaa vielä monissa eri työpaikoissa ja kaipaisin mahdollisuutta samaistua keskivertotallaajaan sekä löytää puolison ja ehkä perustaa joskus vielä perheenkin tai edes toimia uskottavana mentorina lapsille ja nuorille. Uusi paikkakunta voisi myös piristää paljon.

Samalla minut parhaiten tunteva ihminen pelkää minun tekevän virheen ja kertoo, miten moni minun asemassa vain ottaisi rennosti ja hakisi jotain osa-aikatöitä tai suunnittelisi kevytyrittäjyyttä. Tavallaan ymmärrän häntäkin, mutta olen ollut yli 10 vuotta niin, että vanhempieni lisäksi kotonani ovat käyneet lähinnä vain huoltomiehet ja olen tullut siihen päätökseen, että en kiinnosta ihmisiä tällaisena tai en kohtaa heitä näin ja siksi haluaisin yrittää vielä kerran.

Toisaalta nyt tämä koronatouhu, johon alunperin uskoin, pelottaa minua erittäin paljon, sillä minulta on jo poistettu yksi erittävä elin ja vireystasoni ei ole paras mahdollinen. Koulupaikassa joutuisin harjoitteluihin, joissa voidaan ensi vuoteen mennessä vaatia rokotetta, jonka haittavaikutukset pelottavat todella paljon; minua ei tule lohduttamaan se, että muutkin saavat haittoja ja että osa kuolee. Jos asetun tuota vastaan, opiskeluni ei ehkä etene ja saatan joutua luopumaan tilapäisestä opiskelija-asunnosta aikaisemmin, kuin tarkoitettu, koska stressaannun konflikteista ja manipuloidusta syyllisyydestä todella paljon ja helposti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän hullunkurista, että juuri nyt kun minulla olisi alkanut uusi elämä (ehkä), tämä yhteiskunnallinen ilmapiiri on nyt tullut väliin ja ikään kuin antanut minulle syyn jäädä tarkkailemaan tilannetta ja ehkä jopa vetäytyä lisää.

Vierailija
2/6 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tavoite ja suunnitelmia, mutta ystävä horjuttaa uskoasi siihen. Sinä itse tunnet itsesi parhaiten. Olet myös vielä niin nuori, että edessä on kymmeniä hyviä vuosia toteuttaa vaikka mitä. Älä anna manipuloida itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä läheisellä voi olla oma lehmä ojassa.

Vierailija
4/6 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä päätät, mitä elämälläsi teet. Aina on esteitä ja ongelmia. Jos sinulta ei ole kielletty koronarokotetta, kannattaa harkita.

Vierailija
5/6 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, todellakin yrität vielä!

Älä kuuntele tuota ihmistä, supisee selvästi huonoja juttuja korvaasi.

Joillain on sellaisia läheisiä, että ne yrittävät estää läheistään elämästä.

Vierailija
6/6 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Toissapäivänä puhelimessa tämä läheinen vielä kuulosti siltä, että haluaisi minun peruvan suunnitelmiani ja että en koskaan löydä enää yhtä hyvää asuntoa jne. ja tämä kuulosti siltä, kuin minun pitäisi elää loppuelämäni tässä samassa kopperossa. Läheiseni on käynyt ulkomailla ehkä kerran elämässään ja asunut pikkukaupungissa koko ikänsä. Hänelle minun elämäntilanteeni näyttää luksukselta ja tunnen, että hän on jotenkin luovuttanut minun suhteeni ja haluaa minulle turvallisuutta uusien kokemusten sijaan.

En nyt kuitenkaan näillä näkymin ole perumassa suunnitelmaani, vaikka aloituksen asiat edelleen mietityttää. Pelkään vähän, että muutossani tulee olemaan hautajaismainen tunnelma, koska tarvitsen muutossa apua näiltä samoilta ihmisiltä, jotka ovat vastustaneet muuttoa, mutta onhan heillä vielä tämä vuosi aikaa sopeutua asiaan.

Kiitos vastauksista.

-ap-